check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Cewki zapłonowe do motocykli

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 1238
Cewko-fajka cewka zapłonowa GY6 4T - 56886
Cewka zapłonowa butelkowa 12V - 61935
Cewka zapłonowa WSK 125 - 55211

41,99 zł

Cewka zapłonowa WSK 125 - 55211

stars    (15)
Cewka zapłonowa butelkowa 6V - 58210
Cewka zapłonowa Romet - 55350

33,90 zł

Cewka zapłonowa Romet - 55350

stars    (28)
Cewka zapłonowa 4T 139FMB - 58891
Cewka zapłonowa ATV 150 200 250 - 63625
Cewka butelkowa 8V - 84426

80,93 zł

Cewka butelkowa 8V - 84426

stars    (17)
Cewka zapłonowa 2T - 59475

30,49 zł

Cewka zapłonowa 2T - 59475

stars    (12)
Cewka zapłonowa + fajka 4T - 234664
Cewka zapłonowa Minibike - 59573
Cewka zapłonowa butelkowa MZ Simson 12V MZA
Cewka zapłonowa Gb Street - 77311
Moduł + cewka zapłonowa + świeca NGK -10%

51,21 zł

56,90 zł

Najniższa cena: 56,90 zł

Moduł + cewka zapłonowa + świeca NGK

stars    (7)
Iskrownik + moduł + cewka + świeca NGK - 77092 -10%

94,50 zł

105,00 zł

Najniższa cena: 105,00 zł

Iskrownik + moduł + cewka + świeca NGK - 77092

stars    (11)
Cewka zapłonowa Romet delux - 126920
Cewka ładowania 12V Simson - 61961
Cewka zapłonowa Junak 901 - 109934
Cewka świetlna 12V Simson - 61959
Cewka zapłonowa RMS 24 601 0040 - Rms 24 601 0040
Cewka zapłonowa butelkowa 6V Simson MZA
Cewka zapłonowa GY6 4T 125 i 150cm3 - 63677
Cewka zapłonowa butelkowa 12V Jawa - 202971
Cewka statora zapłonowa Simson S50 - 80655
Cewka ładowania 6V Simson - 61960
Cewka zapłonowa Yamaha YBR 125 - 234474
Cewka zapłonowa Suzuki GN 125 - 134846
Cewka zapłonowa Zipp VZ-2 125 - 234948
Cewka zapłonowa Tajwan - 230026
Cewka zapłonowa Naraku Racing V2 - NK390.01
Cewka zapłonowa butelkowa 6/12V Simson Elektronik MZA
Cewka zapłonowa QT-4 2T - 63773
Cewka świetlna 12V 43W Simson MZA
Cewka zapłonowa - 63912
Cewka zapłonowa elektronik MZA Simson
Cewka zapłonowa Gokart - silnik Honda GX - 134847
Cewka zapłonowa JMP High Power
Cewkomoduł Suzuki Address 50 - 185522
Cewka zapłonowa Tec - TC905.175

Przeglądaj według producenta

Cewki zapłonowe do motocykli do Najpopularniejszych motocykli

Cewki zapłonowe niezbędne do poprawnej pracy świecy

Cewki zapłonowe do motocykli to elementy układu zapłonowego, które wytwarzają prąd o wysokim napięciu wykorzystywany przez świece zapłonowe. Cewka zapłonowa umożliwia wytworzenie w świecy łuku elektrycznego, a w konsekwencji zapalenie mieszanki w komorze spalania. Uszkodzona cewka zapłonowa do motocykla utrudnia lub uniemożliwia poprawną pracę silnika spalinowego.

Cewka zapłonowa źródłem prądu wysokiego napięcia

Motocykle to typowy przykład pojazdów z silnikami benzynowymi, gdzie zapalenie mieszanki w komorze spania wymaga elementu zapalającego, tak zwanej iskry wytwarzanej dzięki energii elektrycznej. Iskra wewnątrz cylindrów jest generowana przez specjalną świecę, jednak do szybkiego wytworzenia iskry w świecy zapłonowej niezbędny jest prąd o bardzo wysokim napięciu, niewspółmierny do standardowego prądu o niskim napięciu obecnego w układzie elektrycznym motocykla. Obok świecy, układ zapłonowy wymaga więc elementu, który przetworzy standardowy prąd niskiego napięcia na prąd adekwatny do potrzeb świecy. Elementem wytwarzającym prąd do świecy są cewki zapłonowe do motocykli, które generują prąd wysokiego napięci przesyłany przez przewody zapłonowe do świecy.

Cewka zapłonowa działa na zasadzie transformatora

Cewka zapłonowa do motocykla to w praktyce niewielki transformator składający się z uzwojenia pierwotnego i wtórnego o różnej liczbie zwojów. Wskutek indukcji, prąd płynący z akumulatora generuje pole magnetyczne w uzwojeniu pierwotnym cewki zapłonowej. Gdy niezbędna jest iskra, przerywacz lub moduł zapłonowy załamuje to pole, co wytwarza napięcie na poziomie od 250 do 400 woltów. Przechodząc przez cewkę zapłonową na uzwojenie wtórne, stukrotnie większa ilość zwojów uzwojenia wtórnego cewki zapłonowej zwielokrotnia to napięcie do poziomu wymaganego przez świecę.

Wysokie napięcie naraża cewki zapłonowe na szybkie zużycie

Przez wysokie napięcie i nawet kilkanaście tysięcy skoków na minutę, cewka zapłonowa ulega stopniowemu zużyciu. Z tego względu cewka zapłonowa wymaga przede wszystkim jakości. Gdy w układzie obecna jest stara lub niskiej jakości cewka zapłonowa motocykl będzie miał problemy z zapłonem i straci moc. Pierwsze objawy uszkodzonej cewki zapłonowej lub jej zużycia to nierówna praca silnika, szarpanie i większe zużycie paliwa. Bez reakcji na objawy awarii cewki zapłonowej, niska jakość, zużycie lub uszkodzenie cewki narazi silnik na poważne uszkodzenia. Sposobem na sprawdzenie stanu cewki i układu zapłonowego jest sprawdzenie odporności jej uzwojeń, od których zależy, czy cewka zapłonowa będzie odpowiednio przetwarzała prąd.

Cewka zapłonowa wymaga także odpowiedniej osłony

Z tych samych przyczyn, ważny jest też montaż cewki w układzie i szczelność osłony chroniącej cewkę zapłonową przed czynnikami zewnętrznymi lub przeskokiem prądu. Błąd w montażu grozi brakiem odprowadzenia prądu wysokiego napięcia i uszkodzeniem cewki. Przez nieszczelność osłony, prąd w cewce może wyjść poza układ i nie tyle uszkodzić cewkę zapłonową, co inne elementy motocykla. Kolejnym źródłem problemów może być niedostateczny prąd dostarczony do cewki, przez który będzie działała zbyt wolno i nie pozwoli na sprawny zapłon w silniku. Zużyta lub uszkodzona cewka zapłonowa wymaga wymiany, przy czym wymiana cewki zapłonowej oznacza użycie tylko cewki o tych samych parametrach.

Wysokiej jakości cewki zapłonowe do motocykli w Gmoto.pl

U nas znajdziesz cewki zapłonowe do motocykli wielu producentów. Oferujemy wysokiej klasy cewki zapłonowe cenionych firm, przygotowane do obwodów 6V, 12V i nowszych. W ofercie mamy też gotowe układy składające się z cewki i świecy zapłonowej oraz związanych z nimi przewodów zapłonowych, a nawet cały moduł zapłonowy do motocykla. Cechy i parametry danej cewki są dostępne po kliknięciu na produkt.