check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Motocyklowe kliny wału

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 88
Klin koła magnesowego Romet - 55365
Klin wału WSK 125 - 55385

3,00 zł

Klin wału WSK 125 - 55385

stars    (68)
Klin cienki 2*3.7 Simson - 62231
Klin wału gruby Simson - 62230
Klin wału korbowego 3x12 AM6 50ccm - 63335
Klin wału WSK 175 - 135156

5,99 zł

Klin wału WSK 175 - 135156

stars    (1)
Klin wału 13x2,5x3 GY6 4T 50 - 73715
Klin wału 3x5x12,0 - 0096

11,87 zł

Klin wału 3x5x12,0 - 0096

stars    (7)
Klin wału 4,5x4x14 - 187261

3,99 zł

Klin wału 4,5x4x14 - 187261

stars    (1)
Klin wału 4*5 MZ ETZ 150 - 62554
Klin wału MZ ETZ 250 251 - 118864
Klin wału 14x4x4 GY6 4T 50 - 81023
Klin wału korbowego Simson S51 101 Octane - IP39684
Klin wału 2T - 234680
Klin wału 3x2,5x13 - 0070
Klin wału 3x3,7mm Simson
Klin wału Suzuki GN 125 - 135155
Klin walu 2,5x3,7x9,5 - 0082

10,57 zł

Klin walu 2,5x3,7x9,5 - 0082

stars    (1)
Klin wału gruby MZA Simson
Klin walu 4x6,5x16,0 - 0090
Klin wału 4x4x14 Honda
Klin walu 3x3,7x9,5 - 0085
Klin wału OEM Aprilia Derbi Gilera
Klin wału (2,5x3,7mm)
Klin wału Buzzetti 12x3x5mm                   - BZA35432
Klin walu 3x3x10,0 - 0095
Klin walu 2x3,7x9,5 - 0081
Klin wału 4T silnik rowerowy - 458944
Klin wału TGB - 337904
Klin wału Motoforce - MF60.16615
Klin wału Sachs 3,8x2x9,3mm - 44476
Zestaw ciężkich klinów Rekluse 3.0 250 - RMS-293
Zestaw ciężkich klinów Rekluse 3.0 450 - RMS-291
Klin zabieraka sprzęgła - A-37523-15

Przeglądaj według producenta

Motocyklowe kliny wału do Najpopularniejszych motocykli

Klin wału ważny dla poprawnej pracy wału korbowego motocykla

Kliny wału

Kliny wału korbowego to niewielkie elementy blokujące stosowane przy wale korbowym. Wprowadzany w odpowiednie miejsca przy wale korbowym, klin wału ma nie dopuścić do poruszania się elementu łączonego z wałem względem wału korbowego. Ze względu na swoją funkcję, klin wału korbowego wymaga odpowiedniej wytrzymałości, a także doboru i dokładnego montażu w układzie.

Klin wału zapewnia utrzymanie pozycji elementu łączonego z wałem

W przypadku elementów montowanych przy wale korbowym, wiele z nich wymaga zachowania określonej pozycji względem wału. Najbardziej typowym przykładem są tu koła zębate napędzające różne układy związane z pracą silnika. Aby zachować pozycję tych kół względem wału, prostym rozwiązaniem jest ich zaklinowanie. W tym celu, w specjalne wyżłobienia w wale wprowadza się niewielkie elementy o ściśle określonych wymiarach, tak zwane kliny wału.

Klin wału korbowego jest prosty i tani, ale wymaga określonych cech

Jedną z głównych zalet, jakie dają kliny wału korbowego, jest niski koszt wymiany. Kliny należą do najtańszych takich rozwiązań i w razie ich uszkodzenia można łatwo zastąpić je nowym produktem. Z drugiej strony, klin wału wymaga odpowiedniej jakości i wytrzymałości. Ważny jest tu przede wszystkim materiał, odpowiednio odporny na odkształcenia i pęknięcia. Bez tych cech, elementy blokowane klinem wału szybko ulegną poluzowaniu, a sam klin wału doprowadzi do uszkodzenia ważnych części silnika.

Kliny wału muszą być odpowiednio dobrane do danego układu

Równie ważne są tu też wymiary i kształt danego elementu. Klin wału korbowego musi być dobrany dokładnie do danego układu i odpowiednio umieszczony. Ze względu na wymiary, nawet niewielkie niedokładności mogą uniemożliwić montaż elementów na wale korbowym lub, co gorsza, wytworzyć tam luz i doprowadzić do szybkiego zużycia lub nawet uszkodzenia układu. Kolejną kwestią jest montaż klina, który uwzględnia także odpowiedni moment użyty do zaklinowania układu. Zbyt mały moment nie pozwoli odpowiednio zablokować elementy względem siebie, a zbyt duży uszkodzi klin wału lub łączony element.

Uszkodzony lub poluzowany klin wału korbowego groźny dla silnika

Poluzowanie układu, a przez to stuki i gorsza praca elementów na wale korbowym to także podstawowe objawy zużycia lub uszkodzenia klina. Na takie objawy należy szybko reagować. W przeciwnym wypadku, uszkodzony klin wału korbowego bardzo szybko doprowadzi do zniszczeń łączonych elementów i kosztów wielokrotnie przekraczających koszt wymiany klina wału.

Klin wału korbowego może też wpłynąć na parametry pracy silnika. Kształt klina montowanego w układzie z iskrownikiem może przyśpieszyć lub opóźnić moment zapłonu. Takie kliny wału należy jednak stosować tylko w jednośladach przypisanych danemu klinowi i tylko przy odpowiedniej wiedzy na temat zapłonu danego motocykla.

Rozmaite, wytrzymałe kliny wału do wielu silników w Gmoto.pl

U nas znajdziesz kliny wału stosowane w wielu modelach skuterów i motocykli. Oferujemy wytrzymałe kliny wału o różnych wymiarach i kształtach, pojedyncze i w kompletach warsztatowych. Cechy i parametry klina są dostępne po kliknięciu na produkt.