check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Hamulce motocyklowe
Piaggio NRG 50

Co warto wiedzieć o użytkowaniu hamulców motocyklowych?

Hamulce w motocyklu są narażone na typowe zużycie i rozmaite uszkodzenia. Z drugiej strony, hamulce możesz też w rozmaity sposób zmodyfikować i zwiększyć ich wytrzymałość lub skuteczność działania. Niektóre prace przeprowadzisz sam z pomocą odpowiednich narzędzi, inne będą wymagały wizyty w specjalistycznym zakładzie. W każdym przypadku warto, byś wiedział, jak użytkować i dbać o hamulce motocyklowe

Jakie są najczęstsze uszkodzenia hamulców w motocyklu?

Uszkodzenia hamulców motocykla mogą dać o sobie znać głównie na dwa sposoby. W pierwszym hamulce nie reagują na twój nacisk na klamkę lub dźwignię. W drugim hamulce pracują, ale dźwignia stawia ci zdecydowanie większy opór, niż zwykle. Przyczyny takich sytuacji mogą być różne, jednak możesz je podzielić na trzy zasadnicze grupy:

  • typowe zużycie
  • nagłe uszkodzenia
  • zabrudzenie

Uszkodzenia hamulców wskutek typowego zużycia

Ze względu na funkcję i sposób działania, elementy hamulca motocyklowego będą zużywały się wraz z przejeżdżaniem kolejnych kilometrów. W pierwszej kolejności będziesz musiał wymienić klocki lub okładziny szczęk, a po dłuższym czasie także tarcze czy bębny. Zwróć jednak uwagę także na przewody hamulcowe i ich uszczelnienia. Starzenie się materiału może doprowadzić do wypłynięcia płynu hamulcowego i pogorszenia hamowania.

Co jest powodem nagłego uszkodzenia hamulców?

Drugim źródłem problemów są uszkodzenia nagłe. Elementy układu hamulcowego są na nie nieustannie narażone, przez co niezwykle ważna jest ich jakość i poprawny montaż. Ma to znaczenie szczególnie przy mocno wysilonych układach. Tam nagłe uszkodzenie nie musi być skutkiem uderzenia, a po prostu zbyt dużych sił i innych czynników działających na elementy podczas pracy.

Jak duże znaczenie ma czystość układu hamulcowego?

W przypadku hamulców motocyklowych, niebagatelne znaczenie ma też ich czystość. Brud nie tylko utrudni pracę układu, ale wpłynie na równomierne zużycie elementów. W przypadku układu hydraulicznego, jego zabrudzenie utrudni przeniesienie nacisku z dźwigni na układ. 

Jak dbać o hamulce w motocyklu?

To, jak utrzymać hamulce motocyklowe w dobrym stanie, zależy przede wszystkim od regularnej kontroli. Dotyczy to zarówno elementów narażonych na zużycie, jak i tych, które uszkodzeniu ulegają nagle. W przypadku działań związanych z hamulcami, najważniejsze to:

  • Wymieniaj zużyte elementy zgodnie z zaleceniami producenta lub po zauważeniu wpływu zużycia na skuteczność hamowania
  • Regularnie czyść układ specjalnymi preparatami i dbaj o szczelność i czystość układu z płynem hydraulicznym.
  • Regularnie sprawdzaj poszczególne części hamulca motocyklowego, by odpowiednio wcześnie zauważyć uszkodzenie i zapobiec większym problemom z hamowaniem pojazdu.

Pamiętaj: brak reakcji na zużycie, uszkodzenia, a nawet zabrudzenie grozi nie tylko pogorszeniem sprawności hamowania, ale i uszkodzeniem całego układu hamulcowego oraz innych związanych z kołem.

Jak poprawić działanie hamulców w motocyklu?

Przy normalnej jeździe, standardowe hamulce w motocyklu powinny ci wystarczyć nawet w nagłej potrzebie. Jeśli jednak to dla ciebie za mało, zwróć uwagę na sposoby na to, jak poprawisz skuteczność hamowania motocykla:

Wymień klocki i tarcze hamulcowe na te lepszej jakości

Oferta pozwala ci wybrać różne typy klocków i tarcz, w tym te o nietypowych materiałach. Niektóre z nich zwiększy skuteczność hamowania motocykla, i to niekoniecznie kosztem ich żywotności

Zainstaluj nowy układ hamulcowy w motocyklu

Kolejnym krokiem jest wymiana całego układu hamulcowego. W tym przypadku otrzymasz nie tylko nowe tarcze i klocki, ale też zmodyfikowane zaciski z większymi tłoczkami.

Zamień typowe przewody hamulcowe na wzmocnione

Czasem przyczyną rzeczy jest nie sam układ hamulcowy, ale to, jak twój nacisk na dźwignię jest przekazywany na koło. Rozwiązaniem są tutaj nietypowe, wzmocnione przewody hamulcowe, dzięki którym lepiej odczujesz działanie hamulca.

Czy można przerobić hamulce bębnowe na tarczowe?

Możliwe, że spotkałeś się już z takim pomysłem. Niestety, motocykle ograniczają tu możliwości. Przy tych większych musiałbyś zmodyfikować wiele układów przy tylnym kole; w mniejszych korzyści byłyby minimalne. Zamiast głowić się nad taką zmianą, lepiej pomyśl jak zadbać o hamulce bębnowe motocykla. 

Przy każdej takiej zmianie skonsultuj ją z profesjonalistą, a najlepiej oddają ją w ręce specjalistycznego zakładu. Ten nie tylko wymieni elementy, ale i odpowiednio wyreguluje nowe hamulce, w tym dostosuje ich działanie do innych układów motocykla.

Hamulce to niezwykle ważny układ motocykla. To głównie on odpowiada za dostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze. Piaggio NRG 50 jest wyposażony w wytrzymałe hamulce przygotowane do typowej dla niego jazdy. Nie rezygnuj z tego i, w razie zużycia lub uszkodzenia elementów, wymień je na wysokiej jakości produkty standardowe. Jeśli natomiast Piaggio NRG 50 ma hamować lepiej, zwróć uwagę na zamienniki o podwyższonej wytrzymałości. Dopiero to da ci pewność, że nowe hamulce będą skuteczniejsze przez dłuższy czas. I pamiętaj: Piaggio NRG 50 zapewnia ci bezpieczeństwo w dużej części właśnie dzięki dopracowanym hamulcom.

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 206
Klocki hamulcowe EBC FA 193 SFA (2 szt.) - SFA193 -10%

27,27 zł

30,30 zł

Najniższa cena: 30,30 zł

Klocki hamulcowe EBC FA 193 SFA (2 szt.) - SFA193

stars    (6)
Klocki hamulcowe EBC FA 193 SFAC (2 szt.) - SFAC193 -10%

30,42 zł

33,80 zł

Najniższa cena: 33,80 zł

Klocki hamulcowe EBC FA 193 SFAC (2 szt.) - SFAC193

stars    (6)
Czujnik stopu RMS 0060 Piaggio Gilera
Automat stopu przód/tył JMP

36,31 zł

Automat stopu przód/tył JMP

stars    (3)
Klocki hamulcowe EBC FA 260 SFA (2 szt.) - SFA260 -10%

27,61 zł

30,68 zł

Najniższa cena: 30,68 zł

Klocki hamulcowe EBC FA 260 SFA (2 szt.) - SFA260

stars    (3)
Czujnik stopu RMS 0010 Piaggio - 76516
Klocki hamulcowe EBC FA 260 SFAC (2 szt.) - SFAC260 -10%

31,32 zł

34,80 zł

Najniższa cena: 34,80 zł

Klocki hamulcowe EBC FA 260 SFAC (2 szt.) - SFAC260

stars    (3)
Automat stopu przód/tył JMT Piaggio
Zacisk hamulcowy przedni
Automat stopu przód Piaggio
Klocki hamulcowe EBC FA 083 SFAC (2 szt.) - SFAC083 -10%

38,61 zł

42,90 zł

Najniższa cena: 42,90 zł

Klocki hamulcowe EBC FA 083 SFAC (2 szt.) - SFAC083

stars    (2)
Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 696 EC (2 szt.) - MCB696EC -5%

41,33 zł

43,50 zł

Najniższa cena: 43,50 zł

Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 696 EC (2 szt.) - MCB696EC

stars    (3)
Klocki hamulcowe EBC FA 159 TT (2 szt.) - FA159TT -10%

78,60 zł

87,33 zł

Najniższa cena: 87,33 zł

Klocki hamulcowe EBC FA 159 TT (2 szt.) - FA159TT

stars    (1)
Klocki hamulcowe EBC FA 083/2 SFA (2 szt.) - SFA083/2 -10%

26,75 zł

29,72 zł

Najniższa cena: 29,72 zł

Pasuje na przód

Klocki hamulcowe EBC FA 083/2 SFA (2 szt.) - SFA083/2

Klocki hamulcowe EBC FA 193 SFA HH (2 szt.) - SFA193HH -10%

65,24 zł

72,49 zł

Najniższa cena: 72,49 zł

Klocki hamulcowe EBC FA 193 SFA HH (2 szt.) - SFA193HH

stars    (6)
Szczęki hamulcowe EBC 899 - 899 -10%

72,59 zł

80,65 zł

Najniższa cena: 80,65 zł

Szczęki hamulcowe EBC 899 - 899

Zacisk hamulcowy przedni czarny
Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 519 (2 szt.) - MCB519 -5%

86,92 zł

91,49 zł

Najniższa cena: 91,49 zł

Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 519 (2 szt.) - MCB519

stars    (2)
Klocki hamulcowe EBC FA 159 TT komplet quad - FA159TT -10%

165,40 zł

183,78 zł

Najniższa cena: 183,78 zł

Klocki hamulcowe EBC FA 159 TT komplet quad - FA159TT

Szczęki hamulcowe EBC 806 - 806 -10%

54,52 zł

60,58 zł

Najniższa cena: 60,58 zł

Szczęki hamulcowe EBC 806 - 806

Szczęki hamulcowe EBC 886 - 886 -10%

42,64 zł

47,38 zł

Najniższa cena: 47,38 zł

Szczęki hamulcowe EBC 886 - 886

Klocki hamulcowe EBC FA 260 SFA HH (2 szt.) - SFA260HH -10%

129,69 zł

144,10 zł

Najniższa cena: 144,10 zł

Klocki hamulcowe EBC FA 260 SFA HH (2 szt.) - SFA260HH

stars    (3)

Posiadamy Hamulce motocyklowe do Piaggio NRG 50

  • Piaggio NRG 50 AC DT mc3 Power/Sport 2011
  • Piaggio NRG 50 LC DD mc2 RST 1996
  • Piaggio NRG 50 LC DD mc3 45 km/h 2001
  • Piaggio NRG 50 AC DT mc3 45 km/h 2001
  • Piaggio NRG 50 AC DT mc3 45 km/h 2003
  • Piaggio NRG 50 LC DD mc3 45 km/h 2003
  • Piaggio NRG 50 AC DT mc3 45 km/h 2004
  • Piaggio NRG 50 LC DD mc3 45 km/h 2004
  • Piaggio NRG 50 LC DD mc3 Power 2011
  • Piaggio NRG 50 LC DD mc3 Purejet 2004
  • Piaggio NRG 50 AC DT mc3 Power 2006
  • Piaggio NRG 50 LC DD mc3 Power 2006
  • Piaggio NRG 50 LC DD mc3 Power Purejet 2006
  • Piaggio NRG 50 AC DT mc3 Power 2007
  • Piaggio NRG 50 LC DD mc3 Power 2007
  • Piaggio NRG 50 LC DD mc3 Power Purejet 2007
  • Piaggio NRG 50 LC DD mc3 Power 2008
  • Piaggio NRG 50 AC DT mc3 Power 2008
  • Piaggio NRG 50 LC DD mc3 Power Purejet 2008
  • Piaggio NRG 50 LC DD mc3 Power 2009
  • Piaggio NRG 50 AC DT mc3 Power 2009
  • Piaggio NRG 50 AC DT mc3 Power/Sport 2010
  • Piaggio NRG 50 LC DD mc3 Power 2010
  • Piaggio NRG 50 LC DD mc3 Power Purejet 2010
  • Piaggio NRG 50 1994
  • Piaggio NRG 50 mc2 1998
  • Piaggio NRG 50 AC DT mc3 Power/Sport 2014
  • Piaggio NRG 50 LC DD mc2 RST 1998
  • Piaggio NRG 50 LC DD mc3 Power 2015
  • Piaggio NRG 50 LC DD mc3 Power Euro 4 2018
  • Piaggio NRG 50 LC DT mc2 RST 1997
  • Piaggio NRG 50 LC DT mc2 RST 1998
  • Piaggio NRG 50 AC DT mc2 Extreme 2001
  • Piaggio NRG 50 AC DT mc3 45 km/h 2002
  • Piaggio NRG 50 AC DT mc3 Power/Sport 2012
  • Piaggio NRG 50 AC DT mc3 Power/Sport 2013
  • Piaggio NRG 50 AC DT mc3 Power/Sport 2015
  • Piaggio NRG 50 LC DD mc2 RST 1999
  • Piaggio NRG 50 LC DD mc2 Extreme 2001
  • Piaggio NRG 50 LC DD mc3 45 km/h 2002
  • Piaggio NRG 50 LC DD mc3 Power Purejet 2009
  • Piaggio NRG 50 LC DD mc3 Power 2012
  • Piaggio NRG 50 LC DD mc3 Power 2013
  • Piaggio NRG 50 LC DD mc3 Power 2014
  • Piaggio NRG 50 LC DD mc3 Power 2016
  • Piaggio NRG 50 LC DD mc3 Power 2017
  • Piaggio NRG 50 LC DD mc3 Power 2018
  • Piaggio NRG 50 LC DD mc3 Power Euro 4 2019
  • Piaggio NRG 50 LC DT 1996
  • Piaggio NRG 50 LC DD mc3 Power Euro 4 2020
  • Piaggio NRG 50 AC DT mc2 Extreme 2000
  • Piaggio NRG 50 AC DT mc3 Power 2005
  • Piaggio NRG 50 LC DD mc2 Extreme 2000
  • Piaggio NRG 50 LC DD mc3 Purejet 2002
  • Piaggio NRG 50 LC DD mc3 Purejet 2003
  • Piaggio NRG 50 LC DD mc3 Power 2005
  • Piaggio NRG 50 LC DD mc3 Power Purejet 2005
  • Piaggio NRG 50 LC DT 1995
  • Piaggio NRG 50 LC DD mc3 Power Euro 4 2021
  • Piaggio NRG 50 LC DD mc2 Extreme 1999
  • Piaggio NRG 50 AC DT mc2 Extreme 1999
  • Piaggio NRG 50 LC DD mc2 Extreme 2002
  • Piaggio NRG 50 AC DT mc2 Extreme 2002
  • Piaggio NRG 50 AC DT mc2 Extreme 2003
  • Piaggio NRG 50 AC DT mc2 Extreme 2004
  • Piaggio NRG 50 LC DT mc2 1996
  • Piaggio NRG 50 LC DD Power Special Edition 2007
  • Piaggio NRG 50 AC DT Power Special Edition 2007
  • Piaggio NRG 50 LC DD Power Special Edition 2008
  • Piaggio NRG 50 AC DT Power Special Edition 2008
  • Piaggio NRG 50 LC DD Power Special Edition 2009
  • Piaggio NRG 50 AC DT Power Special Edition 2009
  • Piaggio NRG 50 LC DD Power Special Edition 2010
  • Piaggio NRG 50 AC DT Power Special Edition 2010
  • Piaggio NRG 50 LC DD Power H2O 2011
  • Piaggio NRG 50 LC DD Power Purejet 2011
  • Piaggio NRG 50 LC DD Power Special Edition 2011
  • Piaggio NRG 50 AC DT Power Special Edition 2011
  • Piaggio NRG 50 LC DD Power H2O 2012
  • Piaggio NRG 50 LC DD Power Special Edition 2012
  • Piaggio NRG 50 AC DT Power Special Edition 2012
  • Piaggio NRG 50 LC DD Power H2O 2013
  • Piaggio NRG 50 mc2 Extreme 2000
  • Piaggio NRG 50 LC DD Power Purejet 2004

other_motorcycle_models