Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
Cylindry motocyklowe do Najpopularniejszych motocykli
Cylinder motocyklowy centralnym punktem pracy silnika

Cylindry to centralna część układu napędowego motocykla. Pojedyncze lub umieszczone w różnej konfiguracji względem siebie jako blok silnika, cylindry w silniku stanowią miejsce pracy tłoków i powstawania siły napędowej motocykla. Cylinder motocyklowy należy do elementów najbardziej narażonych na rozmaite niszczące siły i czynniki, a jego zużycie, uszkodzenie, niedokładny montaż lub błąd w doborze przyniesie katastrofalne skutki dla motocykla.
Cylindry w silniku obecne pod wieloma postaciami
Cylinder motocyklowy można spotkać pod wieloma postaciami. Najprostszą jest wyposażony w jeden cylinder motor, gdzie jego praca polega na ruchu pojedynczego tłoka. Wbrew pozorom, takie silniki można spotkać nawet w większych jednośladach. Dużo częściej spotkamy tu jednak dwa cylindry w silniku umieszczone w układzie V lub pod kątem 180 stopni. O ile w takich silnikach pojedynczy cylinder motocyklowy jest osobnym elementem, to gdy dodamy kolejny cylinder motor staje się jednostką zwartą, gdzie cylindry w silniku są połączone w blok. Różnice tkwią też w samej konstrukcji cylindra. Na tym tle wyróżnia się cylinder nowoczesnego silnika dwusuwowego, który ze względu na specyfikę pracy takiego silnika ma dużo bardziej skomplikowaną, wyposażoną w szereg kanalików konstrukcję.
Podczas pracy, układ tłok cylinder motor naraża na rozmaite czynniki
Bez względu na typ, cylinder motocyklowy jest narażony na szereg czynników związanych przede wszystkim z jego funkcją. Poruszające się tłoki i spalanie mieszanki wymaga odporności na wysokie temperatury i siły. Z tych powodów, do wytwarzania cylindrów stosuje się żeliwo i aluminium, wytrzymałe i dobrze przewodzące ciepło. Osobny cylinder motocyklowy często posiada też specyficzne wyżłobienia, które zwiększają powierzchnię pozwalającą odprowadzić ciepło.
Cylindry w silniku wymagają przede wszystkim zachowania kształtu
Zachowanie kształtu cylindra jest niezbędne, gdyż nawet niewielkie odkształcenie tulei będzie zgubne dla tłoka, a co najmniej utrudni mu sprawny ruch czy spalanie mieszanki. Zmiana kształtu nie pozwoli optymalnie smarować przestrzeń między tłokiem i powierzchnią boczną cylindra, pozwoli na uciekanie mieszanki z komory spalania oraz oleju do tej komory. W konsekwencji, uszkodzony cylinder motocyklowy doprowadzi do uszkodzenia tłoka i pogorszenia pracy silnika, ale i wału korbowego czy zaworów. Warto pamiętać, że cylindry w silniku mogą być uszkodzone także ze względu na niską jakość, zużycie lub błędny dobóroleju, nieczystości w powietrzu dostającym się przez zużyty filtr powietrza lub przez elementy łożysk tłoka i korbowodu.
Tuningowy cylinder motocyklowy dla poprawienia osiągów
Aby zminimalizować ryzyko uszkodzenia cylindra, zamienne cylindry motocyklowe są dostępne zwykle jako komplety wraz z ściśle dopasowanym tłokiem, pierścieniami i rozmaitymi uszczelnieniami. Ma to miejsce zarówno w przypadku cylindra standardowego, jak i tuningowego. Cylindry tuningowe, zwykle większe od standardowych, pozwalają poprawić osiągi silnika. Nierzadko jednak, taki cylinder motocyklowy jest mniej wytrzymały od standardowego, a czasem może też wymagać zmian w innych elementach, na przykład mocniejszego wału korbowego.
Rozmaite cylindry motocyklowe w Gmoto.pl
U nas znajdziesz cylindry motocyklowe renomowanych producentów, w tym Malossi, Motoforce, Stage6 czy Tec. Oferujemy wymienne cylindry standardowe zastępujące oryginalne elementy silnika, jak i cylindry tuningowe pozwalające zwiększyć parametry silnika. Cechy i parametry cylindra znajdziesz po kliknięciu na produkt.