Hamulce motocyklowe
Benelli K2 50
Co warto wiedzieć o użytkowaniu hamulców motocyklowych?
Hamulce w motocyklu są narażone na typowe zużycie i rozmaite uszkodzenia. Z drugiej strony, hamulce możesz też w rozmaity sposób zmodyfikować i zwiększyć ich wytrzymałość lub skuteczność działania. Niektóre prace przeprowadzisz sam z pomocą odpowiednich narzędzi, inne będą wymagały wizyty w specjalistycznym zakładzie. W każdym przypadku warto, byś wiedział, jak użytkować i dbać o hamulce motocyklowe.
Jakie są najczęstsze uszkodzenia hamulców w motocyklu?
Uszkodzenia hamulców motocykla mogą dać o sobie znać głównie na dwa sposoby. W pierwszym hamulce nie reagują na twój nacisk na klamkę lub dźwignię. W drugim hamulce pracują, ale dźwignia stawia ci zdecydowanie większy opór, niż zwykle. Przyczyny takich sytuacji mogą być różne, jednak możesz je podzielić na trzy zasadnicze grupy:
- typowe zużycie
- nagłe uszkodzenia
- zabrudzenie
Uszkodzenia hamulców wskutek typowego zużycia
Ze względu na funkcję i sposób działania, elementy hamulca motocyklowego będą zużywały się wraz z przejeżdżaniem kolejnych kilometrów. W pierwszej kolejności będziesz musiał wymienić klocki lub okładziny szczęk, a po dłuższym czasie także tarcze czy bębny. Zwróć jednak uwagę także na przewody hamulcowe i ich uszczelnienia. Starzenie się materiału może doprowadzić do wypłynięcia płynu hamulcowego i pogorszenia hamowania.
Co jest powodem nagłego uszkodzenia hamulców?
Drugim źródłem problemów są uszkodzenia nagłe. Elementy układu hamulcowego są na nie nieustannie narażone, przez co niezwykle ważna jest ich jakość i poprawny montaż. Ma to znaczenie szczególnie przy mocno wysilonych układach. Tam nagłe uszkodzenie nie musi być skutkiem uderzenia, a po prostu zbyt dużych sił i innych czynników działających na elementy podczas pracy.
Jak duże znaczenie ma czystość układu hamulcowego?
W przypadku hamulców motocyklowych, niebagatelne znaczenie ma też ich czystość. Brud nie tylko utrudni pracę układu, ale wpłynie na równomierne zużycie elementów. W przypadku układu hydraulicznego, jego zabrudzenie utrudni przeniesienie nacisku z dźwigni na układ.
Jak dbać o hamulce w motocyklu?
To, jak utrzymać hamulce motocyklowe w dobrym stanie, zależy przede wszystkim od regularnej kontroli. Dotyczy to zarówno elementów narażonych na zużycie, jak i tych, które uszkodzeniu ulegają nagle. W przypadku działań związanych z hamulcami, najważniejsze to:
- Wymieniaj zużyte elementy zgodnie z zaleceniami producenta lub po zauważeniu wpływu zużycia na skuteczność hamowania
- Regularnie czyść układ specjalnymi preparatami i dbaj o szczelność i czystość układu z płynem hydraulicznym.
- Regularnie sprawdzaj poszczególne części hamulca motocyklowego, by odpowiednio wcześnie zauważyć uszkodzenie i zapobiec większym problemom z hamowaniem pojazdu.
Pamiętaj: brak reakcji na zużycie, uszkodzenia, a nawet zabrudzenie grozi nie tylko pogorszeniem sprawności hamowania, ale i uszkodzeniem całego układu hamulcowego oraz innych związanych z kołem.
Jak poprawić działanie hamulców w motocyklu?
Przy normalnej jeździe, standardowe hamulce w motocyklu powinny ci wystarczyć nawet w nagłej potrzebie. Jeśli jednak to dla ciebie za mało, zwróć uwagę na sposoby na to, jak poprawisz skuteczność hamowania motocykla:
Wymień klocki i tarcze hamulcowe na te lepszej jakości
Oferta pozwala ci wybrać różne typy klocków i tarcz, w tym te o nietypowych materiałach. Niektóre z nich zwiększy skuteczność hamowania motocykla, i to niekoniecznie kosztem ich żywotności
Zainstaluj nowy układ hamulcowy w motocyklu
Kolejnym krokiem jest wymiana całego układu hamulcowego. W tym przypadku otrzymasz nie tylko nowe tarcze i klocki, ale też zmodyfikowane zaciski z większymi tłoczkami.
Zamień typowe przewody hamulcowe na wzmocnione
Czasem przyczyną rzeczy jest nie sam układ hamulcowy, ale to, jak twój nacisk na dźwignię jest przekazywany na koło. Rozwiązaniem są tutaj nietypowe, wzmocnione przewody hamulcowe, dzięki którym lepiej odczujesz działanie hamulca.
Czy można przerobić hamulce bębnowe na tarczowe?
Możliwe, że spotkałeś się już z takim pomysłem. Niestety, motocykle ograniczają tu możliwości. Przy tych większych musiałbyś zmodyfikować wiele układów przy tylnym kole; w mniejszych korzyści byłyby minimalne. Zamiast głowić się nad taką zmianą, lepiej pomyśl jak zadbać o hamulce bębnowe motocykla.
Przy każdej takiej zmianie skonsultuj ją z profesjonalistą, a najlepiej oddają ją w ręce specjalistycznego zakładu. Ten nie tylko wymieni elementy, ale i odpowiednio wyreguluje nowe hamulce, w tym dostosuje ich działanie do innych układów motocykla.
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
41,33 zł
43,50 zł
Najniższa cena: 43,50 zł
Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 696 EC (2 szt.) - MCB696EC
65,24 zł
72,49 zł
Najniższa cena: 72,49 zł
Klocki hamulcowe EBC FA 193 SFA HH (2 szt.) - SFA193HH
311,50 zł
327,89 zł
Najniższa cena: 327,89 zł
dostawa 0 złTarcza hamulcowa TRW Lucas MST 252 przód/tył - MST252
Posiadamy Hamulce motocyklowe do Benelli K2 50
- Benelli K2 50 AC 2001
- Benelli K2 50 AC Namur 2001
- Benelli K2 50 LC 1999
- Benelli K2 50 LC 2001
- Benelli K2 50 LC Namur 2001
- Benelli K2 50 AC 2000
- Benelli K2 50 AC Namur 2000
- Benelli K2 50 LC 1998
- Benelli K2 50 LC Namur 1999
- Benelli K2 50 LC 2000
- Benelli K2 50 LC Namur 2000
- Benelli K2 50 AC Namur 1999
- Benelli K2 50 AC Namur 2002
- Benelli K2 50 AC Namur 2003
- Benelli K2 50 LC Namur 2002
- Benelli K2 50 AC 1998
- Benelli K2 50 AC 1999
- Benelli K2 50 LC 2000
- Benelli K2 50 AC 2000
- Benelli K2 50 LC Namur 1998
other_motorcycle_models
- Benelli K2 100
- Benelli X 49 50
- Benelli 491 50
- Benelli Naked 50
- Benelli 752 750
- Benelli BX 449
- Benelli Adiva 125
- Benelli TRK 702 700
- Benelli TRK 800
- Benelli TRK 251 250
- Benelli Cafe Nero 250
- Benelli Tornado 1130
- Benelli Tornado 900
- Benelli TNT 899
- Benelli TNT 135
- Benelli BN 600
- Benelli BN 125
- Benelli TNT 125
- Benelli Imperiale 400
- Benelli 502 500
- Benelli Leoncino 500
- Benelli Leoncino 800
- Benelli Leoncino 250
- Benelli Velvet 250
- Benelli Pepe 50
- Benelli TRK 502 500
- Benelli BX 505
- Benelli Naked 100
- Benelli Tre-K 899
- Benelli TRE 889
- Benelli TNT 1130
- Benelli TNT 889
- Benelli Jupiter 250
- Benelli 304 250
- Benelli BX 125
- Benelli Tre-K 1130
- Benelli Spring 50
- Benelli Cue 756
- Benelli BXK 125
- Benelli Quattronove 50
- Benelli Quattro 354
- Benelli Pepe 100
- Benelli Macis 150
- Benelli Macis 125
- Benelli Jarno 125
- Benelli BN 302
- Benelli BN 250