Hamulce motocyklowe
Piaggio Beverly 400
Co warto wiedzieć o użytkowaniu hamulców motocyklowych?
Hamulce w motocyklu są narażone na typowe zużycie i rozmaite uszkodzenia. Z drugiej strony, hamulce możesz też w rozmaity sposób zmodyfikować i zwiększyć ich wytrzymałość lub skuteczność działania. Niektóre prace przeprowadzisz sam z pomocą odpowiednich narzędzi, inne będą wymagały wizyty w specjalistycznym zakładzie. W każdym przypadku warto, byś wiedział, jak użytkować i dbać o hamulce motocyklowe.
Jakie są najczęstsze uszkodzenia hamulców w motocyklu?
Uszkodzenia hamulców motocykla mogą dać o sobie znać głównie na dwa sposoby. W pierwszym hamulce nie reagują na twój nacisk na klamkę lub dźwignię. W drugim hamulce pracują, ale dźwignia stawia ci zdecydowanie większy opór, niż zwykle. Przyczyny takich sytuacji mogą być różne, jednak możesz je podzielić na trzy zasadnicze grupy:
- typowe zużycie
- nagłe uszkodzenia
- zabrudzenie
Uszkodzenia hamulców wskutek typowego zużycia
Ze względu na funkcję i sposób działania, elementy hamulca motocyklowego będą zużywały się wraz z przejeżdżaniem kolejnych kilometrów. W pierwszej kolejności będziesz musiał wymienić klocki lub okładziny szczęk, a po dłuższym czasie także tarcze czy bębny. Zwróć jednak uwagę także na przewody hamulcowe i ich uszczelnienia. Starzenie się materiału może doprowadzić do wypłynięcia płynu hamulcowego i pogorszenia hamowania.
Co jest powodem nagłego uszkodzenia hamulców?
Drugim źródłem problemów są uszkodzenia nagłe. Elementy układu hamulcowego są na nie nieustannie narażone, przez co niezwykle ważna jest ich jakość i poprawny montaż. Ma to znaczenie szczególnie przy mocno wysilonych układach. Tam nagłe uszkodzenie nie musi być skutkiem uderzenia, a po prostu zbyt dużych sił i innych czynników działających na elementy podczas pracy.
Jak duże znaczenie ma czystość układu hamulcowego?
W przypadku hamulców motocyklowych, niebagatelne znaczenie ma też ich czystość. Brud nie tylko utrudni pracę układu, ale wpłynie na równomierne zużycie elementów. W przypadku układu hydraulicznego, jego zabrudzenie utrudni przeniesienie nacisku z dźwigni na układ.
Jak dbać o hamulce w motocyklu?
To, jak utrzymać hamulce motocyklowe w dobrym stanie, zależy przede wszystkim od regularnej kontroli. Dotyczy to zarówno elementów narażonych na zużycie, jak i tych, które uszkodzeniu ulegają nagle. W przypadku działań związanych z hamulcami, najważniejsze to:
- Wymieniaj zużyte elementy zgodnie z zaleceniami producenta lub po zauważeniu wpływu zużycia na skuteczność hamowania
- Regularnie czyść układ specjalnymi preparatami i dbaj o szczelność i czystość układu z płynem hydraulicznym.
- Regularnie sprawdzaj poszczególne części hamulca motocyklowego, by odpowiednio wcześnie zauważyć uszkodzenie i zapobiec większym problemom z hamowaniem pojazdu.
Pamiętaj: brak reakcji na zużycie, uszkodzenia, a nawet zabrudzenie grozi nie tylko pogorszeniem sprawności hamowania, ale i uszkodzeniem całego układu hamulcowego oraz innych związanych z kołem.
Jak poprawić działanie hamulców w motocyklu?
Przy normalnej jeździe, standardowe hamulce w motocyklu powinny ci wystarczyć nawet w nagłej potrzebie. Jeśli jednak to dla ciebie za mało, zwróć uwagę na sposoby na to, jak poprawisz skuteczność hamowania motocykla:
Wymień klocki i tarcze hamulcowe na te lepszej jakości
Oferta pozwala ci wybrać różne typy klocków i tarcz, w tym te o nietypowych materiałach. Niektóre z nich zwiększy skuteczność hamowania motocykla, i to niekoniecznie kosztem ich żywotności
Zainstaluj nowy układ hamulcowy w motocyklu
Kolejnym krokiem jest wymiana całego układu hamulcowego. W tym przypadku otrzymasz nie tylko nowe tarcze i klocki, ale też zmodyfikowane zaciski z większymi tłoczkami.
Zamień typowe przewody hamulcowe na wzmocnione
Czasem przyczyną rzeczy jest nie sam układ hamulcowy, ale to, jak twój nacisk na dźwignię jest przekazywany na koło. Rozwiązaniem są tutaj nietypowe, wzmocnione przewody hamulcowe, dzięki którym lepiej odczujesz działanie hamulca.
Czy można przerobić hamulce bębnowe na tarczowe?
Możliwe, że spotkałeś się już z takim pomysłem. Niestety, motocykle ograniczają tu możliwości. Przy tych większych musiałbyś zmodyfikować wiele układów przy tylnym kole; w mniejszych korzyści byłyby minimalne. Zamiast głowić się nad taką zmianą, lepiej pomyśl jak zadbać o hamulce bębnowe motocykla.
Przy każdej takiej zmianie skonsultuj ją z profesjonalistą, a najlepiej oddają ją w ręce specjalistycznego zakładu. Ten nie tylko wymieni elementy, ale i odpowiednio wyreguluje nowe hamulce, w tym dostosuje ich działanie do innych układów motocykla.
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
23,76 zł
Automat stopu przód/tył JMT Piaggio
114,12 zł
126,80 zł
Najniższa cena: 126,80 zł
Klocki hamulcowe EBC FA 353 SFA HH (2 szt.) - SFA353HH
107,92 zł
113,60 zł
Najniższa cena: 113,60 zł
Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 648 (2 szt.) - MCB648
120,33 zł
133,70 zł
Najniższa cena: 133,70 zł
Klocki hamulcowe EBC FA 266 SFA HH (2 szt.) - SFA266HH
48,65 zł
51,21 zł
Najniższa cena: 51,21 zł
Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 700 EC (2 szt.) - MCB700EC
129,69 zł
144,10 zł
Najniższa cena: 144,10 zł
Klocki hamulcowe EBC FA 260 SFA HH (2 szt.) - SFA260HH
10,66 zł
Śruba tarczy hamulcowej M8x20
132,52 zł
139,49 zł
Najniższa cena: 139,49 zł
Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 700 SH (2 szt.) - MCB700SH
72,52 zł
80,58 zł
Najniższa cena: 80,58 zł
Klocki hamulcowe EBC FA 181 SFA HH (2 szt.) - SFA181HH
93,34 zł
98,25 zł
Najniższa cena: 98,25 zł
Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 744 SRM (2 szt.) - MCB744SRM
10,09 zł
Śruba tarczy hamulcowej M6x30
10,66 zł
Śruba tarczy hamulcowej M6x25
78,38 zł
82,51 zł
Najniższa cena: 82,51 zł
Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 700 SRM (2 szt.) - MCB700SRM
134,06 zł
141,12 zł
Najniższa cena: 141,12 zł
Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 648 SV (2 szt.) - MCB648SV
Posiadamy Hamulce motocyklowe do Piaggio Beverly 400
- Piaggio Beverly 400 i.e. Tourer 2012
- Piaggio Beverly 400 i.e. 2006
- Piaggio Beverly 400 i.e. 2007
- Piaggio Beverly 400 i.e. ABS Euro 5 2021
- Piaggio Beverly 400 i.e. 2008
- Piaggio Beverly 400 i.e. 2009
- Piaggio Beverly 400 i.e. 2010
- Piaggio Beverly 400 i.e. 2011
- Piaggio Beverly 400 i.e. Tourer 2008
- Piaggio Beverly 400 i.e. Tourer 2009
- Piaggio Beverly 400 i.e. Tourer 2010
- Piaggio Beverly 400 S HPE ABS 2021
- Piaggio Beverly 400 S HPE ABS 2023
- Piaggio Beverly 400 S HPE ABS 2022
- Piaggio Beverly 400 HPE ABS 2023
- Piaggio Beverly 400 HPE ABS 2022
- Piaggio Beverly 400 HPE ABS 2021
- Piaggio Beverly 400 HPE Special Edition ABS 2023
- Piaggio Beverly 400 i.e. 2012
other_motorcycle_models
- Piaggio Beverly 500
- Piaggio Beverly 250
- Piaggio Beverly 350
- Piaggio Beverly 125
- Piaggio Beverly 300
- Piaggio Beverly 200
- Piaggio Free 50
- Piaggio Velofax 25
- Piaggio Free 25
- Piaggio Scatto 50
- Piaggio X10 350
- Piaggio X10 125
- Piaggio X7 300
- Piaggio SKR 150
- Piaggio X8 125
- Piaggio Xevo 400
- Piaggio Sfera 125
- Piaggio Hexagon 180
- Piaggio Sfera 80
- Piaggio Xevo 250
- Piaggio Xevo 125
- Piaggio Medley 150
- Piaggio Medley 125
- Piaggio Fly 50
- Piaggio Fly 150
- Piaggio Zip 125
- Piaggio Zip II 50
- Piaggio Zip 50
- Piaggio Zip 100
- Piaggio Liberty 50
- Piaggio Liberty 125
- Piaggio Liberty 150
- Piaggio Liberty 100
- Piaggio R 50
- Piaggio VESPINO 50
- Piaggio MP3 500
- Piaggio MP3 350
- Piaggio MP3 400
- Piaggio MP3 300
- Piaggio MP3 125
- Piaggio MP3 250
- Piaggio Si 50
- Piaggio Si 25