Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
11,00 zł
Korek oleju czarny Simson
10,50 zł
Korki olejowe Simson
4,90 zł
Korek oleju czerwony Simson
7,12 zł
Korek wlewu oleju Puch
67,15 zł
Korek wlewu oleju M18X1,5 - 229971
53,42 zł
Korek wlewu oleju M20x2,5 - 229969
45,00 zł
Korek oleju aluminiowy Simson
3,48 zł
O-Ring korka oleju 18x2mm Simson
68,99 zł
Korek wlewu oleju M20x1.5 - 229970
Przeglądaj według producenta
Korki wlewu i wskaźniki poziomu oleju do Najpopularniejszych motocykli
Korek i wskaźnik poziomu oleju ważną częścią układu smarowania w motocyklu
Korki i wskaźniki poziomu oleju to elementy związane z utrzymaniem odpowiedniego smarowania mechanizmów w motocyklu. Odpowiednio dobrany wskaźnik i korek od wlewu oleju pozwalają w prosty sposób sprawdzić ilość oleju w układzie i uszczelnić miejsce wlewu. Uszkodzony wskaźnik i korek wlewu oleju mogą doprowadzić do poważnych uszkodzeń napędu motocykla.
Dlaczego korek wlewu oleju jest jednym z kluczowych miejsc w układzie smarowania?
Na czele z silnikiem i skrzynią biegów, mechanizmy motocykla wymagają wyeliminowania tarcia poszczególnych elementów układu. To zadanie pełnią rozmaite oleje, które krążą w układzie i nakładają na poszczególne elementy warstwę poprawiającą ślizg. Aby ta warstwa była optymalna i wolna od brudu czy wilgoci, niezbędne jest utrzymanie szczelności układu i odpowiedniego poziomu oleju. Jednym z najważniejszych punktów jest tu wlew oleju. Często pozwala on nie tylko uzupełnić poziom oleju, ale wykorzystując specjalny wskaźnik poziomu oleju, sprawdzić jego stan i ilość.
Wskaźnik i korek od wlewu oleju osobne lub jako jeden element
Jako specjalny bagnet, wskaźnik oleju może być elementem podpiętym pod korek wlewu oleju lub stanowić osobny element. W każdym przypadku, bagnet musi być dopasowany do danego układu. Tylko w ten sposób wskaźnik poziomu oleju da nam informację, czy ilość oleju w układzie jest wystarczająca. Korek wlewu oleju jest natomiast odpowiedzialny za szczelność układu i ochronę przed wprowadzeniem tam nieczystości.
Korek wlewu oleju wymaga odpowiedniego materiału i szczelności
Bez względu na typ, ważne jest, by korek od wlewu oleju był dopasowany i uszczelniony, aby wyeliminować potencjalne wycieki oleju. Uszkodzenie i nieszczelność korka to jedna z częstszych przyczyn wycieków. Korek jest więc wykonany z trwałego materiału odpornego na uszkodzenie i czynniki zewnętrzne, a także działanie samych płynów eksploatacyjnych. Wyciekający olej silnikowy łatwo zauważyć, dlatego warto regularnie sprawdzać jego stan i reagować na wycieki. W przypadku uszkodzenia, korek warto jak najszybciej wymienić na nowy. W przeciwnym wypadku, zabrudzona miska olejowa może doprowadzić nawet do uszkodzenia silnika, w tym elementów głowicy i potrzeby wymiany rozrządu.
Korki i wskaźniki poziomu oleju dopasowane do wielu motocykli w Gmoto.pl
U nas znajdziesz wskaźniki i korki wlewu oleju dopasowane do wielu modeli motocykli. Oferujemy szeroką gamę korków i miarek, zarówno w barwach użytkowych, jak i wpływających na wygląd motocykla. Cechy i parametry danego elementu są dostępne po kliknięciu na konkretny produkt.