check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 9

Przeglądaj według producenta

Paski alternatora do Najpopularniejszych motocykli

Pasek alternatora nietypowym łącznikiem źródła prądu z silnikiem

Paski alternatora to elementy układu ładowania motocykla, które łączą ruch wirnika alternatora z ruchem silnika. Dostępne w formie typowego paska klinowego lub paska wieloklinowego, pasek od alternatora stanowi alternatywę dla sztywnego połączenia tych urządzeń, co pozwala na umieszczenie alternatora w lepszym dla całej konstrukcji miejscu. Wadą paska klinowego alternatora jest przede wszystkim szybsze zużycie i większe ryzyko uszkodzenia.

Pasek alternatora przydatny szczególnie przy nietypowych silnikach

Paski alternatora są stosowane głównie w motocyklach, które cechuje nietypowa konstrukcja układu napędowego. W motocyklach z silnikami typu boxer i wyposażonych w duże, jednotarczowe sprzęgło, alternator jest umieszczony w pewnej odległości od elementów obrotowych silnika i przez to wymaga łącznika.

Łącznikiem jest tu najczęściej pasek klinowy alternatora, a konkretnie pasek wielorowkowy określany jako pasek wieloklinowy. Zastosowanie paska wieloklinowego jako paska osprzętu silnika generuje mniejszy hałas, a łączący silnik i alternator pasek klinowy może obiema stronami napędzać rozmaite urządzenia, w tym pompę wody, przylegając całą powierzchnią do danego koła pasowego.

Pasek do alternatora narażony na uszkodzenia i typowe zużycie

Zastosowanie paska klinowego przy alternatorach ma jednak także szereg obostrzeń. Pasek klinowy wymaga nie tylko dokładnego dostosowana do danego układu, ale i napięcia. W tym celu pasek klinowy reguluje się wykorzystując napinacz i zmianę położenia elementu alternatora. Ważne jest też utrzymanie paska klinowego w czystości. Olej, brud, a szczególnie drobinki kamieni szybko doprowadzą do uszkodzenia, a przez to zerwania paska.

Szczególnie w przypadku złożonego układu, zerwanie paska klinowego grozi nie tylko brakiem źródła prądu, ale też uszkodzeniem szeregu mechanizmów. Ważnym jest również utrzymanie wewnętrznej strony paska w czystości. Szczególnie niebezpieczne są tu drobne kamienie. Takie zanieczyszczenia nie tylko doprowadzają paski klinowe alternatora do szybkiego zużycia lub nawet uszkodzenia, ale obecne w rowkach paska, negatywnie wpływają na pracę alternatora i obniżają jego wydajność.

Wymiana paska klinowego tańsza od skutków jego zużycia

Wskutek pracy, pasek od alternatora ulega także szybszemu zużyciu od elementów stałych. Po pewnym czasie, nawet najbardziej wytrzymały pasek alternatora będzie wymagał wymiany. Podobnie, jak w przypadku uszkodzeń, na wszelkie objawy zużycia paska klinowego warto szybko reagować i zawczasu przeprowadzić wymianę paska klinowego. Problemy z układem już nie raz dowiodły, że dużo mniej kosztuje wymiana paska wieloklinowego od kosztów napraw będących skutkiem zerwania czy nawet zmiany wymiarów.

Wysokiej jakości paski alternatora w wielu rozmiarach w Gmoto.pl

U nas znajdziesz paski alternatora do różnych modeli motocykli. Oferujemy paski klinowe wysokiej jakości produkowane przez renomowaną firmę Continental. Cechy i parametry pasków klinowych są dostępne po kliknięciu na produkt.