Menu

Szczotki alternatora i prądnicy

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 28

Szczotka alternatora 12V MZ ETZ 150 250 251

11,99 zł

Szczotka alternatora 12V MZ ETZ 150 250 251

            (8)

Szczotka alternatora 6V MZ ETZ

15,77 zł

Szczotka alternatora 6V MZ ETZ

            (1)

Szczotkotrzymacz 6V Jawa 350

22,90 zł

Szczotkotrzymacz 6V Jawa 350

            (2)

Szczotka prądnicy Junak

10,90 zł

Szczotka prądnicy Junak

            (1)

Szczotki prądnicy MZ TS ES 150 250

31,99 zł

Szczotki prądnicy MZ TS ES 150 250

            (3)

Szczotkotrzymacz 6V MZ ES TS

59,00 zł

Szczotkotrzymacz 6V MZ ES TS

            (3)

Szczotkotrzymacz MZ ETZ

44,99 zł

Szczotkotrzymacz MZ ETZ

            (1)

-5% Zestaw szczotek do alternatora Tourmax

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 59,70 zł

56,72 zł

59,70 zł

Zestaw szczotek do alternatora Tourmax

Szczotkotrzymacz Ural 650

19,99 zł

Niedostępny

Szczotkotrzymacz Ural 650

Szczotki alternatora i prądnicy do Najpopularniejszych motocykli

Szczotka prądnicy i alternatora dla przekazania prądu

Szczotki alternatora i prądnicy to elementy alternatora, które przejmują wytworzony prąd z ruchomych części układu. Umieszczone na specjalnych szczotkotrzymaczach, szczotki do alternatora przejmują prąd z obracającego się komutatora. Ze względu na funkcję, szczotka alternatora jest elementem zużywającym się elektrycznie i mechanicznie, a przez to używana w starszych jednośladach.

Szczotka alternatora łączy element ruchomy z obwodem

W stosowanej głównie w starszych motocyklach prądnicy prądu stałego, elementem prostującym prąd jest komutator. Prąd jest tu przesyłany przez obracający się, dielektryczny walec. Wskutek ruchu, walec z obwodem łączą szczotki rozrusznika elektrycznego osadzone na szczotkotrzymaczach. Dociskana przez sprężynę do komutatora szczotka prądnicy tworzy zamknięty układ i pozwala na przepływ prądu.

Szczotki do alternatora zużywają się mechanicznie

Przez ruch, jaki cechuje alternator szczotki ulegają zużyciu elektrycznemu i mechanicznemu. Efektem jest utrata właściwości szczotki do alternatora i osłabienie prądu prostowanego przez komutator. Szczotka alternatora wymaga też odpowiedniego docisku przez sprężynę. Zbyt duży przyspieszy zużycie szczotek, a zbyt słaby nie pozwoli na przepływ prądu. Sprawdzając alternator szczotki warto sprawdzać także pod kątem docisku. W wypadku uszkodzenia lub zużycia, sama wymiana szczotek może okazać się trudna, a wręcz niemożliwa, przez co wymiany będzie wymagał regulator napięcia.

Szczotki alternatora i prądnicy do motocykli w Gmoto.pl

U nas znajdziesz szczotki alternatora i prądnicy do wielu modeli skuterów i motocykli. Oferujemy zarówno osobne szczotki do alternatora, jak i zestawy ze szczotkotrzymaczami i sprężynami oraz osobne elementy mocowania szczotek. Cechy i parametry elementu znajdziesz po kliknięciu na produkt.