Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj

4,99 zł
Klin wału WSK 175

4,99 zł
Klin wału 2T

8,73 zł
Klin wału 3x2,5x13

9,99 zł
Klin wału korbowego CZ 175 350

4,99 zł
Klin wału Suzuki GN 125

3,29 zł
Klin wału 3x3,7mm Simson

4,49 zł
Klin wału gruby MZA Simson

8,73 zł
Klin walu 4x6,5x16,0

8,51 zł
Klin walu 3x3,7x9,5

9,48 zł
Klin wału 4x4x14 Honda

22,90 zł
Klin wału OEM Aprilia Derbi Gilera

9,05 zł
Klin walu 3x3x10,0

9,16 zł
Klin walu 2x3,7x9,5

7,06 zł
Klin wału Buzzetti 12x3x5mm

14,00 zł
Klin wału (2,5x3,7mm)

1,60 zł
Klin wału Romet Soft 125

3,70 zł
Klin wału Romet Delux 7

3,99 zł
Klin wału 4T silnik rowerowy

6,72 zł
Klin wału TGB

7,98 zł
Klin wału Buzzetti 16x4x6,5mm

3,87 zł
Klin wału Romet ET50QT 2T

50,19 zł
Klin wpust czółenkowy wału
Motocyklowe kliny wału do Najpopularniejszych motocykli
Klin wału ważny dla poprawnej pracy wału korbowego motocykla

Kliny wału korbowego to niewielkie elementy blokujące stosowane przy wale korbowym. Wprowadzany w odpowiednie miejsca przy wale korbowym, klin wału ma nie dopuścić do poruszania się elementu łączonego z wałem względem wału korbowego. Ze względu na swoją funkcję, klin wału korbowego wymaga odpowiedniej wytrzymałości, a także doboru i dokładnego montażu w układzie.
Klin wału zapewnia utrzymanie pozycji elementu łączonego z wałem
W przypadku elementów montowanych przy wale korbowym, wiele z nich wymaga zachowania określonej pozycji względem wału. Najbardziej typowym przykładem są tu koła zębate napędzające różne układy związane z pracą silnika. Aby zachować pozycję tych kół względem wału, prostym rozwiązaniem jest ich zaklinowanie. W tym celu, w specjalne wyżłobienia w wale wprowadza się niewielkie elementy o ściśle określonych wymiarach, tak zwane kliny wału.
Klin wału korbowego jest prosty i tani, ale wymaga określonych cech
Jedną z głównych zalet, jakie dają kliny wału korbowego, jest niski koszt wymiany. Kliny należą do najtańszych takich rozwiązań i w razie ich uszkodzenia można łatwo zastąpić je nowym produktem. Z drugiej strony, klin wału wymaga odpowiedniej jakości i wytrzymałości. Ważny jest tu przede wszystkim materiał, odpowiednio odporny na odkształcenia i pęknięcia. Bez tych cech, elementy blokowane klinem wału szybko ulegną poluzowaniu, a sam klin wału doprowadzi do uszkodzenia ważnych części silnika.
Kliny wału muszą być odpowiednio dobrane do danego układu
Równie ważne są tu też wymiary i kształt danego elementu. Klin wału korbowego musi być dobrany dokładnie do danego układu i odpowiednio umieszczony. Ze względu na wymiary, nawet niewielkie niedokładności mogą uniemożliwić montaż elementów na wale korbowym lub, co gorsza, wytworzyć tam luz i doprowadzić do szybkiego zużycia lub nawet uszkodzenia układu. Kolejną kwestią jest montaż klina, który uwzględnia także odpowiedni moment użyty do zaklinowania układu. Zbyt mały moment nie pozwoli odpowiednio zablokować elementy względem siebie, a zbyt duży uszkodzi klin wału lub łączony element.
Uszkodzony lub poluzowany klin wału korbowego groźny dla silnika
Poluzowanie układu, a przez to stuki i gorsza praca elementów na wale korbowym to także podstawowe objawy zużycia lub uszkodzenia klina. Na takie objawy należy szybko reagować. W przeciwnym wypadku, uszkodzony klin wału korbowego bardzo szybko doprowadzi do zniszczeń łączonych elementów i kosztów wielokrotnie przekraczających koszt wymiany klina wału.
Klin wału korbowego może też wpłynąć na parametry pracy silnika. Kształt klina montowanego w układzie z iskrownikiem może przyśpieszyć lub opóźnić moment zapłonu. Takie kliny wału należy jednak stosować tylko w jednośladach przypisanych danemu klinowi i tylko przy odpowiedniej wiedzy na temat zapłonu danego motocykla.
Rozmaite, wytrzymałe kliny wału do wielu silników w Gmoto.pl
U nas znajdziesz kliny wału stosowane w wielu modelach skuterów i motocykli. Oferujemy wytrzymałe kliny wału o różnych wymiarach i kształtach, pojedyncze i w kompletach warsztatowych. Cechy i parametry klina są dostępne po kliknięciu na produkt.