Hamulce motocyklowe
CFMOTO CF 500
Co warto wiedzieć o użytkowaniu hamulców motocyklowych?
Hamulce w motocyklu są narażone na typowe zużycie i rozmaite uszkodzenia. Z drugiej strony, hamulce możesz też w rozmaity sposób zmodyfikować i zwiększyć ich wytrzymałość lub skuteczność działania. Niektóre prace przeprowadzisz sam z pomocą odpowiednich narzędzi, inne będą wymagały wizyty w specjalistycznym zakładzie. W każdym przypadku warto, byś wiedział, jak użytkować i dbać o hamulce motocyklowe.
Jakie są najczęstsze uszkodzenia hamulców w motocyklu?
Uszkodzenia hamulców motocykla mogą dać o sobie znać głównie na dwa sposoby. W pierwszym hamulce nie reagują na twój nacisk na klamkę lub dźwignię. W drugim hamulce pracują, ale dźwignia stawia ci zdecydowanie większy opór, niż zwykle. Przyczyny takich sytuacji mogą być różne, jednak możesz je podzielić na trzy zasadnicze grupy:
- typowe zużycie
- nagłe uszkodzenia
- zabrudzenie
Uszkodzenia hamulców wskutek typowego zużycia
Ze względu na funkcję i sposób działania, elementy hamulca motocyklowego będą zużywały się wraz z przejeżdżaniem kolejnych kilometrów. W pierwszej kolejności będziesz musiał wymienić klocki lub okładziny szczęk, a po dłuższym czasie także tarcze czy bębny. Zwróć jednak uwagę także na przewody hamulcowe i ich uszczelnienia. Starzenie się materiału może doprowadzić do wypłynięcia płynu hamulcowego i pogorszenia hamowania.
Co jest powodem nagłego uszkodzenia hamulców?
Drugim źródłem problemów są uszkodzenia nagłe. Elementy układu hamulcowego są na nie nieustannie narażone, przez co niezwykle ważna jest ich jakość i poprawny montaż. Ma to znaczenie szczególnie przy mocno wysilonych układach. Tam nagłe uszkodzenie nie musi być skutkiem uderzenia, a po prostu zbyt dużych sił i innych czynników działających na elementy podczas pracy.
Jak duże znaczenie ma czystość układu hamulcowego?
W przypadku hamulców motocyklowych, niebagatelne znaczenie ma też ich czystość. Brud nie tylko utrudni pracę układu, ale wpłynie na równomierne zużycie elementów. W przypadku układu hydraulicznego, jego zabrudzenie utrudni przeniesienie nacisku z dźwigni na układ.
Jak dbać o hamulce w motocyklu?
To, jak utrzymać hamulce motocyklowe w dobrym stanie, zależy przede wszystkim od regularnej kontroli. Dotyczy to zarówno elementów narażonych na zużycie, jak i tych, które uszkodzeniu ulegają nagle. W przypadku działań związanych z hamulcami, najważniejsze to:
- Wymieniaj zużyte elementy zgodnie z zaleceniami producenta lub po zauważeniu wpływu zużycia na skuteczność hamowania
- Regularnie czyść układ specjalnymi preparatami i dbaj o szczelność i czystość układu z płynem hydraulicznym.
- Regularnie sprawdzaj poszczególne części hamulca motocyklowego, by odpowiednio wcześnie zauważyć uszkodzenie i zapobiec większym problemom z hamowaniem pojazdu.
Pamiętaj: brak reakcji na zużycie, uszkodzenia, a nawet zabrudzenie grozi nie tylko pogorszeniem sprawności hamowania, ale i uszkodzeniem całego układu hamulcowego oraz innych związanych z kołem.
Jak poprawić działanie hamulców w motocyklu?
Przy normalnej jeździe, standardowe hamulce w motocyklu powinny ci wystarczyć nawet w nagłej potrzebie. Jeśli jednak to dla ciebie za mało, zwróć uwagę na sposoby na to, jak poprawisz skuteczność hamowania motocykla:
Wymień klocki i tarcze hamulcowe na te lepszej jakości
Oferta pozwala ci wybrać różne typy klocków i tarcz, w tym te o nietypowych materiałach. Niektóre z nich zwiększy skuteczność hamowania motocykla, i to niekoniecznie kosztem ich żywotności
Zainstaluj nowy układ hamulcowy w motocyklu
Kolejnym krokiem jest wymiana całego układu hamulcowego. W tym przypadku otrzymasz nie tylko nowe tarcze i klocki, ale też zmodyfikowane zaciski z większymi tłoczkami.
Zamień typowe przewody hamulcowe na wzmocnione
Czasem przyczyną rzeczy jest nie sam układ hamulcowy, ale to, jak twój nacisk na dźwignię jest przekazywany na koło. Rozwiązaniem są tutaj nietypowe, wzmocnione przewody hamulcowe, dzięki którym lepiej odczujesz działanie hamulca.
Czy można przerobić hamulce bębnowe na tarczowe?
Możliwe, że spotkałeś się już z takim pomysłem. Niestety, motocykle ograniczają tu możliwości. Przy tych większych musiałbyś zmodyfikować wiele układów przy tylnym kole; w mniejszych korzyści byłyby minimalne. Zamiast głowić się nad taką zmianą, lepiej pomyśl jak zadbać o hamulce bębnowe motocykla.
Przy każdej takiej zmianie skonsultuj ją z profesjonalistą, a najlepiej oddają ją w ręce specjalistycznego zakładu. Ten nie tylko wymieni elementy, ale i odpowiednio wyreguluje nowe hamulce, w tym dostosuje ich działanie do innych układów motocykla.
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
102,10 zł
107,47 zł
Najniższa cena: 107,47 zł
Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 863 SI (2 szt.) - MCB863SI
127,04 zł
133,73 zł
Najniższa cena: 133,73 zł
Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 756 SI (2 szt.) - MCB756SI
106,12 zł
111,70 zł
Najniższa cena: 111,70 zł
Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 668 SI (2 szt.) - MCB668SI
67,00 zł
Klocki hamulcowe Delta Braking DB2440QD-D KH232 Quadzilla, Polaris Tył - DB2440QD-D
Posiadamy Hamulce motocyklowe do CFMOTO CF 500
- CFMOTO CF 500 krótka wersja 2011
- CFMOTO CF 500 A długa wersja 2011
- CFMOTO CF 500 2 krótka wersja 2011
- CFMOTO CF 500 2A długa wersja 2011
- CFMOTO CF 500 5BX5 Lander krótka wersja 2011
- CFMOTO CF 500 5CX5 Lander krótka wersja 2011
- CFMOTO CF 500 Atlas 4x4 2009
- CFMOTO CF 500 Atlas 4x4 2010
- CFMOTO CF 500 Atlas 4x4 2011
- CFMOTO CF 500 Atlas 4x2 2011
- CFMOTO CF 500 Atlas 4x4 2012
- CFMOTO CF 500 Atlas 4x4 2013
- CFMOTO CF 500 Atlas 4x4 2014
- CFMOTO CF 500 Atlas 4x4 2015
- CFMOTO CF 500 2-A CLASSIC 2014
- CFMOTO CF 500 2-A CLASSIC 2015
- CFMOTO CF 500 2 SHORT 4x4 2008
- CFMOTO CF 500 A2 4x4 2008
- CFMOTO CF 500 2 SHORT 4x4 2009
- CFMOTO CF 500 5 SHORT 4x4 X5 2009
- CFMOTO CF 500 5A LONG 4x4 X5 2009
- CFMOTO CF 500 A2 LONG 4x4 2009
- CFMOTO CF 500 ED LONG 4x4 2009
- CFMOTO CF 500 ED SHORT 4x4 2009
- CFMOTO CF 500 2 SHORT 4x4 2010
- CFMOTO CF 500 3 4x4 Rancher 2010
- CFMOTO CF 500 5 SHORT 4x4 X5 2010
- CFMOTO CF 500 5A LONG 4x4 X5 2010
- CFMOTO CF 500 A2 LONG 4x4 2010
- CFMOTO CF 500 ED LONG 4x4 2010
- CFMOTO CF 500 ED SHORT 4x4 2010
- CFMOTO CF 500 2 SHORT 4x4 2011
- CFMOTO CF 500 3 4x4 Rancher 2011
- CFMOTO CF 500 5 SHORT 4x4 X5 2011
- CFMOTO CF 500 5A LONG 4x4 X5 2011
- CFMOTO CF 500 A2 4x4 LONG 2011
- CFMOTO CF 500 ED LONG 4x4 2011
- CFMOTO CF 500 ED SHORT 4x4 2011
- CFMOTO CF 500 Terracross 2011
- CFMOTO CF 500 Terracross 2012
- CFMOTO CF 500 Terralander 2014
- CFMOTO CF 500 4x4 2014
- CFMOTO CF 500 4x4 2015
- CFMOTO CF 500 4x4 2A Classic 2014
- CFMOTO CF 500 4x4 2A Classic 2015
- CFMOTO CF 500 4x4 2A Long 2008
- CFMOTO CF 500 4x4 2A Long 2011
- CFMOTO CF 500 4x4 2A Long 2010
- CFMOTO CF 500 4x4 2A Long 2009
- CFMOTO CF 500 3 Rancher 4x4 2010
- CFMOTO CF 500 3 Rancher 4x4 2011
- CFMOTO CF 500 5B EFI 4x4 X-Lander X5 2012
- CFMOTO CF 500 5B EFI 4x4 X-Lander X5 2011
- CFMOTO CF 500 5B EFI 4x4 X-Lander X5 2013
- CFMOTO CF 500 5C EFI 4x4 X-Lander X5 Long 2013
- CFMOTO CF 500 5C EFI 4x4 X-Lander X5 Long 2012
- CFMOTO CF 500 5C EFI 4x4 X-Lander X5 Long 2011
- CFMOTO CF 500 2 SWB 4x4 2011
- CFMOTO CF 500 2 SWB 4x4 2010
- CFMOTO CF 500 X5 5 Short 4x4 2011
- CFMOTO CF 500 X5 5 Short 4x4 2010
- CFMOTO CF 500 X5 5 Short 4x4 2009
- CFMOTO CF 500 5A Long 4x4 2010
- CFMOTO CF 500 5A Long 4x4 2011
- CFMOTO CF 500 5A Long 4x4 2009
- CFMOTO CF 500 SWB 4x4 2011
- CFMOTO CF 500 SWB 4x4 2010
- CFMOTO CF 500 A LWB 4x4 2011
- CFMOTO CF 500 A LWB 4x4 2010
- CFMOTO CF 500 2A LWB 4x4 2011
- CFMOTO CF 500 2A LWB 4x4 2010
other_motorcycle_models
- CFMOTO CF 800
- CFMOTO CF 625
- CFMOTO CF 650
- CFMOTO CF 125
- CFMOTO CF 250
- CFMOTO CF 150
- CFMOTO CF 400
- CFMOTO CF 600
- CFMOTO CForce 820
- CFMOTO CForce 400
- CFMOTO CForce 625
- CFMOTO CForce 450
- CFMOTO CForce 1000
- CFMOTO CForce 550
- CFMOTO CForce 850
- CFMOTO CForce 800
- CFMOTO CForce 110
- CFMOTO CForce 520
- CFMOTO CForce 600
- CFMOTO CForce 500
- CFMOTO Rancher 600
- CFMOTO ST 125
- CFMOTO EV 0
- CFMOTO GT 400
- CFMOTO GT 650
- CFMOTO CL-X 700
- CFMOTO MT 650
- CFMOTO MT 800
- CFMOTO Snyper 600
- CFMOTO NK 300