Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
10,50 zł
Korki olejowe Simson
7,12 zł
Korek wlewu oleju Puch
67,15 zł
Korek wlewu oleju M18X1,5 - 229971
53,42 zł
Korek wlewu oleju M20x2,5 - 229969
45,00 zł
Korek oleju aluminiowy Simson
3,48 zł
O-Ring korka oleju 18x2mm Simson
68,99 zł
Korek wlewu oleju M20x1.5 - 229970
29,11 zł
Korek olejowy chrom Simson
Przeglądaj według producenta
Korki wlewu i wskaźniki poziomu oleju do Najpopularniejszych motocykli
Korek i wskaźnik poziomu oleju ważną częścią układu smarowania w motocyklu
Korki i wskaźniki poziomu oleju to elementy związane z utrzymaniem odpowiedniego smarowania mechanizmów w motocyklu. Odpowiednio dobrany wskaźnik i korek od wlewu oleju pozwalają w prosty sposób sprawdzić ilość oleju w układzie i uszczelnić miejsce wlewu. Uszkodzony wskaźnik i korek wlewu oleju mogą doprowadzić do poważnych uszkodzeń napędu motocykla.
Dlaczego korek wlewu oleju jest jednym z kluczowych miejsc w układzie smarowania?
Na czele z silnikiem i skrzynią biegów, mechanizmy motocykla wymagają wyeliminowania tarcia poszczególnych elementów układu. To zadanie pełnią rozmaite oleje, które krążą w układzie i nakładają na poszczególne elementy warstwę poprawiającą ślizg. Aby ta warstwa była optymalna i wolna od brudu czy wilgoci, niezbędne jest utrzymanie szczelności układu i odpowiedniego poziomu oleju. Jednym z najważniejszych punktów jest tu wlew oleju. Często pozwala on nie tylko uzupełnić poziom oleju, ale wykorzystując specjalny wskaźnik poziomu oleju, sprawdzić jego stan i ilość.
Wskaźnik i korek od wlewu oleju osobne lub jako jeden element
Jako specjalny bagnet, wskaźnik oleju może być elementem podpiętym pod korek wlewu oleju lub stanowić osobny element. W każdym przypadku, bagnet musi być dopasowany do danego układu. Tylko w ten sposób wskaźnik poziomu oleju da nam informację, czy ilość oleju w układzie jest wystarczająca. Korek wlewu oleju jest natomiast odpowiedzialny za szczelność układu i ochronę przed wprowadzeniem tam nieczystości.
Korek wlewu oleju wymaga odpowiedniego materiału i szczelności
Bez względu na typ, ważne jest, by korek od wlewu oleju był dopasowany i uszczelniony, aby wyeliminować potencjalne wycieki oleju. Uszkodzenie i nieszczelność korka to jedna z częstszych przyczyn wycieków. Korek jest więc wykonany z trwałego materiału odpornego na uszkodzenie i czynniki zewnętrzne, a także działanie samych płynów eksploatacyjnych. Wyciekający olej silnikowy łatwo zauważyć, dlatego warto regularnie sprawdzać jego stan i reagować na wycieki. W przypadku uszkodzenia, korek warto jak najszybciej wymienić na nowy. W przeciwnym wypadku, zabrudzona miska olejowa może doprowadzić nawet do uszkodzenia silnika, w tym elementów głowicy i potrzeby wymiany rozrządu.
Korki i wskaźniki poziomu oleju dopasowane do wielu motocykli w Gmoto.pl
U nas znajdziesz wskaźniki i korki wlewu oleju dopasowane do wielu modeli motocykli. Oferujemy szeroką gamę korków i miarek, zarówno w barwach użytkowych, jak i wpływających na wygląd motocykla. Cechy i parametry danego elementu są dostępne po kliknięciu na konkretny produkt.