check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Układ zapłonowy w motocyklach - części

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 5574
Kondensator zapłonu WSK 125 - 73320
Kondensator Romet - 55849

7,49 zł

Kondensator Romet - 55849

stars    (70)
Platynki przerywacz zapłonu WSK 125 - 73324
Przerywacz zapłonu - platynki Romet - 55887
Moduł C.D.I tuning chińskie 4T GY6 - 56933
Platynki przerywacz zapłonu - 55143
Kondensator Jawa 50 Romet Ogar 200 - 55099
Cewko-fajka cewka zapłonowa GY6 4T - 56886
Cewka zapłonowa butelkowa 12V - 61935
Cewka zapłonowa WSK 125 - 55211

41,99 zł

Cewka zapłonowa WSK 125 - 55211

stars    (15)
Cewka zapłonowa butelkowa 6V - 58210
Kondensator Simson MZ

9,99 zł

Kondensator Simson MZ

stars    (29)
Cewka zapłonowa Romet - 55350

33,90 zł

Cewka zapłonowa Romet - 55350

stars    (28)
Moduł odblokowany 4T 139FMB - 76968
Platynki i kondensator WSK 125 - 76843
Iskrownik Simson platynki 12V - 62021
Kondensator Simson MZ Plitz - 126954
Platynki - przerywacz zapłonu Simson MZA
Moduł zapłonu 2T odblokowany - 98517
Moduł zapłonowy ATV 150 200 250 - 74085
Moduł zapłonowy 4T Kinroad Ogar 900 - 59049
Stator iskrownik 6 cewek ATV 110 125 - 73873
Kondensator Jawa CZ - 73585

12,20 zł

Kondensator Jawa CZ - 73585

stars    (24)
Cewka zapłonowa 4T 139FMB - 58891
Iskrownik - Zapłon bezstykowy CDI delux WSK 125 - 126810
Cewka zapłonowa + platynki + kondensator - 76471
Przerywacz zapłonu platynki MZ ETZ 150 250 251 - 62696
Cewka zapłonowa ATV 150 200 250 - 63625
Iskrownik Simson platynki 6V - 54538
Iskrownik Simson elektronik 12V - 62019
Cewka butelkowa 8V - 84426

80,93 zł

Cewka butelkowa 8V - 84426

stars    (17)
Iskrownik 8 cewek ATV 150 200 250 Bashan - 74074
Stator iskrownik 4T 8 cewek 4 kabli - 56964
Prostownik diodowy 6V Simson S51 S50
Mostek elektryczny Simson MZ - 77445
Moduł zapłonowy C.D.I Yamaha 3KJ - 74559
Platynki przerywacz zapłonu Elporm WSK 175 - 64325
Kostka selenowa 12V Simson - 77398
Koło magnesowe Simson - platynki - 81021
Cewka zapłonowa 2T - 59475

30,49 zł

Cewka zapłonowa 2T - 59475

stars    (12)
Moduł CDI odblokowany z regulacją - 56932
Cewka zapłonowa 2T - 76744

19,70 zł

Cewka zapłonowa 2T - 76744

stars    (6)
Koło magnesowe Romet - 84501

285,00 zł

dostawa 0 zł

Koło magnesowe Romet - 84501

stars    (12)
Przerywacz zapłonu platynki SHL M11 175 - 60054

Przeglądaj według producenta

Układ zapłonowy w motocyklach - części do Najpopularniejszych motocykli

Artykuły z bloga

Elementy układu zapłonowego podstawą pracy silnika

Układ zapłonowy to szeroka gama elementów, których parametry i praca doprowadzą do zapalenia mieszanki paliwa i powietrza w komorze spalania silnika. Dostarczając prąd o odpowiednich parametrach, elementy układu zapłonowego regulują czas i moment spalania mieszanki, co jest kluczowe dla jej poprawnego spalenia. Uszkodzone elementy układu zapłonowego poważnie wpływają na zapłon mieszanki, a przez to stan i pracę jednostki napędowej motocykla.

Układ zapłonowy decyduje o wybuchu mieszanki

Zapłon, czyli zapalenie mieszanki paliwa i powietrza w komorze spalania to kluczowy moment pracy silnika spalinowego motocykla z zapłonem iskrowym, a więc takim wykorzystującym wyładowanie iskrowe do zapłonu mieszanki. Parametry zapłonu sterowanego zwykle przez układ mechaniczny napędzany z wałka rozrządu, decydują o większości parametrów napędu jednośladu. Nawet niewielkie odchylenia wyraźnie wpływają tu na moc i moment obrotowy, a przez to na osiągi i poziom zużycia silnika motocykla. Czuły na zmiany, układ zapłonowy w motocyklach wymaga przez to precyzji i troski o poszczególne elementy, inaczej motocykl może zawieźć w najmniej oczekiwanym momencie.

Układ zapłonowy w motocyklach w różnej postaci

Przez lata, układy zapłonowe motocykli były rozwijane celem zwiększenia wydajności, żywotności i dostosowania do parametrów coraz nowocześniejszych silników. Jedną z kluczowych zmian był motocyklowy układ zapłonowy wyposażony w elementy elektroniczne. Umieszczone w miejscu podatnych na zabrudzenia i zawodnych urządzeń mechanicznych, na przykład iskrowników, układy elektroniczne wyraźnie zwiększyły precyzję parametrów zapłonu mimo coraz wyższego ciśnienia sprężania i większej prędkości obrotowej silnika.

Mechaniczne elementy układu zapłonowego nie zniknęły

Choć iskrowniki przestały odgrywać znaczącą rolę w motocyklach, mechaniczne elementy układu zapłonowego nie zniknęły całkowicie z nowych jednośladów. Mechaniczne urządzenia związane z generowaniem iskry w świecy zapłonowej wciąż są stosowane w motocyklach wymagających niskiej masy. Układ zapłonowy z elementami elektronicznymi wymagałby tam ciężkiego akumulatora choćby do rozruchu silnika. Mechaniczne elementy układu zapłonowego są też stosowane tam, gdzie nie jest konieczna tak duża precyzja zapłonu mieszanki. Taki wybór niesie jednak za sobą szereg konsekwencji. Iskrowniki wymagają regularnej kontroli i czyszczenia, są także podatne na zużycie i uszkodzenie, szczególnie zwojów i magnesów koła magnesowego.

Typowy układ zapłonowy z elektroniką w standardzie

Ogromna większość nowoczesnych motocykli nie wymaga tak niskiej masy własnej, dlatego typowy układ zapłonowy w motocyklach szeroko stosuje elementy elektroniczne. Podstawą w takim układzie zapłonowym są elektroniczne moduły zapłonowe, które z dużą precyzją określają moment, czas i inne parametry zapłonu, a pośrednio także ilość wtryskiwanego paliwa i tworzenie mieszanki paliwowo powietrznej. Moduły zapłonowe można kupić także do starszych motocykli i wpłynąć na to, jak działa układ zapłonowy. Podobnie można też zmodyfikować pracę układu zapłonowego dzięki wymianie standardowego modułu na taki o nietypowych parametrach.

Nowoczesny układ zapłonowy nie tylko z modułem

Poza modułem, nowoczesny układ zapłonowy w motocyklach wykorzystuje także inne elementy precyzujące pracę zapłonu. Umieszczone przy modułach jednostki sterujące silnikiem, tak zwane Power Commandery pozwalają wprowadzić nietypową mapę zapłonu zwiększającą parametry silnika i osiągi motocykla. Tego typu elementy układu zapłonowego są niezwykle przydatne w optymalizacji pracy silnika w danych warunkach, z drugiej strony wymagają jednak gruntownej wiedzy na temat zapłonu i konsekwencji płynących z jego zmian.

Podstawowy układ zapłonowy także uległ zmianom

Bez względu na typ, podstawą układu pozostają przewody wysokiego napięcia oraz aparat zapłonowy łączący cewki i świece zapłonowe, w których przeskok iskry na elektrodach świecy zapala mieszankę paliwowo powietrzną. Przez lata, konstrukcje świec zapłonowych i innych elementów także uległy sporym zmianom. W miejsce mechanicznych rozdzielaczy, właśnie w motocyklach najwcześniej zastosowano cewki i tranzystory wykorzystujące elektroniczne czujniki. Dzięki wykorzystaniu cewki zapłonowej, układ zapłonowy w motocyklu zyskał nie tylko na precyzji pracy, ale i na samej wartości prądu dostarczanego do świecy, a w efekcie energii iskry. Poza wpływem na precyzyjne sterowanie procesem, taki układ zapłonowy stracił część zagrożeń płynących z mechaniki, ograniczając je głównie do nieszczelności osłon i utraty łączeń.

Układ zapłonowy wymaga ochrony i dokładności łączenia

Odpowiednie osłony i łączenie elementów to główne wymagania każdego układu zapłonowego. W tym celu, niejeden układ zapłonowy stosuje cewki z elementami przekazującymi wysokie napięcie na świece, tak zwane cewko-fajki.W innych układach, przewód wysokiego napięcia jest odpowiednio wzmocniony, by uchronić przepływ prądu przed czynnikami zewnętrznymi. Uszkodzenie łączenia nie pozwoli przenieść prądu do świecy, a uszkodzenie osłony grozi także zabrudzeniem i uszkodzeniem elementów zapłonu. W każdym przypadku, efektem będzie zaburzenie pracy silnika, a przez nieodpowiedni zapłon nawet doprowadzenie do zniszczenia jego kluczowych elementów.

Rozmaite elementy układu zapłonowego w Gmoto.pl

U nas znajdziesz elementy układów zapłonowych do wielu modeli motocykli. Oferujemy części mechaniczne zapłonu do jednośladów historycznych oraz elektroniczne elementy zapłonu do nowoczesnych motocykli, standardowe i modyfikujące układ zapłonowy danego pojazdu. Cechy i parametry elementu układu zapłonowego znajdziesz po kliknięciu na produkt.