check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Cylindry silnika i głowice cylindrów

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 16973
Szpilka cylindra Romet - 55921

7,99 zł

Szpilka cylindra Romet - 55921

stars    (26)
Szpilka cylindra z nakrętką Simson S51
Szpilka cylindra WSK 125 - 55298

10,99 zł

Szpilka cylindra WSK 125 - 55298

stars    (12)
Nakrętka szpilki cylindra M7

4,99 zł

Nakrętka szpilki cylindra M7

stars    (19)
Nakrętka szpilki cylindra

2,49 zł

Nakrętka szpilki cylindra

stars    (19)
Szpilka cylindra Jawa 50

6,99 zł

Szpilka cylindra Jawa 50

stars    (31)
Uszczelka pod głowicę WSK 125 - 81098
Cylinder żeliwny WSK 125 - 76614

149,99 zł

Cylinder żeliwny WSK 125 - 76614

stars    (37)
Cylinder + głowica 72 cm3 kpl 4T

269,00 zł

dostawa 0 zł

Cylinder + głowica 72 cm3 kpl 4T

stars    (95)
Cylinder + głowica kpl Tajwan 80 cm3 4T GY6
Redukcja gwintu głowicy M14 - 91162
Cylinder MCN kpl 4T 80cm3 47mm - 78618
Uszczelka cylindra WSK 125 - 55315
Cylinder kompletny Romet 60 cm3 - 55354
Nakrętka szpilki cylindra Simson
Cylinder 2T 70 cm3 sworzeń 10 mm - 74506
Uszczelka pod głowicę Romet - 73517
Cylinder kompletny Romet 50 cm3 - 55353
Głowica 80cm3 4T kpl - 56911

129,00 zł

Głowica 80cm3 4T kpl - 56911

stars    (24)
Uszczelka pod głowicę Jawa 50 - 55190
Uszczelka pod cylinder Simson - 77985
Szpilki cylindra 4szt ATV 110 - 84481
Szpilka cylindra + nakrętka SHL M11 WSK 175 - 123135
Cylinder 72 cm3 139FMB 4T - 73784
Uszczelki głowicy + oringi 72cm3 - 107586
Głowica 70cm3 - 74526

49,00 zł

Głowica 70cm3 - 74526

stars    (3)
Cylinder + głowica bez wałka GY6 4T 80cm3 47mm
Uszczelka pod cylinder Romet - 73516
Uszczelka pokrywy zaworów 4T o-ring - 80512
Uszczelka pod głowice Jawa TS 350 1 szt. - 88492
Cylinder z głowicą 90cm3 AM6 Malina - 77166
Uszczelka pod cylinder Jawa 50 - 55189
Uszczelka pod głowice Simson S60 - 88493
Uszczelka pod głowicę S51 - 81072
Cylinder + głowica 47mm 70cm3 2T - 59485
Cylinder S60 Simson  - 80179
Uszczelki cylindra głowicy ATV 110 cm3 - 81818
Głowica cylindra kompletna 72cm3 139FMB 4T - 63258
Cylinder 60 cm3 Jawa 50 tuning  - 55075
Cylinder tuning TGB 80cm3 - 80843
Głowica 50cm3 4T kpl - 56910

105,00 zł

Głowica 50cm3 4T kpl - 56910

stars    (24)
Uszczelka pod głowice CZ 175 350 - 88491
Uszczelka cylindra i głowicy GY6 80cm3 - 73774
Głowica Romet - 55361

77,40 zł

Głowica Romet - 55361

stars    (34)
Uszczelki cylindra Aprilia AM6 90ccm - 75683
Cylinder kpl GY6 4T 50 cm3 39mm - 56888
Szpilka cylindra MZ ETZ 150 - 62748

Przeglądaj według producenta

Cylindry silnika i głowice cylindrów do Najpopularniejszych motocykli

Artykuły z bloga

Cylindry i głowice miejscem wytwarzania siły napędowej motocykla

Będąc miejscem pracy tłoka i przez to powstawania siły napędowej, cylindry i głowice motocyklowe stanowią centralną część układu napędowego motocykla. Ze względu na swoją funkcję, cylindry i głowice są też jednym z najbardziej narażonych na najróżniejsze czynniki elementów jednośladu. Pomimo dużych różnic temperatur i działających na jego ściany sił cylinder, głowica cylindra i związane z nimi elementy muszą zachować bardzo rygorystycznie uwarunkowane kształty, a ich uszkodzenie naraża użytkownika na spore wydatki.

Cylindry silnika osobne lub w różnych układach w motocyklu

Cylindry silnika i głowice cylindrów wykorzystywane w motocyklach możemy spotkać w kilku wariantach. Jako pojedyncze elementy, cylindry silnika występują głównie w układach jedno- lub dwucylindrowych typu V i przeciwległych (boxer). Przy większej ilości, cylindry silnika składają się natomiast na jednolitą konstrukcję zwaną blokiem. Każdy rząd wieńczy głowica cylindrów, w przypadku silnika rzędowego określana też jako głowica silnika.

Cylindry i głowice motocyklowe w każdym układzie mają swoje zalety

Osobne cylindry silnika mają szereg zalet. Nie tylko pozwalają na wymianę pojedynczego elementu, a nie całego bloku, ale ułatwiają chłodzenie powietrzem i dostęp do szeregu elementów przy silniku. Z drugiej strony, cylindry silnika złożone w blok dają bardziej zwartą konstrukcję, a jednolita głowica cylindrów umożliwia zastosowanie wielu nowoczesnych rozwiązań związanych z poprawą parametrów pracy.

Na co narażone są cylindry silnika i głowice cylindrów podczas typowej pracy?

Ze względu na obecne w nich procesy, cylindry i głowice są narażone na cały szereg uszkodzeń. Sprężanie i spalanie mieszanki paliwa i powietrza wymaga więc odporności na wysokie temperatury i ciśnienia, a także optymalnego odprowadzania powstałego ciepła. Z tych powodów, cylindry i głowice motocyklowe są wykonywane przede wszystkim z żeliwa lub aluminium, dobrze przewodzących ciepło.

Każdy cylinder i głowica cylindra wymaga dokładności i dopasowania

W trosce o szczelność układu, każdy cylinder i głowica silnika są bardzo precyzyjne dostosowane do tłoka i jego pierścieni, zaworów i wałka rozrządu oraz odpowiedniego smarowania elementów. Nawet niewielkie odkształcenia lub niedokładności grożą wyciekiem mieszanki z komory spalania, pojawieniem się w niej oleju, niedokładnym smarowaniem, a w efekcie uszkodzeniami tłoka, zatarciem silnika czy zniszczeniem wału korbowego i korbowodów.

Cylindry i głowica silnika ulegają uszkodzeniom także wskutek brudu

Cylinder i głowica cylindra, a także umieszczone w cylindrach tłoki mogą zostać uszkodzone także wskutek niskiej jakości oleju i brudu dostającego się chociażby w powietrzu. Efektem zużytego lub uszkodzonego filtra powietrza, zabrudzonych elementów łożysk tłoka i korbowodu czy ścian bocznych cylindra także będą zgubne dla motocykla i portfela jego użytkownika.

Nietypowe cylindry i głowica cylindrów dla poprawy osiągów jednośladu

Osobną kwestią jest możliwość poprawienia walorów silnika. Popularnym sposobem na modyfikację jednośladów są cylindry tuningowe o większej objętości skokowej, innych materiałach czy choćby uszczelnieniach. Przy ich wykorzystaniu warto jednak sprawdzić, jak zmiany wpłyną na wytrzymałość elementów i jakie zmiany wymagać będzie także głowica cylindra. Wiele modyfikacji dają dużo lepsze osiągi, ale też zmniejszają trwałość cylindra i wymuszają modyfikację lub zmianę szeregu innych elementów silnika, począwszy właśnie od głowicy.

Cylindry silnika i głowice cylindrów w rozmaitych wersjach w Gmoto.pl

U nas znajdziesz cylindry silnika i głowice cylindrów wielu cenionych producentów. Oferujemy cylindry i głowice standardowe i tuningowe poprawiające osiągi jednośladu, a także szereg elementów związanych z montażem, uszczelnieniem i pracą układu. Cechy i parametry danego elementu są dostępne po kliknięciu na produkt.