check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Stopki centralne

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 518
Sprężyna stojaka - podstawy centralnej - 58221
Sprężyna stojaka WSK 125 B3 jednoramówka - 119097
Uchwyt sprężyny stopki centralnej WSK 125 175 - 88459
Sprężyna stopek centralnych WSK 125 B1 WFM - 91144
Sprężyna stopki centralnej MZ ETZ 150 250 251
Sprężyna stopki centralnej Simson S51 - 76532
Sprężyna stojaka centralnego Jawa 50 - 99155
Podstawa stopka centralna Simson S51
Ośka stopki centralnej Jawa 50 - 98712
Stopka podstawa centralna MZ ETZ 150 251 - 118951
Sprężyna podstawy centralnej QT-4 - 63855
Sprężyna podstawy centralnej - 75256
Stopka centralna - 73765

72,41 zł

Stopka centralna - 73765

stars    (2)
Stopka podstawa centralna Jawa koła 16 cali - 59546
Sprężyna podstawy centralnej - 75609
Komplet sprężyn centralnego podnóżka - 4015
Gumy stopki centralnej 22mm

19,11 zł

Gumy stopki centralnej 22mm

stars    (1)
Sworzeń wahacza JLA-21B  - WACJHU078

Przeglądaj według producenta

Stopki centralne do Najpopularniejszych motocykli

Artykuły z bloga

Stopki centralne dla utrzymania motocykla w pionie

Stopki centralne to elementy, które podczas postoju utrzymują motocykl w pozycji pionowej. Wyposażone w stopki centralne motorynka, skuter czy motocykl można łatwo naprawić szczególnie w przypadku awarii na trasie, utrzymując jedno z kół nad ziemią. Choć rozwiązanie ma swoje zalety, ma ono zastosowanie głównie w lżejszych jednośladach i wymaga odpowiedniej konstrukcji i montażu, między innymi doboru odpowiednich sprężyn i sworzni.

Stopki centralne z szeregiem zalet przydatnych przy jednośladach

W porównaniu do prostych stopek bocznych, stopki centralne mają szereg zalet. Tylko jedną z nich jest mniejsza ilość miejsca zajmowanego przez stojący motocykl. Jednoślad ustawiony prosto wygrywa tu z tym samym modelem stojącym pod kątem do powierzchni na stopce bocznej.

Dużo większym plusem stopki centralnej jest możliwość wykonania niektórych działań, naprawy i konserwacji motocykla bez potrzeby zastosowania elementów warsztatowych. Dzieje się tak nie tylko ze względu na łatwiejszy dostęp do elementów po lewej stronie jednośladu, ale i fakt, że za pomocą stopki centralnej można unieść jedno z kół motocykla i wykonać przy nim niezbędne czynności.

Stopka centralna nie zawsze możliwa do instalacji w motocyklu

Aby uzyskać te zalety, stopka centralna musi być jednak odpowiednio dobrana do motocykla. Wynika to choćby z wymiarów takiej stopki. Źle dobrana stopka może nie tylko zahaczać o inne elementy motocykla, ale i poważnie zmniejszać jego prześwit. Zmniejszony prześwit to zresztą wada większości stopek centralnych. Niepraktyczność stopki centralnej ujawnia się także przy ciężkich motocyklach, których ustawienie na takiej stopce byłoby trudne i wymagało dużej siły.

Zmniejszony prześwit czy uszkodzenie innych elementów motocykla może jednak wynikać także ze złego montażu stopki. Bardzo ważny jest tu dobór sprężyn i sworzni, które zapewniają odpowiednie położenie stopki centralnej podczas jazdy. Na zużycie sprężyn czy uszkodzenie sworzni należy więc szybko reagować i zwykle wymienić elementy, inaczej podczas jazdy może dojść do, groźnego w skutkach, opadnięcia stopki.

Wytrzymałe stopki centralne do małych i dużych jednośladów w Gmoto.pl

U nas znajdziesz elementy układu stopki centralnej do wielu modeli motocykli. Oferujemy standardowe stopki centralne WSK, Simson i do szeregu skuterów, a także mocne, duże stopki SW-Motech do większych motocykli oraz szereg elementów związanych z poprawnym montażem i wykorzystaniem stopki centralnej. Cechy i parametry danego elementu są dostępne po kliknięciu na produkt.