Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
195,56 zł
Oś tył ATV 150 200 250 - 85256
230,68 zł
Oś kół tył ATV 200 - 189942
80,99 zł
Oś koła tylnego ATV 110 125 - 73904
599,90 zł
Półoś napędowa All Balls tył lewa Yamaha YFM 660 Grizzly 03-08 linia OEM - OEM-YA-8-301
688,88 zł
Półoś napędowa Moose Utility tył lewa prawa Heavy Duty OEM Compatible - SUZ-7004
688,88 zł
Półoś napędowa Moose Utility przód lewa prawa Heavy Duty OEM Compatible - HON-7006
580,62 zł
Półoś napędowa Moose Utility przód lewa prawa Heavy Duty OEM Compatible - HON-7005
599,90 zł
Półoś napędowa All Balls tył prawa Yamaha YFM 660 Grizzly 03-08 linia OEM - OEM-YA-8-302
Przeglądaj według producenta
Wałki - osie napędu do Najpopularniejszych motocykli
Wałki i osie napędu do wydajnej pracy w czterokołowcach
Wałki i osie napędu to podstawowe elementy przekazujące napęd pojazdu ATV i quada na koła napędowe. Wytrzymałe, odporne na uszkodzenia wałki i półosie świetnie sprawdzają się w pojazdach, których napęd naraża je na duże i zmienne siły. Choć niewymagające obsługi tak częstej, jak łańcuchy, osie napędu także należy regularnie kontrolować i co pewien czas smarować, by skutecznie przenosiły napęd na koła przez długi czas.
Wykorzystywane przez quad wałki napędu praktyczne dzięki wytrzymałości
Podobnie, jak wałki motocyklowe w układzie Cardana, także w quadach i pojazdach ATV wał napędowy przenoszący napęd na tylne koła jest alternatywą dla popularnego łańcucha. Tu, taki układ przenoszący napęd można jednak spotkać dużo częściej, choćby za sprawą konstrukcji zawieszenia. Wałki napędowe są popularne szczególnie przy dużej objętości skokowej silnika i niezależnego zawieszenia osi, gdzie łączą nie tylko napęd pojazdu z osią, ale jako półosie składają się na oś napędu.
Oś napędu czterokołowca wykorzystuje wały napędu z dwóch głównych przyczyn. Pierwszą jest wytrzymałość mimo przenoszenia dużych i gwałtownych sił generowanych przez napęd na koła. Drugą jest praktyczna bezobsługowość, brak potrzeby częstego smarowania układu czy też, wynikające z pierwszej zalety, mniejsze ryzyko uszkodzenia i potrzeby naprawy.
Oś napędu z wałem ma zalety, ale nie bez obostrzeń
Choć takie osie napędu nie wymagają tak częstych prac, jak w przypadku przeniesienia napędu łańcuchem, nie znaczy to, że nie wymagają tego wcale. Niezbędna jest tu regularna kontrola w celu znalezienia ewentualnego, uszkodzenia, na które należy szybko reagować. Inaczej, uszkodzony wał lub przegub narazi osie napędu i sam napęd na zniszczenie. Przeguby należy też smarować, choć najczęściej robi się to w warsztacie po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów.
Z innych wad, wykorzystujący wałek osi napędu quad ma też większą masę, niż pojazd z układem łańcuchowym. Z tego względu, rzadko stosuje się takie przeniesienie napędu w lekkich, terenowych quadach. Dużo większe są też koszty naprawy, gdy oś napędu ulegnie uszkodzeniu. Także dlatego warto regularnie kontrolować osie napędu, a szczególnie przeguby, choćby usuwając z nich brud i inne zanieczyszczenia.
Wałek osi napędu do quada i ATV w wielu odsłonach w Gmoto.pl
U nas znajdziesz wałki i osie napędu do różnych modeli pojazdów ATV i quadów. Oferujemy przenoszące napęd wałki centralne, tylne i przednie, a także rozmaite elementy związane z ich prawidłowym montażem i przygotowaniem do pracy. Cechy i parametry elementu przeniesienia napędu są dostępne po kliknięciu na produkt.