Kartery silnika motocyklowego
Dopasuj do motocykla
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj

215,60 zł
Karter silnika lewy koła 10 cali 4T GY6

221,40 zł
Karter silnika lewy GY6 125 150 410 mm

284,48 zł
Karter silnika lewy skutery 2T

159,83 zł
Obudowa wału prawa karter 2T

69,00 zł
Karter przekładni mały GY6

1 090,00 zł
Obudowa kartery silnika Simson S51 / 60 MZA

205,32 zł
Karter silnika lewy Piaggio Vespa 125

177,80 zł
Karter silnika prawy silnik 156FMI

232,29 zł
Karter silnika lewy z silnikiem Moretti

131,99 zł
Karter silnika lewy Shineray XY150-17

101,36 zł
Pokrywa wlewu oleju Sym Orbit 4T

1 560,56 zł
Obudowa wału karter MZ ETZ 150

247,05 zł
Karter silnika lewy Zipp VZ-2 125

171,66 zł
Karter silnika prawy Zipp VZ-2 125

390,07 zł
Karter silnika lewy Piaggio Zip 4T

1 043,82 zł
Kartery silnika Simson

1 117,74 zł
Kartery Simson S51 S53 SR50 KR51/2

143,48 zł
Pokrywa silnika prawa Barton Classic 125
Kartery silnika motocyklowego do Najpopularniejszych motocykli
Karter silnika to miejsce pracy jego kluczowych mechanizmów
Kartery silnika to elementy składające się na dolną część układu napędowego motocykla. Zbudowany zależnie od typu jednostki napędowej, karter silnika stanowi miejsce pracy wału korbowego i elementów rozrządu czy smarowania, a w wielu przypadkach także skrzyni biegów. Uszkodzony karter w silniku jest przyrównywany do uszkodzenia silnika i grozi poważnymi uszkodzeniami kluczowych elementów napędu.
Karter w silniku możliwy w wielu odmianach zależnych od motoru
Karter silnika można spotkać w rozmaitych wersjach. Przy cylindrach będących osobnymi elementami motoru, karter silnika 2T czy 4T to złożona z co najmniej dwóch elementów dolna część silnika. Wbrew pozorom, w tej wersji można spotkać nie tylko karter silnika 125 czy 50 cm3, ale nawet kartery silnika o objętości 2 litrów stosowanego w niektórych cruiserach. W przypadku motorów o takiej objętości cylindrów, karter silnika 4T czy 2t to jednak zwykle blok silnika, gdyż jego budowa łączy miejsce osadzenia wału korbowego z połączonymi kilkoma cylindrami.
Kartery silników nierzadko łączą motor z układem przeniesienia napędu
W wielu motocyklach, kartery silnika to także miejsca osadzenia elementów skrzyni biegów. Taka konstrukcja umożliwia smarowanie obu mechanizmów, ułatwia uszczelnienie układu i utrudnia zmianę pozycji poszczególnych zębatek względem siebie. Bardziej zwartą konstrukcję posiada tu karter silnika 125 i większych, najdłuższe są tu kartery silników 50 cm3, gdyż nierzadko obejmują one jeszcze większą część układu przeniesienia napędu.
Karter i blok silnika wytrzymały, ale lepiej ich nie uszkodzić
Ze względu na funkcję, karter silnika 2t czy 4t jest narażony na wysokie temperatury i ciśnienia oraz duże i zmienne siły. Kartery silnika są więc wykonywane z wytrzymałych materiałów odpornych na uszkodzenia mechaniczne, pęknięcia czy odkształcenia. Z drugiej strony, karter w silniku trudno jest odbudować czy nawet zaspawać. W razie odkształcenia czy pęknięcia, karter silnika 4t czy 2t najlepiej wymienić, by nie dopuścić do uszkodzeń innych elementów silnika i skrzyni biegów.
Kartery silnika do małych i dużych silników jednośladów w Gmoto.pl
U nas znajdziesz kartery silników do wielu modeli motocykli. Oferujemy wytrzymałe kartery renomowanych producentów, na czele z firmą Tec. Cechy i parametry karteru są dostępne po kliknięciu na produkt.