Menu

Kartery silnika motocyklowego

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 296

Karter silnika prawy łożyska kulkowe

100,08 zł

Karter silnika prawy łożyska kulkowe

            (1)

Karter silnika prawy łożyska igiełkowe

90,23 zł

Karter silnika prawy łożyska igiełkowe

            (3)

Karter prawy silnika 4T

78,87 zł

Karter prawy silnika 4T

            (3)

Karter silnika prawy GY6 125 150

75,99 zł

Karter silnika prawy GY6 125 150

            (2)

Pokrywa prawa silnika GY6 125/150cm3

66,95 zł

Pokrywa prawa silnika GY6 125/150cm3

            (1)

Kartery silnika motocyklowego do Najpopularniejszych motocykli

Karter silnika to miejsce pracy jego kluczowych mechanizmów

Kartery silnika to elementy składające się na dolną część układu napędowego motocykla. Zbudowany zależnie od typu jednostki napędowej, karter silnika stanowi miejsce pracy wału korbowego i elementów rozrządu czy smarowania, a w wielu przypadkach także skrzyni biegów. Uszkodzony karter w silniku jest przyrównywany do uszkodzenia silnika i grozi poważnymi uszkodzeniami kluczowych elementów napędu.

Karter w silniku możliwy w wielu odmianach zależnych od motoru

Karter silnika można spotkać w rozmaitych wersjach. Przy cylindrach będących osobnymi elementami motoru, karter silnika 2T czy 4T to złożona z co najmniej dwóch elementów dolna część silnika. Wbrew pozorom, w tej wersji można spotkać nie tylko karter silnika 125 czy 50 cm3, ale nawet kartery silnika o objętości 2 litrów stosowanego w niektórych cruiserach. W przypadku motorów o takiej objętości cylindrów, karter silnika 4T czy 2t to jednak zwykle blok silnika, gdyż jego budowa łączy miejsce osadzenia wału korbowego z połączonymi kilkoma cylindrami.

Kartery silników nierzadko łączą motor z układem przeniesienia napędu

W wielu motocyklach, kartery silnika to także miejsca osadzenia elementów skrzyni biegów. Taka konstrukcja umożliwia smarowanie obu mechanizmów, ułatwia uszczelnienie układu i utrudnia zmianę pozycji poszczególnych zębatek względem siebie. Bardziej zwartą konstrukcję posiada tu karter silnika 125 i większych, najdłuższe są tu kartery silników 50 cm3, gdyż nierzadko obejmują one jeszcze większą część układu przeniesienia napędu.

Karter i blok silnika wytrzymały, ale lepiej ich nie uszkodzić

Ze względu na funkcję, karter silnika 2t czy 4t jest narażony na wysokie temperatury i ciśnienia oraz duże i zmienne siły. Kartery silnika są więc wykonywane z wytrzymałych materiałów odpornych na uszkodzenia mechaniczne, pęknięcia czy odkształcenia. Z drugiej strony, karter w silniku trudno jest odbudować czy nawet zaspawać. W razie odkształcenia czy pęknięcia, karter silnika 4t czy 2t najlepiej wymienić, by nie dopuścić do uszkodzeń innych elementów silnika i skrzyni biegów.

Kartery silnika do małych i dużych silników jednośladów w Gmoto.pl

U nas znajdziesz kartery silników do wielu modeli motocykli. Oferujemy wytrzymałe kartery renomowanych producentów, na czele z firmą Tec. Cechy i parametry karteru są dostępne po kliknięciu na produkt.