check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Tłoki i pierścienie tłokowe

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 20566
Seger tłoka 12 mm (zabezpieczenie sworznia)
Pierścień N 38,00 mm Romet 50 cm3 - 55881
Pierścień tłoka N 52,00 mm WSK 125 - 55268
Sworzeń tłoka Romet - 55295

5,00 zł

Sworzeń tłoka Romet - 55295

stars    (11)
Sworzeń tłoka WSK 125 - 55917
Sworzeń tłoka Jawa 50 - 55157
Pierścień N 40 mm - 55138

6,99 zł

Pierścień N 40 mm - 55138

stars    (12)
Pierścień tłoka R2 52,50 mm WSK 125 - 55270
Tulejka korbowodu WSK 125 - 55313
Tłok nominał kpl 38mm 50cm3 - 55942
Sworzeń tłoka 16mm Jawa CZ 350 - 73651
Łożysko korbowodu Jawa TS 350 - 73609
Pierścień 41 mm nominał Simson - 62270
Sworzeń tłoka MZ ETZ 250 251 - 80561
Pierścień R2 70.00 mm - 62975
Pierścień tłoka R3 52,75 mm WSK 125 - 55271
Tłok Simson S60 41mm nominał - 62150
Tłok nominał 38,00mm Jawa 50 - 55172
Łożysko korbowodu 10 mm - 74557
Tulejka korbowodu Romet - 55950
Pierścień R1 38.25 mm - 55134
Pierścień R2 58.50mm Jawa 350 - 61442
Pierścień tłoka R4 53,00 mm WSK 125 - 55421
Sworzeń tłoka WSK 175 - 64341
Tłok nominał 38.00mm Simson S51 komplet - 62145
Pierścień R1 69.50 mm - 62974
Pierścień tłoka R2 61.50mm - 56147
Tulejka korbowodu Jawa 50 - 55185
Tłok ATV 110 125 cm3 4T 52,40 mm kpl - 80905
Sworzeń tłoka SHL M11 175 - 60071
Łożysko korbowodu sworznia Simson S51 - 81077
Łożysko korbowodu wału Romet - 99221
Tłok ATV 110 125 cm3 4T 52mm kpl - 123432
Sworzeń 15 mm MZ ETZ 150 - 62735
Pierścień R3 70.50 mm - 62976
Pierścień R1 58.25mm Jawa 350 - 61441
Pierścień R2 38.50 mm - 55135
Pierścień R4 59.00mm Jawa 350 - 61444
Pierścień R2 58.50mm CZ 350 - 81765
Pierścień N 56.00 mm ETZ 150 - 62630
Łożysko korbowodu SKF Simson S51
Tłok GY6 4T 50 cm3 39 mm 4T kpl - 81183
Pierścień tłoka R3 61.75mm - 56148

Przeglądaj według producenta

Tłoki i pierścienie tłokowe do Najpopularniejszych motocykli

Artykuły z bloga

Tłoki i pierścienie tłokowe przejmują energię spalania mieszanki w silniku

Tłoki, łożyska, pierścienie i zabezpiecznia

Tłoki i pierścienie tłokowe to elementy silnika związane z przejęciem energii wybuchu mieszanki paliwa i powietrza w komorze spalania cylindra. Odpowiednio wytrzymałe i dopasowane tłoki silnika przekazują energię wybuchu na połączone z nimi korbowody, natomiast pierścienie tłokowe zapewniają szczelność komory spalania i sprawne smarowanie powierzchni bocznej tłoka. Uszkodzone pierścienie i tłoki motocyklowe poważnie zaburzają pracę silnika.

Jak ważne są odpowiednio dobrane tłoki w silniku?

Tłoki w silniku pełnią kluczową rolę dla napędu motocykla. Jako jedyny element ruchomy w momencie spalania mieszanki, to właśnie tłok przejmuje energię wybuchu i zamienia ją na energię ruchu elementów układu napędowego, korbowodu i wału korbowego. Z tego względu, tłoki silnika wykonywane są z materiałów wytrzymałych, odpornych także na wysokie temperatury, by nie ulec odkształceniom podczas pracy. Aby jeszcze zwiększyć ich odporność, tłoki w silniku można spotkać wykonywane niestandardowo, kute.

Pierścienie tłokowe ważne dla szczelności i poprawnej pracy układu

Osobną kwestią są problemy związane z ruchem tłoka w cylindrze. Tarcie o ściany boczne tulei cylindra szybko doprowadziłoby do ich uszkodzenia, natomiast nieszczelność nie pozwalałaby przejąć energii wybuchu i groziła przepływem spalin do dolnej części silnika. Z tego względu, niezbędne w układzie są pierścienie tłokowe. Na zestaw pierścieni tłokowych składają się umieszczane na tłokach, górne pierścienie uszczelniające, które uszczelniają komorę spalania oraz dolne pierścienie zgarniające, które zbierają nadmiar oleju wprowadzany między powierzchnie boczne tłoka i cylindra w celu redukcji tarcia. Niekiedy w układach można spotkać trzy pierścienie tłokowe, gdzie środkowy pierścień uszczelniający pełni po części obie wymienione funkcje.

Tłoki i pierścienie tłokowe wymagają szeregu dodatkowych elementów

Jeszcze jednym problemem związanym z tłokiem jest jego łączenie z korbowodem. Korbowód musi mieć swobodę ruchu względem tłoka, a jednocześnie nie może zaburzać pracy tłoka. Ponadto, niezbędna jest też możliwość wymiany tłoka lub korbowodu. Z tego względu, tłoki silnika są uzupełnione o szereg osobnych części, na czele ze sworzniem umieszczanym w tłoku i zabezpieczanym specjalnymi pierścieniami. Swobodny ruch korbowodu względem tłoka jest natomiast zapewniony dzięki tulejkom lub łożyskom.

Jakie skutki przynoszą uszkodzone lub zużyte tłoki i pierścienie tłokowe?

Podstawowym objawem uszkodzeń, zużycia lub błędnego doboru czy montażu tłoków czy pierścieni jest pogorszona praca silnika. Obok mniejszej mocy, objawia się to dymem będącym skutkiem spalania oleju i hałasem. Na te objawy warto jak najszybciej reagować. Uszkodzone pierścienie i tłoki motocyklowe szybko doprowadzą do uszkodzenia cylindrów, a nieszczelność grozi niedostatecznym smarowaniem korbowodów i wału korbowego, a w efekcie, na przykład, katastrofalnym odwróceniem panewek wału. Tłoki i pierścienie tłokowe oraz elementy z nimi związane należy wymieniać w razie uszkodzenia i zgodnie z zaleceniami producentów.

Wytrzymałe, dopasowane pierścienie i tłoki motocyklowe w Gmoto.pl

U nas znajdziesz tłoki i pierścienie tłokowe oraz elementy związane z ich pracą do wielu modeli motocykli. Oferujemy produkty standardowe i tuningowe cenionych firm, w tym Athena, Motoforce, Malossi, Stage6 czy MZA. Cechy i parametry elementu są dostępne po kliknięciu na produkt.