Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
69,00 zł
Karter przekładni mały GY6 - 128452
159,83 zł
Obudowa wału prawa karter 2T - 75034
6 760,65 zł
Karter silnika T2 Super Stock Bore (Stock Bolt Pattern) S&S Cycle srebrny - 310-0366A
12 460,05 zł
Karter silnika T2 Super Stock Bore Alternator Style Wrinkle S&S Cycle czarny - 310-0878
Przeglądaj według producenta
Kartery silnika motocyklowego do Najpopularniejszych motocykli
Karter silnika to miejsce pracy jego kluczowych mechanizmów
Kartery silnika to elementy składające się na dolną część układu napędowego motocykla. Zbudowany zależnie od typu jednostki napędowej, karter silnika stanowi miejsce pracy wału korbowego i elementów rozrządu czy smarowania, a w wielu przypadkach także skrzyni biegów. Uszkodzony karter w silniku jest przyrównywany do uszkodzenia silnika i grozi poważnymi uszkodzeniami kluczowych elementów napędu.
Karter w silniku możliwy w wielu odmianach zależnych od motoru
Karter silnika można spotkać w rozmaitych wersjach. Przy cylindrach będących osobnymi elementami motoru, karter silnika 2T czy 4T to złożona z co najmniej dwóch elementów dolna część silnika. Wbrew pozorom, w tej wersji można spotkać nie tylko karter silnika 125 czy 50 cm3, ale nawet kartery silnika o objętości 2 litrów stosowanego w niektórych cruiserach. W przypadku motorów o takiej objętości cylindrów, karter silnika 4T czy 2t to jednak zwykle blok silnika, gdyż jego budowa łączy miejsce osadzenia wału korbowego z połączonymi kilkoma cylindrami.
Kartery silników nierzadko łączą motor z układem przeniesienia napędu
W wielu motocyklach, kartery silnika to także miejsca osadzenia elementów skrzyni biegów. Taka konstrukcja umożliwia smarowanie obu mechanizmów, ułatwia uszczelnienie układu i utrudnia zmianę pozycji poszczególnych zębatek względem siebie. Bardziej zwartą konstrukcję posiada tu karter silnika 125 i większych, najdłuższe są tu kartery silników 50 cm3, gdyż nierzadko obejmują one jeszcze większą część układu przeniesienia napędu.
Karter i blok silnika wytrzymały, ale lepiej ich nie uszkodzić
Ze względu na funkcję, karter silnika 2t czy 4t jest narażony na wysokie temperatury i ciśnienia oraz duże i zmienne siły. Kartery silnika są więc wykonywane z wytrzymałych materiałów odpornych na uszkodzenia mechaniczne, pęknięcia czy odkształcenia. Z drugiej strony, karter w silniku trudno jest odbudować czy nawet zaspawać. W razie odkształcenia czy pęknięcia, karter silnika 4t czy 2t najlepiej wymienić, by nie dopuścić do uszkodzeń innych elementów silnika i skrzyni biegów.
Kartery silnika do małych i dużych silników jednośladów w Gmoto.pl
U nas znajdziesz kartery silników do wielu modeli motocykli. Oferujemy wytrzymałe kartery renomowanych producentów, na czele z firmą Tec. Cechy i parametry karteru są dostępne po kliknięciu na produkt.