Posiadamy Zębatki przednie do motocykli do Honda CBR 650
Honda CBR 650 FA ABS 2014
Honda CBR 650 FA ABS 2016
Honda CBR 650 FA ABS 2017
Honda CBR 650 FA ABS 2018
Honda CBR 650 FA ABS 2015
Honda CBR 650 RA ABS 2019
Honda CBR 650 RA ABS 2020
Honda CBR 650 F 2015
Honda CBR 650 R ABS 2021
Honda CBR 650 F 2014
Honda CBR 650 F 2016
Honda CBR 650 R ABS 2019
Honda CBR 650 R ABS 2022
Honda CBR 650 R ABS 2023
Honda CBR 650
Honda CBR 650 to sportowy motocykl
klasy średniej, który w ofercie japońskiej marki pojawił się w
2014 roku. Kompaktowa konstrukcja, niska masa własna, smukłe
nadwozie o ostrych liniach i czterocylindrowa jednostka napędowa o
dynamicznym charakterze to tylko część powodów, dla których
warto zapoznać się z najmłodszym członkiem legendarnej rodziny
CBR. Jak zapewnia producent doskonałe właściwości jezdne,
natychmiastowa reakcja na ruch manetki gazu i dopracowane podwozie
dostarczą motocyklistom prawdziwej eksplozji wrażeń.
Model
CBR 650 został wyposażony w czterocylindrowy silnik w układzie
rzędowym o pojemności 649 cm³.
W głowicy czterosuwowego motoru znajdziemy szesnaście zaworów
sterowanych podwójnym wałkiem rozrządu, zaś w układzie zasilania
nowoczesny system elektronicznego wtrysku paliwa PGM-Fi. W rękach
doświadczonych użytkowników oba podzespoły zapewnią jak
najlepszą wydajność i niskie zużycie paliwa, będą także
gwarantem wysokiej kultury pracy jednostki przy każdej prędkości
obrotowej. Kolejnym czynnikiem spokojnej eksploatacji będzie
manualna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach oraz efektywny
układ chłodzenia cieczą, który nie dopuści do przegrzania
silnika podczas jazdy w niesprzyjających warunkach. Tak, jak w
każdym motocyklu klasy Super Sport, tak i w przypadku CBR 650 główną
rolę grają osiągi. Moc maksymalna 90 KM jest osiągana przy 11 000
obr/min, zaś maksymalny moment obrotowy 64 Nm dostępny jest już od
8 000 obr/min. Nie daje to wprawdzie optymalnej elastyczności,
jednakże podczas torowej jazdy lub szalonych gonitw po górskich
serpentynach sprawdza się znakomicie. Ponadprzeciętne
przyspieszenie (w porównaniu do innych członków tej klasy
pojemnościowej) oraz prędkość maksymalna ponad 200 km/h osiągana
w natychmiastowym tempie to zalety, które doceni każdy miłośnik
sportowych motocykli.
Podwozie
CBR 650 zostało skonstruowane tak, aby w pełni wykorzystać
potencjał jednostki napędowej. Jednocześnie użyto takich
komponentów, aby cena finalnego produktu była przystępna dla
przeciętnego klienta, co widać na przykład po budowie zawieszenia.
Amortyzacją przedniego koła zajmuje się klasyczny widelec
teleskopowy SDBV o średnicy goleni 41 mm bez możliwości regulacji
(dokładnie taki, jaki mogliśmy znaleźć w CBR 600 F2 produkowanej
przed modernizacją z 1994 roku). Z tyłu znajdziemy pojedynczy
amortyzator z regulacją napięcia wstępnego sprężyny, który
osadzono na dwustronnym wahaczu wleczonym z lekkich stopów
aluminium. W przypadku układu hamulcowego sprawa wygląda zupełnie
inaczej. Na przedniej osi zamontowano dwie tarcze hamulcowe o
średnicy 320 mm i czterotłoczkowe zaciski hydrauliczne, zaś na
tylnej- jedną tarczę o nieco mniejszej, bo 240 mm średnicy i
zacisk jednotłoczkowy. Zarówno z przodu, jak i z tyłu znajdziemy
dwukanałowy system antypoślizgowy ABS, który nie dopuści do
blokady kół podczas hamowania w złych warunkach pogodowych i na
drogach o gorszej nawierzchni. Ważnymi elementami podwozia są
również ażurowe felgi z lekkich stopów aluminium w rozmiarze 17
cali (zapewniające dobrą zwrotność i niską masę nieresorowaną)
oraz stalowa rama typu Diamond, która zagwarantuje wystarczająco
sztywny szkielet dla całego motocykla.
CBR
650 to jeden z tych jednośladów, który stale podnosi popularność
i renomę Hondy na całym świecie. Długą listę zalet zamykają:
niska masa własna (221 kilogramów ze wszystkimi płynami) oraz
ekonomiczne spalanie. Średnie zużycie benzyny w cyklu mieszanym
wynosi zaledwie 3,5 l/100 kilometrów (wartość uzyskana w testach,
mimo, że na stronie producenta podano wynik aż 4,75 l/100 km)
sprawia, że na zbiorniku paliwa o pojemności 17,3 litra zasięg
może wynieść nawet 500 kilometrów na jednym tankowaniu. W tej
klasie pojemnościowej o sportowym charakterze jest to fenomenalny
wynik, który rzadko pojawia się u konkurencji.
Honda
CBR 650 to doskonały wybór dla tych, co chcieliby doświadczyć
eksplozji
wrażeń,
ale nie są przygotowani na spotkanie z "królewską" klasą
pojemnościową segmentu Super Sport. Nowoczesny design (pełne
oświetlenie w technologii LED), mocna jednostka napędowa oraz
podwozie zapewniające wysoki poziom bezpieczeństwa i komfortu jazdy
to doskonały pretekst, aby w salonie Hondy zostawić ponad 35 tys.
złotych i wyjechać z niego z uczuciem pełnej satysfakcji.