Menu

Alternator

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 88

Alternator JMP

1 472,35 zł

Alternator JMP

Alternator Arrowhead Honda GL 1800

1 340,09 zł

Niedostępny

Alternator Arrowhead Honda GL 1800

Koło zamachowe iskrownik M-Rotor

416,00 zł

Niedostępny

Koło zamachowe iskrownik M-Rotor

Alternator Arrowhead BMW K 1200 RS

1 560,17 zł

Niedostępny

Alternator Arrowhead BMW K 1200 RS

Alternator Arctic Cat

926,10 zł

Niedostępny

Alternator Arctic Cat

Alternator 10A Drag Specialties chrom

1 178,80 zł

Niedostępny

Alternator 10A Drag Specialties chrom

Zestaw alternatora Cycle Electric INC

2 637,88 zł

Niedostępny

Zestaw alternatora Cycle Electric INC

Zestaw alternatora Cycle Electric INC

2 525,78 zł

Niedostępny

Zestaw alternatora Cycle Electric INC

Zestaw alternatora Cycle Electric INC

2 563,00 zł

Niedostępny

Zestaw alternatora Cycle Electric INC

Generator 6V Cycle Electric INC

2 195,00 zł

Niedostępny

Generator 6V Cycle Electric INC

Zestaw alternatora Cycle Electric INC

2 637,88 zł

Niedostępny

Zestaw alternatora Cycle Electric INC

Zestaw alternatora Cycle Electric INC

3 131,00 zł

Niedostępny

Zestaw alternatora Cycle Electric INC

Alternator do Najpopularniejszych motocykli

Alternator w motocyklu to urządzenie, którego zadaniem jest częściowe odciążenie akumulatora od potrzeby dostarczania prądu układom elektrycznym jednośladu. Wykorzystując pracę silnika motocykla, alternator generuje prąd zużywany przez motocykl i gromadzony w akumulatorze. Przy obecności alternatora, niekiedy zbędna staje się nawet obecność akumulatora, co przydaje się szczególnie, gdy potrzebna jest maksymalnie niska masa motocykla.

Alternator jest w praktyce prądnicą prądu przemiennego. Napędzany przez silnik wirnik akumulatora, z którym jest on połączony sztywno lub za pomocą np. paska, obraca się i generuje pole magnetyczne. Pole przechodzi następnie na uzwojenia stojana, nieruchomego elementu umieszczonego na obwodzie wirnika. Ruch wirnika sprawia, że pole to nie jest stałe, ale zmienia się, dzięki czemu na uzwojeniu dochodzi do indukcji i generowany jest prąd przemienny.

Dalsza część alternatora ma za zadanie zmienić ten prąd, by stał się on stałym o określonym napięciu. Do tego służą diody i regulator, dzięki którym dla potrzebnego w motocyklach 12V pojawia się napięcie rzędu 14V. W starszych motocyklach, funkcję alternatorów spełniały prądnice prądu stałego, które jednak wymagały dodatkowych elementów: komutatorów oraz trących o nie szczotek. Szczególnie te drugie, wskutek tarcia, były elementami zużywającymi się mechanicznie i przez to porzuconymi na rzecz alternatorów.

W nich, głównym problemem są usterki elektryczne, zwarcia czy problemy z regulatorem napięcia. Należy uważać także na obudowę alternatora, by do wnętrza nie dostały się zanieczyszczenia. Awaria alternatora, w którym czasie może rozładować akumulator lub, jeśli skutkiem awarii jest zbyt duży prąd, gwałtownym uszkodzeniem alternatora.

W naszej ofercie dostępne są wysokiej jakości alternatory dla motocykli i skuterów. Zamontowane i wykorzystywane zgodnie z zaleceniami producenta, zapewniają długą i bezproblemową pracę. Lista modeli, do których pasuje konkretny alternator, znajduje się przy każdym produkcie.