Menu

Układ ładowania motocykla - części

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 3527

Regulator napięcia 2T 4T

14,99 zł

Regulator napięcia 2T 4T

            (34)

Mostek diodowy Unitra WSK 125 175

46,15 zł

Mostek diodowy Unitra WSK 125 175

            (26)

Szczotka alternatora 12V MZ ETZ 150 250 251

11,99 zł

Szczotka alternatora 12V MZ ETZ 150 250 251

            (8)

Regulator napięcia 6V MZ TS 125 150 250

53,75 zł

Regulator napięcia 6V MZ TS 125 150 250

            (4)

Regulator napięcia 12V MZ ETZ 150 250 251

56,90 zł

Regulator napięcia 12V MZ ETZ 150 250 251

            (8)

Regulator napięcia Neken Shaft Street

22,85 zł

Regulator napięcia Neken Shaft Street

            (2)

Regulator napięcia Honda

112,97 zł

Regulator napięcia Honda

            (4)

Szczotka alternatora 6V MZ ETZ

15,77 zł

Szczotka alternatora 6V MZ ETZ

            (1)

Regulator napięcia 6 kabli 125-150 cm3 GY6 4T

30,73 zł

Regulator napięcia 6 kabli 125-150 cm3 GY6 4T

            (2)

Regulator napięcia

44,00 zł

Regulator napięcia

            (1)

Szczotkotrzymacz 6V Jawa 350

22,90 zł

Szczotkotrzymacz 6V Jawa 350

            (2)

Szczotka prądnicy Junak

10,90 zł

Szczotka prądnicy Junak

            (1)

Regulator napięcia

19,64 zł

Regulator napięcia

            (2)

Regulator napięcia ATV 200

76,52 zł

Regulator napięcia ATV 200

            (3)

Prostownik Jawa TS 350 12V

66,84 zł

Prostownik Jawa TS 350 12V

            (3)

Regulator napięcia 12V Jawa TS 350

24,00 zł

Regulator napięcia 12V Jawa TS 350

            (1)

Regulator napięcia Derbi Senda

57,10 zł

Regulator napięcia Derbi Senda

            (4)

Regulator napięcia Kymco Malaguti Sym

41,08 zł

Regulator napięcia Kymco Malaguti Sym

            (1)

Regulator napięcia Peugeot Honda Kymco

19,00 zł

Regulator napięcia Peugeot Honda Kymco

            (3)

Szczotki prądnicy MZ TS ES 150 250

31,99 zł

Szczotki prądnicy MZ TS ES 150 250

            (3)

Przekaźnik ładowania Jawa TS 350

39,00 zł

Przekaźnik ładowania Jawa TS 350

            (2)

Regulator napięcia Suzuki AN 250 400 Burgman

108,66 zł

Regulator napięcia Suzuki AN 250 400 Burgman

            (3)

Regulator napiecia GY6 4T

27,38 zł

Regulator napiecia GY6 4T

            (3)

Wirnik MZ ETZ

167,65 zł

Wirnik MZ ETZ

Komutator wirnika prądnicy MZ ETZ

72,00 zł

Komutator wirnika prądnicy MZ ETZ

            (3)

Regulator napięcia 31600-GW-900 4T GY6 China

18,19 zł

Regulator napięcia 31600-GW-900 4T GY6 China

            (3)

Regulator napięcia 12V MZ ETZ 150 250 251

55,65 zł

Regulator napięcia 12V MZ ETZ 150 250 251

            (1)

Prostownik diodowy MZ ETZ 150 250 251

154,09 zł

Prostownik diodowy MZ ETZ 150 250 251

            (2)

Szczotkotrzymacz 6V MZ ES TS

59,00 zł

Szczotkotrzymacz 6V MZ ES TS

            (3)

Regulator napięcia 5 przewodów ATV QUAD

24,64 zł

Regulator napięcia 5 przewodów ATV QUAD

            (2)

Regulator napięcia ATV 150

54,00 zł

Regulator napięcia ATV 150

            (2)

Zapinka szczotek MZ ETZ 150 250 251

18,22 zł

Zapinka szczotek MZ ETZ 150 250 251

            (1)

Regulator napięcia Suzuki GN 125 2 typ

46,99 zł

Regulator napięcia Suzuki GN 125 2 typ

            (1)

Regulator napięcia CPI Aragon 50

15,00 zł

Regulator napięcia CPI Aragon 50

            (3)

Regulator napięcia Yamaha TW 125 WR 125R XT 600

48,36 zł

Regulator napięcia Yamaha TW 125 WR 125R XT 600

            (2)

Regulator napięcia prostownik 101 Octane

32,90 zł

Regulator napięcia prostownik 101 Octane

            (2)

Szczotkotrzymacz MZ ETZ

44,99 zł

Szczotkotrzymacz MZ ETZ

            (1)

Regulator napięcia Kawasaki

117,72 zł

Regulator napięcia Kawasaki

            (1)

Układ ładowania motocykla - części do Najpopularniejszych motocykli

Jak działa układ ładowania w motocyklu?

Niezbędny w nowoczesnym jednośladzie

Układ ładowania to podstawa działania urządzeń elektrycznych obecnych w motocyklu. W najprostszym wydaniu stanowi źródło energii dla układu zapłonowego i oświetlenia, eliminując potrzebę instalacji akumulatora. W nowoczesnych, wykorzystujących szereg urządzeń elektrycznych jednośladach, układ ładowania pozwala natomiast na utrzymanie niezbędnej ilości prądu w akumulatorze i przez to na korzystanie z urządzeń nawet podczas dłuższej wyprawy. Bez względu na funkcję, awaria układu ładowania to jeden z najbardziej dokuczających problemów, dlatego niezwykle ważnym jest kontrola i wymiana elementów układu szczególnie narażonych na zużycie bądź uszkodzenie.

Podstawa kiedyś i teraz

W starszych motocyklach, podstawą układu ładowania były prądnice prądu stałego. Są to jednak urządzenia niezbyt wydajne, a także ciężkie i szybko ulegające zużyciu, przez co w nowocześniejszych jednośladach zastąpiono je prądnicami prądu przemiennego lub alternatorami. Zamianą napięcia przemiennego na stałe zajmują się tu prostowniki, dzięki którym prąd jest stały przy wyraźnie lepszych parametrach od prądu generowane przez prądnice prądu stałego. Wyposażone w układ cewek i koło magnesowe, prądnice prądu przemiennego stosowane są głównie tam, gdzie nie ma potrzeby stosowania dużej ilości prądu. Choć moc jest tu niewielka, zaletą jest niska masa układu i jego niezawodność. W większych motocyklach, gdzie potrzeby elektryczne są już spore, prąd jest generowany przez alternatory. Ich masa nie jest już tak mała, a wykorzystanie skutkuje obniżoną niezawodnością układu, jednak zaletą jest wysoka ich moc i wydajność niezbędna w takim układzie elektrycznym.

Alternator alternatorowi nierówny

Najczęściej stosowanym rodzajem alternatora w motocyklach jest swego rodzaju rozwinięcie prądnicy prądu przemiennego. Wirnik wyposażony w magnesy trwałe nie trze o inne elementy urządzenia, wytwarzając prąd wskutek działania zmiennego pola magnetycznego. Uzwojenie może być umieszczone pod lub nad kołem magnesowym, w pierwszym przypadku umożliwiając demontaż alternatora nawet w domowym garażu. Zużycie w takim alternatorze polega przede wszystkim na zużyciu właśnie magnesów, których utrata mocy powoduje spadek wydajności generowania prądu. Niektórzy producenci stosują starsze alternatory z [cat:3703wirnikiem wyposażonym w uzwojenie wzbudzenia. Ich zaletą jest duża sprawność działania, jednak wymagają one obecności grafitowych szczotek i pierścieni ślizgowych. Wady takiego alternatora są więc analogiczne do wad prądnic prądu stałego.

Regulacja i co z nadmiarem

Bez względu na typ układu, generowany prąd pierwotnie nie jest nie tylko stały, ale nawet uregulowany. Jest to skutek generowania go przez połączenie z silnikiem, który pracuje na bardzo zmiennych obrotach. Zadanie to spełniają regulatory napięcia. To urządzenie jest wyjątkowo ważne, gdyż jego uszkodzenie może nie tylko nie pozwolić na jazdę motocyklem, ale i uszkodzić cały układ elektryczny jednośladu. Przy zbyt niskim napięciu, regulator dokłada prąd wzbudzenia, podnosząc je do pożądanego poziomu około 14V, natomiast zbyt wysokie napięcie jest odprowadzane do masy. Brak kontaktu z masą spowoduje, że napięcie pozostanie w układzie, narażając go na uszkodzenie.

Wina nie tylko akumulatora

Awarie układu ładowania są często mylone ze zużyciem akumulatora. W takim przypadku, brak napięcia akumulatora jest tylko skutkiem takiej awarii. Jeżeli akumulator daje się podładować albo jego zmiana na inny nie przyniosła efektów, wina tkwi właśnie w układzie ładowania. Należy wówczas przy włączonym silniku sprawdzić, jak pracują poszczególne elementy: alternator, regulator, połączenia z masą. W przypadku niezapalającego motocykla, warto też pamiętać o innym urządzeniu, które tym razem przetwarza prąd na ruch, a więc rozruszniku. Nierzadko to jego awaria jest odpowiedzialna za brak zapłonu w silniku, a także brak prądu w akumulatorze.

Wysokiej jakości elementy układu ładowania w Gmoto.pl

W Gmoto.pl znajdziesz szereg części układów ładowania motocykla stosowanych zarówno w starszych, jak i nowszych modelach jednośladów. Oferujemy zarówno kompletne alternatory, jak i poszczególne elementy związane z działaniem alternatora czy prądnicy. Cechy i parametry danego elementu oraz lista modeli motocykli, do których jest on przeznaczony, znajdziesz po kliknięciu na konkretny produkt.