check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Sprzęgła motocyklowe

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 14341
Tarcza sprzęgła WSK 125 - 55306
Sprężyna sprzęgła WSK 125 - 55292
Zawleczka kosza sprzęgłowego Romet - 61770
Zabezpieczenie kosza sprzęgłowego WSK 125 - 81162
Tarcza sprzęgła Romet - 55935

11,99 zł

Tarcza sprzęgła Romet - 55935

stars    (47)
Nity kosza 1 szt - 58203

1,99 zł

Nity kosza 1 szt - 58203

stars    (11)
Przekładka tarczy sprzęgła WSK 125 - 55281
Zabezpieczenie kosza sprzęgłowego Romet - 61778
Popychacz sprzęgła komplet WSK 125 - 121326
Popychacz sprzęgła kpl - 55898
Tarcza sprzęgła WSK SHL 175 - 64350
Łańcuch sprzęgłowy WSK 125 - 55246
Podkładka pod kosz sprzęgłowy WSK 125 - 121444
Zabezpieczenie kosza sprzęgłowego MZ ETZ 150 - 62811
Śruba regulacji sprzęgłowej + nakrętka Jawa 50
Zabezpieczenia sprężyn sprzęgła Jawa kpl
Zabezpieczenie sprzęgła Jawa 50 - 76797
Kulka popychacza sprzęgła WSK 125 - 121325
Sprężyna sprzęgła Jawa 50

7,99 zł

Sprężyna sprzęgła Jawa 50

stars    (11)
Podkładka zabieraka sprzęgłowego WSK 125
Sprężyna ślimaka sprzęgła WSK 125 - 58193
Popychacz sprzęgła długi WSK 125 175 - 64329
Sprzegło komplet Romet - 77785

75,00 zł

Sprzegło komplet Romet - 77785

stars    (41)
Tarcze sprzęgłowe 3 szt. WSK 125 - 109243
Zębatka wału - sprzęgłowa mała WSK 125 - 58181
Tarcza przekładka sprzęgła Simson - 77144
Łańcuch sprzęgłowy Duells WSK 125
Tarcza przekładka Jawa 50 - 60542
Kosz sprzęgłowy WSK 125 - 55237

209,00 zł

Kosz sprzęgłowy WSK 125 - 55237

stars    (11)
Zabezpieczenie koła sprzęgła Simson S51 - 81082
Tulejka kosza sprzęgłowego WSK 125 - 55314
Śruba regulacji sprzęgła WSK 125 - 81097
Popychacz sprzęgła Romet - 76737
Popychacz sprzęgła Simson S51 kpl - 62098
Zabezpieczenie nakrętki zabieraka MZ ETZ 150 - 62815
Podkładka dystansowa kosza MZ ETZ 150 0,5 mm - 62636
Tarcza przekładka płaska MZ ETZ 150 - 62753
Tarcza sprzęgła komplet Duells WSK 125 - 274894
Łańcuszek sprzęgła Jawa 50 - 55116
Łańcuch sprzęgłowy WSK 175 - 55405
Łańcuch sprzęgłowy SHL M11 175 - 60036

Przeglądaj według producenta

Sprzęgła motocyklowe do Najpopularniejszych motocykli

Artykuły z bloga

Sprzęgła motocyklowe dla sprawnej zmiany biegów

Sprzęgło

Sprzęgła motocyklowe to elementy układu przeniesienia napędu jednośladu, które umożliwiają odłączenie silnika od skrzyni biegów i koła napędowego w trakcie jazdy motocyklem. Dzięki wyposażeniu napędu w jedno- lub wielotarczowe sprzęgło motocykl może zmienić przełożenie w skrzyni biegów nie narażając układ na uszkodzenie. Ze względu na połączenia z silnikiem i skrzynią biegów, uszkodzone sprzęgło motocyklowe naraża na poważne uszkodzenia wiele elementów napędu.

Jakie znaczenie ma sprzęgło w motocyklu dla jego napędu?

Typowy silnik spalinowy generuje maksymalną moc tylko w ograniczonym zakresie obrotów. By tą moc przenieść na coraz szybciej obracające się tylne koło napędowe, niezbędny jest szereg coraz większych przełożeń układu, czyli skrzynia biegów. Zmiany przełożeń w skrzyni nie były jednak możliwe przy ciągłym łączeniu jej z silnikiem i kołem. Prędkości obrotowe płynące od koła i silnika dostosowane do danego przełożenia, przy zmianie przełożenia niemal natychmiast doprowadziłyby do uszkodzenia przekładni, a nawet silnika. Z tego powodu, elementy związane z silnikiem są na czas zmiany biegu odłączane od silnika i pracują luźno, a elementem rozłączającym jest sprzęgło motocyklowe.

Wyposażony w wielotarczowe sprzęgło motocykl najpopularniejszy na rynku

Od strony konstrukcji, jaką może przyjąć sprzęgło motocykl najczęściej stosuje tu wielotarczowe sprzęgło mokre. Tego typu sprzęgło w motocyklu wykorzystuje niewielkie tarcze cierne i metalowe oraz połączonego z danym zestawem kosza i wału, które dociskane do siebie z pomocą sprężyn, łączą silnik i skrzynię biegów. Zaletą takiego sprzęgła jest jego niewielka przestrzeń, a konstrukcja i ułożenie pozwala na szybką naprawę lub wymianę zużytych elementów.

Jednotarczowe sprzęgło motocyklowe znane z jednośladów z silnikiem boxer

Wadą sprzęgła wielotarczowego jest względnie szybkie zużycie tarcz ciernych, dlatego w niektórych motocyklach można spotkać, znane z samochodów, sprzęgła z jedną tarczą cierną. Takie sprzęgła motocyklowe są stosowane szczególnie w jednośladach z silnikiem boxer i ogólnie tam, gdzie cylindry są ułożone prostopadle do osi motocykla. Jednotarczowe sprzęgło w motocyklu jest trwalsze, ale też większe i trudniejsze w naprawie.

Sprzęgła motocyklowe wymagają przede wszystkim kształtu i montażu

Bez względu na typ i motocykl sprzęgło wymaga przede wszystkim odpowiedniego ułożenia poszczególnych elementów. Nawet niewielkie odstępstwa grożą problemami z przeniesieniem napędu podczas jazdy i z rozłączeniem układów przy zmianie biegów. Podobne skutki przyniosą rozmaite odkształcenia elementów układu. Rzecz dotyczy tu nie tylko samych tarcz, ale też elementów dociskających tarcze, przede wszystkim sprężyn. Należy pamiętać szczególnie o odkształceniach tarcz ciernych, które z zasady są narażone na ścieranie podczas łączenia i wymagają regularnej kontroli i wymiany.

Sprzęgło motocyklowe to także elementy załączania i docisku

Ważna kwestią jest też sposób, w jak sprzęgło motocyklowe jest łączone z dźwignią na kierownicy. Tradycyjne linki są coraz częściej zastępowane przez hydrauliczne przewody sprzęgłowe zwane potocznie sprzęgłem hydraulicznym. Sam układ załączający to natomiast dźwignie i popychacze. Także i te elementy wymagają regularnej kontroli i wymiany wskutek ich zużycia czy uszkodzenia, a przede wszystkim zachowania odpowiedniego ustawienia, by w razie potrzeby tarcze sprzęgła zostały sprawnie rozłączone.

Sprzęgła motocyklowe i ich elementy dostępne w Gmoto.pl

U nas znajdziesz sprzęgła motocyklowe do wielu modeli motocykli. Oferujemy rozmaite kompletne sprzęgła oraz ich części zamienne, w tym także w zestawach naprawczych dla danej części układu. Cechy i parametry danego elementu są dostępne po kliknięciu na konkretny produkt.