Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj

11,49 zł
Linka sprzęgła Romet Chart

18,90 zł
Linka sprzęgła Jawa CZ 350 typ 634

17,37 zł
Linka sprzęgła Ranger Classic

20,68 zł
Linka sprzęgła ATV Bashan BS250S-5

19,00 zł
Linka sprzęgła MZ TS 250

42,62 zł
Linka sprzęgła Honda VTX 1300
Cięgna i linki sprzęgła motocyklowego do Najpopularniejszych motocykli
Cięgna i linki sprzęgła motocyklowego prostymi łącznikami dźwigni z mechanizmem
Cięgna i linki sprzęgła motocyklowego są jednymi z podstawowych sposobów na przeniesienie siły uruchamiającej sprzęgło w motocyklu. Prosta konstrukcja linki i cięgna sprzęgła motocyklowego sprawia, że te wciąż znajdują szerokie zastosowanie w skuterach, a nawet cięższych motocyklach.
Linka i cięgno sprzęgła motocykla podstawowym sposobem załączania sprzęgła
Typowe sprzęgło motocyklowe jest operowane przez kierowcę z pomocą dźwigni umieszczonej na kierownicy. W takim układzie niezbędny jest więc łącznik, który przeniesie ruch dźwigni na mechanizm sprzęgła. Elementem stosowanym w wielu motocyklach jest linka sprzęgła, a w niektórych także cięgno sprzęgła motocyklowego, zdecydowanie prostsze od nowoczesnych hydraulicznych przewodów sprzęgłowych.
Cięgna i linki do sprzęgła motocykla obecne nie tylko w jednośladach historycznych
W przeciwieństwie do układów hamulcowych, linka sprzęgła nie jest narażona na duże siły proporcjonalne do nacisku na klamkę. Cięgna i linki do sprzęgła motocykla można przez to spotkać nawet w dużych i ciężkich motocyklach. Najczęściej jednak, cięgna i linki sprzęgła motocyklowego są obecne w tańszych jednośladach i motocyklach historycznych. Obok prostoty konstrukcji i niższej ceny, linka sprzęgła jest tu stosowana także wskutek nieagresywnie wykorzystywanego układu, co w mniejszym stopniu naraża linkę na uszkodzenia, w tym uszkodzenia mechaniczne.
Linki sprzęgła motocyklowego proste, ale także mają swoje wymagania
Gdy w układzie stosowana jest linka sprzęgła motocykl wymaga przede wszystkim kontroli stanu linek, cięgien i pancerza oraz szybkiej reakcji na uszkodzenia mechaniczne. Pancerz linki do sprzęgła motocykla chroni linkę przed czynnikami zewnętrznymi, wymaga jednak smarowania linki, aby linka nie uległa zużyciu lub nie zerwała się wskutek tarcia. Osobną kwestią jest dopasowanie i regulacja linki i cięgna sprzęgła motocyklowego. Dzięki temu, linka i cięgno sprzęgła motocykla pozwoli załączyć sprzęgło w momencie ruchu dźwigni.
Cięgna i linki sprzęgła motocyklowego do wielu jednośladów w Gmoto.pl
U nas znajdziesz linki i cięgna do sprzęgieł rozmaitych jednośladów. Oferujemy cięgna i linki sprzęgła do motocykli historycznych takich, jak Jawa, Junak czy MZ, a także do rozmaitych nowoczesnych jednośladów wykorzystujących ten typ łączenia dźwigni ze sprzęgłem. Cechy i parametry linki lub cięgna są dostępne po kliknięciu na produkt.