Pokrywy i obudowy silnika motocykla
Dopasuj do motocykla
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj

34,11 zł
Pokrywa zaworów GY6 4T 125

13,77 zł
Pokrywa głowicy przód 4T 139FMB

215,60 zł
Karter silnika lewy koła 10 cali 4T GY6

15,00 zł
Dekiel głowicy prawy ATV 110 125
Pokrywy i obudowy silnika motocykla do Najpopularniejszych motocykli
Obudowa i pokrywa silnika kluczowa dla pracy jednostki napędowej
Pokrywy i obudowy silnika to szereg elementów zamykających przestrzenie w lub wokół jednostki napędowej. Dopasowane do danego silnika pokrywy i obudowy stanowią podstawę dla kluczowych mechanizmów układu i w dużej części odpowiadają za ich poprawną pracę, smarowanie i chłodzenie. Uszkodzenie obudowy czy pokrywy silnika grozi poważną awarią układu napędowego motocykla.
Pokrywa silnika fundamentem pracy dla najważniejszych elementów
Pokrywy i obudowy silnika można podzielić na kilka grup. Pokrywa silnika to przede wszystkim karter, miejsce osadzenia wału korbowego i innych elementów dolnej części motoru. Solidna i wykonana według bardzo konkretnych wytycznych, taka obudowa silnika jest niezwykle odporna na uszkodzenia mechaniczne i skutki pracy elementów samego silnika. Z drugiej strony, uszkodzenie pokrywy silnika to poważna awaria silnika wpływająca na układ napędowy, przeniesienia napędu czy smarowania.
Pokrywy silnika w górnej części ułatwiają dostęp do mechanizmów
Pokrywa silnika to także pokrywy głowicy i zaworów. Pokrywy górnej części silnika pozwalają łatwo dostać się do obecnych tam mechanizmów, na przykład zaworów. Szczególnie w przypadku głowicy, pokrywa silnika jest także ważnym elementem pracy danego układu, rozrządu, smarowania czy chłodzenia. Z tego względu, pokrywa silnika wymaga odpowiedniego uszczelnienia, najczęściej osobnej uszczelki pokrywy głowicy czy zaworów.
Obudowa silnika związana z chłodzeniem w mniejszych motocyklach
Nieco inną funkcję pełnią natomiast obudowy cylindrów. W większych jednośladach jest to element ochrony cylindra przed uszkodzeniem mechanicznym. W mniejszych, a szczególnie skuterach, plastikowa obudowa silnika kieruje powietrze na cylinder i umożliwia jego sprawne chłodzenie. Uszkodzona obudowa silnika nie zaburzy więc bezpośrednio jego pracy, ale w krótkim czasie może doprowadzić do poważnych skutków wywołanych przez inne czynniki.
Pokrywa i obudowa silnika wymaga doboru i szczelności
W każdym przypadku, pokrywa i obudowa silnika wymaga przede wszystkim dopasowania do silnika i szczelności. Ich brak doprowadzi do utraty cennych płynów i dostania się brudu do układu. Obudowy i pokrywy silnika warto też regularnie sprawdzać, szczególnie pod kątem pęknięć i wypływu oleju. Regeneracja takich elementów jest trudna i możliwa głównie w przypadku tańszych lub starszych jednośladów, w innych pewność da tylko wymiana obudowy i pokrywy silnika na nową.
Pokrywy i obudowy silnika do wielu jednośladów w Gmoto.pl
U nas znajdziesz obudowy i pokrywy silnika do wielu modeli motocykli. Oferujemy wysokiej jakości kartery, pokrywy głowic i zaworów, a także obudowy cylindrów stosowane w małych i dużych jednośladach. Cechy i parametry danego elementu są dostępne po kliknięciu na produkt.