Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
689,00 zł
Pompa sprzęgła Magura 167 tłoczek 9,5mm dźwignia 123mm olej mineralny - 2701581
879,00 zł
Pompa sprzęgła Magura 167 tłoczek 9,5mm dźwignia 146mm olej mineralny - 2700183
659,00 zł
Pompa sprzęgła Magura 167 tłoczek 10,5mm dźwignia 123mm olej mineralny - 2701582
1 062,79 zł
Pompa sprzęgła Magura 167 tłoczek 10,5mm dźwignia 146mm olej mineralny - 2700186
849,00 zł
Pompa sprzęgła Magura 167 tłoczek 12mm dźwignia 163mm olej mineralny - 2700482
1 056,37 zł
Pompa sprzęgła Magura 167 tłoczek 10,5mm dźwignia 163mm olej mineralny - 2700185
Przeglądaj według producenta
Pompy sprzęgła motocykla do Najpopularniejszych motocykli
Pompy sprzęgła motocyklowego dla łatwego wysprzęglenia układu
Pompa sprzęgła to główny element hydraulicznego mechanizmu uruchomienia sprzęgła motocykla. Wykorzystywana przez sprzęgło hydrauliczne pompa sprzęgła zmniejsza siłę niezbędną do wysprzęglenia układu i utrzymuje prawidłowe ciśnienie płynu hydraulicznego. Obok zalet, pompy sprzęgła motocyklowego mają też szereg wymagań, na czele z odpowiednią konserwacją i zapobieganiem wycieku płynu hydraulicznego.
Jak pompy sprzęgła motocykla wpływają na pracę układu?
W starszych jednośladach, do łączenia dźwigni sprzęgła z układem mechaniczne sprzęgła motocyklowe wykorzystywały linkę. Do wad układów mechanicznych należały wymogi odpowiedniego kształtu i siły do przekazania ruchu klamki na sprzęgło. Aby wyeliminować te problemy, w miejsce linki umieszczono przewody hydrauliczne z nieściśliwym płynem. Stosowane w nowszych jednośladach sprzęgła hydrauliczne cechuje mniejsza siła potrzebna do nacisku na klamkę i łatwiejsze rozłączenie sprzęgła.
Aby jednak układ hydrauliczny działał sprawnie, niezbędne są tu pompa sprzęgła i połączony z nią wysprzęglik. To właśnie niewielkie pompy sprzęgła zapewniają łatwe przeniesienie nacisku klamki na płyn i przez to wysprzęglenie. Najważniejszą rolę odgrywa w niej tłoczek połączony z klamką. Nacisk na dźwignię sprzęgła wymusza ruch tłoczka w pompie, a ten zwiększa ciśnienie hydrauliczne w pompie i przenosi płyn hydrauliczny w przewodzie do układu wysprzęglającego, wymuszając ruch tarcz lub tarczy sprzęgła.
Pompy sprzęgła motocykla narażone na szereg specyficznych awarii
Choć pompa sprzęgła zdecydowanie ułatwia operowanie układem, jej konstrukcja naraża układ na kilka typów uszkodzeń. Najczęściej spotykaną awarią jest nieszczelność, a przez co wyciek płynu hydraulicznego. Miejscem wycieku płynu hydraulicznego może być uszkodzone uszczelnienie i złącze, ale też uszkodzenie samej pompy sprzęgła. W dwóch pierwszych przypadkach, ubytek płynu hydraulicznego można zatamować korzystając z kompletu naprawczego. Niezbędne jest przy tym zlokalizowanie, w którym miejscu płyn wycieka z układu i który jego element uległ awarii. Dużo gorszy jest ostatni przypadek, gdyż wówczas niezbędna staje się wymiana pompy sprzęgła.
Innym rodzajem uszkodzenia układu jest uszkodzenie mechaniczne wewnątrz pompy. Wśród objawów uszkodzenia pompy sprzęgła, tu najczęściej widocznym jest trudność ruchu elementów pompy. Ze względu na zwartą konstrukcję, także i tu konieczna będzie zwykle wymiana pompy sprzęgła. W przeciwnym wypadku, uszkodzona pompa sprzęgła nie będzie miała możliwości sprawnego ruchu, co bezpośrednio przełoży się na wysprzęglik i całe sprzęgło.
Rozmaite, nowoczesne pompy sprzęgła motocyklowego w Gmoto.pl
U nas znajdziesz pompy sprzęgła do różnych modeli motocykli. Oferujemy wysokiej jakości pompy sprzęgła motocykla standardowe i przystosowane do pracy w warunkach sportowych. Cechy i parametry danej pompy są dostępne po kliknięciu na produkt.