Szczotka prądnicy i alternatora dla przekazania prądu
Szczotki alternatora i prądnicy to elementy alternatora, które przejmują wytworzony prąd z ruchomych części układu. Umieszczone na specjalnych szczotkotrzymaczach, szczotki do alternatora przejmują prąd z obracającego się komutatora. Ze względu na funkcję, szczotka alternatora jest elementem zużywającym się elektrycznie i mechanicznie, a przez to używana w starszych jednośladach.
Szczotka alternatora łączy element ruchomy z obwodem
W stosowanej głównie w starszych motocyklach prądnicy prądu stałego, elementem prostującym prąd jest komutator. Prąd jest tu przesyłany przez obracający się, dielektryczny walec. Wskutek ruchu, walec z obwodem łączą szczotki rozrusznika elektrycznego osadzone na szczotkotrzymaczach. Dociskana przez sprężynę do komutatora szczotka prądnicy tworzy zamknięty układ i pozwala na przepływ prądu.
Szczotki do alternatora zużywają się mechanicznie
Przez ruch, jaki cechuje alternator szczotki ulegają zużyciu elektrycznemu i mechanicznemu. Efektem jest utrata właściwości szczotki do alternatora i osłabienie prądu prostowanego przez komutator. Szczotka alternatora wymaga też odpowiedniego docisku przez sprężynę. Zbyt duży przyspieszy zużycie szczotek, a zbyt słaby nie pozwoli na przepływ prądu. Sprawdzając alternator szczotki warto sprawdzać także pod kątem docisku. W wypadku uszkodzenia lub zużycia, sama wymiana szczotek może okazać się trudna, a wręcz niemożliwa, przez co wymiany będzie wymagał regulator napięcia.
Szczotki alternatora i prądnicy do motocykli w Gmoto.pl
U nas znajdziesz szczotki alternatora i prądnicy do wielu modeli skuterów i motocykli. Oferujemy zarówno osobne szczotki do alternatora, jak i zestawy ze szczotkotrzymaczami i sprężynami oraz osobne elementy mocowania szczotek. Cechy i parametry elementu znajdziesz po kliknięciu na produkt.