Hamulce motocyklowe
Yamaha SR 500
Co warto wiedzieć o użytkowaniu hamulców motocyklowych?
Hamulce w motocyklu są narażone na typowe zużycie i rozmaite uszkodzenia. Z drugiej strony, hamulce możesz też w rozmaity sposób zmodyfikować i zwiększyć ich wytrzymałość lub skuteczność działania. Niektóre prace przeprowadzisz sam z pomocą odpowiednich narzędzi, inne będą wymagały wizyty w specjalistycznym zakładzie. W każdym przypadku warto, byś wiedział, jak użytkować i dbać o hamulce motocyklowe.
Jakie są najczęstsze uszkodzenia hamulców w motocyklu?
Uszkodzenia hamulców motocykla mogą dać o sobie znać głównie na dwa sposoby. W pierwszym hamulce nie reagują na twój nacisk na klamkę lub dźwignię. W drugim hamulce pracują, ale dźwignia stawia ci zdecydowanie większy opór, niż zwykle. Przyczyny takich sytuacji mogą być różne, jednak możesz je podzielić na trzy zasadnicze grupy:
- typowe zużycie
- nagłe uszkodzenia
- zabrudzenie
Uszkodzenia hamulców wskutek typowego zużycia
Ze względu na funkcję i sposób działania, elementy hamulca motocyklowego będą zużywały się wraz z przejeżdżaniem kolejnych kilometrów. W pierwszej kolejności będziesz musiał wymienić klocki lub okładziny szczęk, a po dłuższym czasie także tarcze czy bębny. Zwróć jednak uwagę także na przewody hamulcowe i ich uszczelnienia. Starzenie się materiału może doprowadzić do wypłynięcia płynu hamulcowego i pogorszenia hamowania.
Co jest powodem nagłego uszkodzenia hamulców?
Drugim źródłem problemów są uszkodzenia nagłe. Elementy układu hamulcowego są na nie nieustannie narażone, przez co niezwykle ważna jest ich jakość i poprawny montaż. Ma to znaczenie szczególnie przy mocno wysilonych układach. Tam nagłe uszkodzenie nie musi być skutkiem uderzenia, a po prostu zbyt dużych sił i innych czynników działających na elementy podczas pracy.
Jak duże znaczenie ma czystość układu hamulcowego?
W przypadku hamulców motocyklowych, niebagatelne znaczenie ma też ich czystość. Brud nie tylko utrudni pracę układu, ale wpłynie na równomierne zużycie elementów. W przypadku układu hydraulicznego, jego zabrudzenie utrudni przeniesienie nacisku z dźwigni na układ.
Jak dbać o hamulce w motocyklu?
To, jak utrzymać hamulce motocyklowe w dobrym stanie, zależy przede wszystkim od regularnej kontroli. Dotyczy to zarówno elementów narażonych na zużycie, jak i tych, które uszkodzeniu ulegają nagle. W przypadku działań związanych z hamulcami, najważniejsze to:
- Wymieniaj zużyte elementy zgodnie z zaleceniami producenta lub po zauważeniu wpływu zużycia na skuteczność hamowania
- Regularnie czyść układ specjalnymi preparatami i dbaj o szczelność i czystość układu z płynem hydraulicznym.
- Regularnie sprawdzaj poszczególne części hamulca motocyklowego, by odpowiednio wcześnie zauważyć uszkodzenie i zapobiec większym problemom z hamowaniem pojazdu.
Pamiętaj: brak reakcji na zużycie, uszkodzenia, a nawet zabrudzenie grozi nie tylko pogorszeniem sprawności hamowania, ale i uszkodzeniem całego układu hamulcowego oraz innych związanych z kołem.
Jak poprawić działanie hamulców w motocyklu?
Przy normalnej jeździe, standardowe hamulce w motocyklu powinny ci wystarczyć nawet w nagłej potrzebie. Jeśli jednak to dla ciebie za mało, zwróć uwagę na sposoby na to, jak poprawisz skuteczność hamowania motocykla:
Wymień klocki i tarcze hamulcowe na te lepszej jakości
Oferta pozwala ci wybrać różne typy klocków i tarcz, w tym te o nietypowych materiałach. Niektóre z nich zwiększy skuteczność hamowania motocykla, i to niekoniecznie kosztem ich żywotności
Zainstaluj nowy układ hamulcowy w motocyklu
Kolejnym krokiem jest wymiana całego układu hamulcowego. W tym przypadku otrzymasz nie tylko nowe tarcze i klocki, ale też zmodyfikowane zaciski z większymi tłoczkami.
Zamień typowe przewody hamulcowe na wzmocnione
Czasem przyczyną rzeczy jest nie sam układ hamulcowy, ale to, jak twój nacisk na dźwignię jest przekazywany na koło. Rozwiązaniem są tutaj nietypowe, wzmocnione przewody hamulcowe, dzięki którym lepiej odczujesz działanie hamulca.
Czy można przerobić hamulce bębnowe na tarczowe?
Możliwe, że spotkałeś się już z takim pomysłem. Niestety, motocykle ograniczają tu możliwości. Przy tych większych musiałbyś zmodyfikować wiele układów przy tylnym kole; w mniejszych korzyści byłyby minimalne. Zamiast głowić się nad taką zmianą, lepiej pomyśl jak zadbać o hamulce bębnowe motocykla.
Przy każdej takiej zmianie skonsultuj ją z profesjonalistą, a najlepiej oddają ją w ręce specjalistycznego zakładu. Ten nie tylko wymieni elementy, ale i odpowiednio wyreguluje nowe hamulce, w tym dostosuje ich działanie do innych układów motocykla.
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
70,21 zł
73,90 zł
Najniższa cena: 73,90 zł
Zestaw naprawczy pompy hamulcowej przód Tourmax MSB-204 - MSB-204
32,09 zł
Automat stopu przód JMP
30,88 zł
32,50 zł
Najniższa cena: 32,50 zł
Śruba do przewodów hamulcowych TRW Lucas MCH951TM 10X1,25 podwójna kolor tytanowy - MCH951T
30,88 zł
32,50 zł
Najniższa cena: 32,50 zł
Śruba do przewodów hamulcowych TRW Lucas MCH951SM 10X1,25 podwójna kolor czarny - MCH951S
31,26 zł
32,90 zł
Najniższa cena: 32,90 zł
Śruba do przewodów hamulcowych TRW Lucas MCH901CM 10X1,25 kolor stalowy chrom - MCH901C
35,17 zł
37,02 zł
Najniższa cena: 37,02 zł
Śruba do przewodów hamulcowych TRW Lucas MCH901SM 10X1,25 kolor czarny - MCH901S
88,35 zł
98,17 zł
Najniższa cena: 98,17 zł
Pasuje na przódKlocki hamulcowe EBC FA 034 (2 szt.) - FA034
24,23 zł
25,50 zł
Najniższa cena: 25,50 zł
Śruba do przewodów hamulcowych TRW Lucas MCH951BM 10X1,25 podwójna kolor niebieski - MCH951B
30,88 zł
32,50 zł
Najniższa cena: 32,50 zł
Śruba do przewodów hamulcowych TRW Lucas MCH951AM 10X1,25 podwójna kolor srebrny - MCH951A
77,28 zł
81,35 zł
Najniższa cena: 81,35 zł
Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Tourmax BCF-201 - BCF-201
73,36 zł
77,22 zł
Najniższa cena: 77,22 zł
Zestaw naprawczy pompy hamulcowej przód Tourmax MSB-206 - MSB-206
30,88 zł
32,50 zł
Najniższa cena: 32,50 zł
Śruba do przewodów hamulcowych TRW Lucas MCH951CM 10X1,25 podwójna kolor stalowy chrom - MCH951C
27,12 zł
Automat stopu Emgo - 21060338
359,00 zł
HEL komplet (2szt.) przewodów hamulcowych w oplocie stalowym przód Yamaha SR 500
31,26 zł
32,90 zł
Najniższa cena: 32,90 zł
Śruba do przewodów hamulcowych TRW Lucas MCH901RM 10X1,25 kolor czerwony - MCH901R
24,23 zł
25,50 zł
Najniższa cena: 25,50 zł
Śruba do przewodów hamulcowych TRW Lucas MCH901GM 10X1,25 kolor złoty - MCH901G
24,23 zł
25,50 zł
Najniższa cena: 25,50 zł
Śruba do przewodów hamulcowych TRW Lucas MCH901BM 10X1,25 podwójna niebieska - MCH901B
83,01 zł
87,38 zł
Najniższa cena: 87,38 zł
Zestaw naprawczy pompy hamulcowej Tourmax przód - MSB-207
1 000,58 zł
1 111,76 zł
Najniższa cena: 1 111,76 zł
dostawa 0 złTarcza hamulcowa EBC Vintage VMD2023 przód - VMD2023
17,00 zł
Śruba tarczy hamulcowej M8x30
51,35 zł
Ciegno hamulca przedniego
1 081,67 zł
1 201,86 zł
Najniższa cena: 1 201,86 zł
dostawa 0 złTarcza hamulcowa EBC MD 2023 LS lewa przód - MD2023LS
30,88 zł
32,50 zł
Najniższa cena: 32,50 zł
Śruba do przewodów hamulcowych TRW Lucas MCH901TM 10X1,25 kolor tytanowy - MCH901T
33,47 zł
35,23 zł
Najniższa cena: 35,23 zł
Śruba przewodu hamulcowego TRW Lucas M10x1.25 srebrny - MCH901A
172,03 zł
181,08 zł
Najniższa cena: 181,08 zł
Przewód hamulcowy w stalowym oplocie przód TRW Lucas - MCH463V1
187,15 zł
197,00 zł
Najniższa cena: 197,00 zł
Przewód hamulcowy w stalowym oplocie przód TRW Lucas - MCH415V1
30,88 zł
32,50 zł
Najniższa cena: 32,50 zł
Śruba do przewodów hamulcowych TRW Lucas MCH951RM 10X1,25 podwójna kolor czerwony - MCH951R
Posiadamy Hamulce motocyklowe do Yamaha SR 500
- Yamaha SR 500 SP 1978
- Yamaha SR 500 SP 1979
- Yamaha SR 500 G 1979
- Yamaha SR 500 G 1980
- Yamaha SR 500 G 1981
- Yamaha SR 500 G 1982
- Yamaha SR 500 SP 1984
- Yamaha SR 500 SP hamulec tarczowy 1986
- Yamaha SR 500 SP hamulec bębnowy 1993
- Yamaha SR 500 SP hamulec bębnowy 1995
- Yamaha SR 500 SP 1981
- Yamaha SR 500 SP 1982
- Yamaha SR 500 G koła odlewane 1983
- Yamaha SR 500 SP koła szprychowe 1983
- Yamaha SR 500 SP koła szprychowe 1985
- Yamaha SR 500 SP koła szprychowe 1986
- Yamaha SR 500 SP hamulec tarczowy 1987
- Yamaha SR 500 SP hamulec tarczowy 1988
- Yamaha SR 500 SP hamulec tarczowy 1989
- Yamaha SR 500 SP hamulec bębnowy 1989
- Yamaha SR 500 SP hamulec bębnowy 1990
- Yamaha SR 500 SP hamulec bębnowy 1994
- Yamaha SR 500 SP hamulec bębnowy 1996
- Yamaha SR 500 SP hamulec bębnowy 1997
- Yamaha SR 500 SP hamulec bębnowy 1998
- Yamaha SR 500 SP hamulec bębnowy 1999
- Yamaha SR 500 SP hamulec bębnowy 1988
- Yamaha SR 500 SP hamulec tarczowy 1991
- Yamaha SR 500 SP hamulec bębnowy 1991
- Yamaha SR 500 SP hamulec bębnowy 1992
- Yamaha SR 500 1984
- Yamaha SR 500 1985
- Yamaha SR 500 1986
- Yamaha SR 500 1992
- Yamaha SR 500 1993
- Yamaha SR 500 1994
- Yamaha SR 500 1995
- Yamaha SR 500 1978
- Yamaha SR 500 1983
other_motorcycle_models
- Yamaha SR 292
- Yamaha SR 440
- Yamaha SR 643
- Yamaha SR 185
- Yamaha SR 250
- Yamaha SR 433
- Yamaha SR 400
- Yamaha SR 125
- Yamaha SR Viper 1000
- Yamaha SR 540
- Yamaha SR Viper 1050
- Yamaha SR Venture 1000
- Yamaha SRX 120
- Yamaha SRX 340
- Yamaha SRX 400
- Yamaha SRX 250
- Yamaha SRV 250
- Yamaha SRX 600
- Yamaha SRX 800
- Yamaha SRX 700
- Yamaha SRX 440
- Yamaha SRX 500
- Yamaha SRV 540
- Yamaha Sidewinder 1000
- Yamaha MT-250
- Yamaha FJR 1300
- Yamaha YFM 660
- Yamaha YFM 700
- Yamaha YFM 550
- Yamaha YFM 90
- Yamaha YFM 400
- Yamaha YFM 225
- Yamaha YFM 300
- Yamaha YFM 200
- Yamaha YFM 100
- Yamaha YFM 80
- Yamaha YXR 700
- Yamaha YXR 660
- Yamaha YXP 1000
- Yamaha YXP 700
- Yamaha YXM 700
- Yamaha YXE 700
- Yamaha YXE 850
- Yamaha YXC 700
- Yamaha EC-03
- Yamaha SX Venom 400
- Yamaha Venture 480
- Yamaha Sno Scoot 200
- Yamaha YA 25