check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Skrzynie biegów do motocykli

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 4175
Zabezpieczenie nakrętki wałka zdawczego - 55196
Oring wałka zmiany biegów WSK 125 - 81069
Nakrętka trybu zdawczego WSK 125 - 58176
Zabezpieczenie wałka głównego Romet - 55890
Tulejka skrzyni biegów WSK 125 - 55312
Zabezpieczenie zębatki zdawczej Romet - 61781
Tryb zdawczy WSK 125 - 55324

99,00 zł

Tryb zdawczy WSK 125 - 55324

stars    (19)
Podkładka dystansowa trybu zdawczego WSK 125 - 81093
Tuleja dystansowa trybu zdawczego WSK 125 - 58182
Nakrętka trybu zdawczego Romet - 77288
Nakrętka wałka zdawczego Simson
Tulejka karteru Romet - 55949

8,99 zł

Tulejka karteru Romet - 55949

stars    (20)
Sprężyna + kulka zmieniacza biegów Romet - 58220
Nakrętka wałka sprzęgłowego - 62610
Sprężyna zmiany biegu WSK 125 - 55288
Nakrętka wałka głównego Romet - 73510
Zabezpieczenie zębatki przód WSK 175 - 85607
Uszczelniacz wałka zdawczego 17x29x5 4T - 73850
Dźwignia zmiany biegów SHL M11 175 - 77940
Automat zmiany biegów Simson - 62211
Nakrętka wałka zdawczego Jawa 50 - 55123
Oring wałka zmiany biegów MZ ETZ 250 251 - 121103
Kulka mała wałka zdawczego 4szt Simson S51 - 80590
Automat zmiany biegów drobny frez Romet - 55348
Dźwignia zmiany biegów Simson S51 - 61991
Tryb zdawczy kompletny + zębatka WSK 125
Tryb zdawczy kompletny WSK 125 - 76756
Dźwignia automatu zmiany biegów Romet - 61779
Sprężyna wałka zdawczego Simson - 81321
Zabezpieczenie zębatki zdawczej SHL M11 175 - 60096
Zabezpieczenie zębatki zdawczej Jawa 350 - 73687
Kulki + sprężyna skrzyni biegów Simson - 99281
Wałek główny silnik Romet 2 biegowy - 55973
Sprężyna blaszki zmiany biegów Simson - 62120
Dźwignia zmiany biegów Jawa 50 - 60536
Dźwignia zmiany biegów - 203040
Czujnik luzu MZ ETZ 150 250 251 - 62479
Koło pośrednie 23 zęby WSK 125 - 58198
Czujnik zmiany biegów 4T 139FMB - 63893
Dźwignia zmiany biegów chrom - 76662
Wybierak skrzyni biegów Simson - 62189
Tulejka karteru przeletowa Jawa 50 - 55183
Tryb zdawczy Romet - 55948

69,00 zł

Tryb zdawczy Romet - 55948

stars    (9)
Tulejka karteru zamknięta Jawa 50 - 55184

Przeglądaj według producenta

Skrzynie biegów do motocykli do Najpopularniejszych motocykli

Artykuły z bloga

Skrzynia biegów w motocyklu dla optymalnego przeniesienia napędu

Skrzynia biegów

Skrzynia biegów do motocykla to podstawowy element układu przeniesienia napędu w jednośladzie. Obecne w jednej z kilku wersji motocyklowe skrzynie biegów dostosowują prędkość obrotową elementu przenoszącego napęd z silnika do prędkości obrotowej napędzanego koła. W przypadku, gdy uszkodzona jest skrzynia biegów, motocykl może całkowicie utracić możliwość przeniesienia mocy na koło.

To sprawna skrzynia biegów motocykl a pozwala wykorzystać moc silnika

Jedną z głównych wad silnika spalinowego motocykla jest fakt, że uzyskuje on maksymalną moc i moment tylko w wąskim zakresie obrotów silnika. Przy jednym, sztywnym przełożeniu z wału korbowego silnika na tylne koło napędowe, także i koło napędowe byłoby napędzane maksymalną mocą w wąskim zakresie obrotów. Rozwiązaniem jest tu skrzynia biegów w motocyklu, czyli obecność kilku przełożeń. Dzięki różnym przełożeniom, w które wyposażona jest skrzynia biegów, motocykl może przyśpieszyć z wykorzystaniem maksymalnego momentu i mocy silnika w kilku zakresach prędkości obrotowej koła napędowego.

Z czego składa się i jak działa skrzynia biegów do motocykla?

Patrząc na typowy motocykl skrzynia biegów to od trzech do sześciu przełożeń. Każde z nich to para zębatek różniących się średnicą i ilością zębów na kołach zębatych, z których jedna jest połączona z silnikiem, a druga z dalszą częścią układu przeniesienia napędu. Specjalny układ załączania sprawia, że choć teoretycznie każda para kół zębatych są ze sobą cały czas zazębione, w jednym momencie tylko jedna para zębatek przekazuje napęd z silnika na koło. Jest to możliwe dlatego, że każda para składa się z jednego koła przesuwnego, obracającego się luźnie na tulejkach ślizgowych. Z silnikiem, skrzynia biegów w motocyklu także łączy się z pomocą pary kół zębatych, rzadziej wykorzystywany jest tu łańcuch.

Składająca się na motocykl skrzynia biegów często bardziej skomplikowana

Nawet biorąc pod uwagę prostszy, nowy motocykl skrzynia biegów może być dużo bardziej rozbudowana. Połączony z silnikiem wałek zdawczy często jest niewielkim elementem połączonym tylko jedną zębatką z wałkiem pośrednim. Wiele zależy tu od konstrukcji samej skrzyni biegów, jak i elementów łączących ją z innymi układami. Motocyklowe skrzynie biegów mogą mieć też osobne systemy smarowania.

Czym skrzynia biegów motocykl i użytkownik zmieniają przełożenia?

Obok samych przełożeń, skrzynia biegów w motocyklu składa się też z układu załączającego poszczególne biegi. Gdy chodzi o typowy, wyposażony w manualną przekładnię motocykl skrzynia biegów to szereg elementów od [cat:4039]dźwigni zmiany biegów i związanego z nią wałka zmiany biegów po wałek krzywkowy i wodziki. Elementy te przejmują ruch stopy lub ręki kierowcy chcącego zmienić bieg i przenoszą go do układu wyposażonego w, osadzone na łożyskach kulkowych lub igiełkowych, koła przesuwne, które rozłączają i zazębiają odpowiednią parę zębatek i wymuszają zmianę biegów. Nowoczesna skrzynia biegów do motocykla jest wyposażona także w specjalne czujniki luzu i zmiany biegów, które informują kierowcę o chwilowym ułożeniu skrzyni.

Skrzynia biegów motocykla wymaga zastosowania sprzęgła, choć nie zawsze

Zadanie kół przesuwnych, czyli elementów, które przesuwają koła zębate i załączają bieg z pomocą sprzęgieł kłowych byłoby jednak trudne przy siłach panujących w układzie napędowym. Z tego względu, w typowym motocyklu, do sprawnej zmiany biegu dochodzi tylko przy załączonym sprzęgle, mechanizmie chwilowo rozłączającym silnik i skrzynię biegów. Przy użyciu wałka sprzęgłowego, skrzynia odłącza się od silnika, co pozwala przesuwać wzdłuż wałka koła zębate, a przez to zmienić bieg. Skrzynia przekładniowa niewymagająca użycia sprzęgła jest wykorzystywana głównie w maszynach sportowych i wyścigowych, gdzie specjalna konstrukcja skrzyni i wykorzystane materiały pozwalają zminimalizować niemal do zera czas rozłączenia skrzyni i silnika.

Tak, jak cały motocykl, skrzynia biegów ma swoje wymagania

Podstawą pracy układu są parametry i wytrzymałość elementów, w szczególności wałów i zębatek. Przez duże i zmienne siły, na jakie narażona jest skrzynia biegów, motocykl może szybko ulec poważnym uszkodzeniom silnika i układu przeniesienia napędu. Wiele części, na przykład wałek zdawczy, wymaga też łożyskowania. Osobną kwestią jest smarowanie skrzyni biegów. Najczęściej skrzynia biegów w motocyklu jest połączona z silnikiem, jednak niektóre motocykle posiadają osobny układ, gdzie wymagany jest olej o innych parametrach.

Jakie objawy dają uszkodzone motocyklowe skrzynie biegów?

Uszkodzona skrzynia biegów objawia się zwykle głośną pracą przy danym przełożeniu. Zwykle wymusza to wymianę zębatki lub łożyska, albo co najmniej uszczelnienia i sprawdzenia smarowania układu. Osobnym typem uszkodzeń są te związane ze zmianą biegów. W tym przypadku, skutkiem będzie utrudniona lub brak reakcji na nacisk dźwigni.

Motocyklowe skrzynie biegów i ich elementy w Gmoto.pl

U nas znajdziesz motocyklową skrzynię biegów do wielu modeli motocykli. Oferujemy kompletne skrzynie biegów oraz wysokiej jakości elementy wymienne. Cechy i parametry danego elementu są dostępne po kliknięciu na produkt.