check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Kartery silnika motocyklowego

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 294
Karter lewy czarny Cross 110 125 - 107533
Karter silnika prawy łożyska kulkowe - 80986
Karter silnika prawy łożyska igiełkowe - 60133
Kartery kompletne Cross 110 125 - 128348
Kartery silnika - obudowa silnika Simson S51 S60 - 122715
Karter prawy silnika 4T - 80659
Karter silnika prawy GY6 125 150  - 99320
Karter silnika prawy lewy Minarelli AM6 komplet - 189523
Pokrywa prawa silnika GY6 125/150cm3 - 142255
Obudowa lewa karter wału 4T pokrywa 460mm - 90929
Karter silnika lewy GY6 125 150 410 mm - 186992
Karter przekładni mały GY6 - 128452
Obudowa silnika - kartery kompletne Romet Zetka 50 - 122961
Karter silnika lewy skutery 2T - 75033

284,48 zł

dostawa 0 zł

Karter silnika lewy skutery 2T - 75033

Kartery kompletne - obudowa silnika 154FMI - 135087
Obudowa kartery silnika Simson S51 / 60 MZA -  2000-00S
Pokrywa wlewu oleju Sym Orbit 4T - 191262
Obudowa wału karter MZ ETZ 150

1 560,56 zł

dostawa 0 zł

Obudowa wału karter MZ ETZ 150

Karter silnika lewy Piaggio Zip 4T - 458870
Obudowa wału karter lewy Kingway Chopper 250  - 336951
Obudowa wału karter prawy Kingway Chopper 250 - 336952
Karter obudowa wału lewy silnik Sym Orbit 50 4T - 234002
Kartery silnika - obudowa silnika Simson S51 S60 - 233773
Obudowa wału prawa - karter KOS - 74786
Połówka bloku silnika TNT Minarelli stojące - A093015

Przeglądaj według producenta

Kartery silnika motocyklowego do Najpopularniejszych motocykli

Karter silnika to miejsce pracy jego kluczowych mechanizmów

Kartery silnika to elementy składające się na dolną część układu napędowego motocykla. Zbudowany zależnie od typu jednostki napędowej, karter silnika stanowi miejsce pracy wału korbowego i elementów rozrządu czy smarowania, a w wielu przypadkach także skrzyni biegów. Uszkodzony karter w silniku jest przyrównywany do uszkodzenia silnika i grozi poważnymi uszkodzeniami kluczowych elementów napędu.

Karter w silniku możliwy w wielu odmianach zależnych od motoru

Karter silnika można spotkać w rozmaitych wersjach. Przy cylindrach będących osobnymi elementami motoru, karter silnika 2T czy 4T to złożona z co najmniej dwóch elementów dolna część silnika. Wbrew pozorom, w tej wersji można spotkać nie tylko karter silnika 125 czy 50 cm3, ale nawet kartery silnika o objętości 2 litrów stosowanego w niektórych cruiserach. W przypadku motorów o takiej objętości cylindrów, karter silnika 4T czy 2t to jednak zwykle blok silnika, gdyż jego budowa łączy miejsce osadzenia wału korbowego z połączonymi kilkoma cylindrami.

Kartery silników nierzadko łączą motor z układem przeniesienia napędu

W wielu motocyklach, kartery silnika to także miejsca osadzenia elementów skrzyni biegów. Taka konstrukcja umożliwia smarowanie obu mechanizmów, ułatwia uszczelnienie układu i utrudnia zmianę pozycji poszczególnych zębatek względem siebie. Bardziej zwartą konstrukcję posiada tu karter silnika 125 i większych, najdłuższe są tu kartery silników 50 cm3, gdyż nierzadko obejmują one jeszcze większą część układu przeniesienia napędu.

Karter i blok silnika wytrzymały, ale lepiej ich nie uszkodzić

Ze względu na funkcję, karter silnika 2t czy 4t jest narażony na wysokie temperatury i ciśnienia oraz duże i zmienne siły. Kartery silnika są więc wykonywane z wytrzymałych materiałów odpornych na uszkodzenia mechaniczne, pęknięcia czy odkształcenia. Z drugiej strony, karter w silniku trudno jest odbudować czy nawet zaspawać. W razie odkształcenia czy pęknięcia, karter silnika 4t czy 2t najlepiej wymienić, by nie dopuścić do uszkodzeń innych elementów silnika i skrzyni biegów.

Kartery silnika do małych i dużych silników jednośladów w Gmoto.pl

U nas znajdziesz kartery silników do wielu modeli motocykli. Oferujemy wytrzymałe kartery renomowanych producentów, na czele z firmą Tec. Cechy i parametry karteru są dostępne po kliknięciu na produkt.