O-ringi szeroko wykorzystywane w uszczelnianiu mechanizmów
O-ringi to popularna nazwa niewielkich pierścieni uszczelniających o kształcie torusa. Ich znakomita elastyczność pozwala wykorzystywać oringi jako uszczelnienia techniczne na rozmaitych łączeniach metalowych, okrągłych elementów motocykla. Przy ich zastosowaniu, o-ringi wymagają odpowiedniego doboru, nie tylko pod kątem wymiarów, ale i materiału wykorzystanego do produkcji o ringów.
O ringi dobierane pod kątem rozmiaru i materiałów
O ringi są narażone na uszkodzenia mechaniczne, chemię czy zmiany temperatur. Obok rozmiaru, oringi są więc dobierane przede wszystkim pod kątem materiału, z jakiego wykonana jest uszczelka. Najpopularniejsze o-ringi są wykonane z różnego rodzaju gumy. Wyroby gumowe mają dobre właściwości mechaniczne, elastyczność, odporność na działanie oleju, benzyny czy promieniowanie UV. Oringi wykonuje się jednak także z materiałów odpornych na działanie innych substancji. Obok gumy, popularne są oringi silikonowe, odporne na płyny hydrauliczne czy choćby gorącą wodę oringi NBR i oringi EPDM.
O ringi narażone na działanie wysokich temperatur i drgań
Właśnie oringi wykonane w technologii EPDM stosuje się tam, gdzie o ringi mogą być narażone na wysokie temperatury, a więc na przykład w układach hamulcowych. Standardowe, gumowe oringi wytrzymują te w granicach od -30 do 110 stopni Celsjusza, czyli zdecydowanie niższe, niż panujące w wielu miejscach silnika i całego motocykla. W związku z odpornością oringów, w tych układach stosuje się więc oringi wykonane z elastomerów, odpornych na temperatury nawet powyżej 300 stopni Celsjusza. Jeszcze jednym czynnikiem działającym na o-ringi są drgania. Tu o ringi są odpowiednio uodpornione na uszkodzenia mechaniczne wynikające z drgań, tarć i innych skutków ruchu, przede wszystkim ścieranie.
Oringi dopasowane pod kątem średnicy i przekroju
Pod kątem rozmiarów, oringi są natomiast dzielone w zależności od średnicy, a także średnicy i kształtu przekroju. Zbyt mały przekrój nie pozwoli wypełnić uszczelnienia, natomiast zbyt duży nie pozwoli na połączenie się elementów metalowych.
Rozmaite o-ringi w wielu rozmiarach w Gmoto.pl
U nas znajdziesz rozmaite o-ringi wykorzystywane w motocyklach. Oferujemy typowe, gumowe oringi odporne na olej i benzynę, jak i specjalne o-ringi wykorzystujące silikon i inne substancje, przeznaczone do użycia w konkretnych miejscach w silniku. Cechy i parametry danego o-ringu są dostępne po kliknięciu na produkt.