Beta Eikon 50 to miejski skuter produkowany przez włoskie przedsiębiorstwo Beta Motors od 2004 roku. Duże gabaryty, średniej wysokości szyba i dynamiczna stylistyka okraszona dwukolorowym malowaniem bardzo spodobała się początkującym motocyklistom. Gdy dodamy do tego pojemny zbiornik paliwa zapewniający duży zasięg i mocny dwusuwowy silnik, otrzymamy idealny sprzęt do nauki jazdy i zapewniania pierwszych wrażeń za kierownicą jednośladu.
Beta Eikon 50 została wyposażona w jednocylindrową jednostkę napędową o pojemności skokowej 50 ccm. Chłodzony cieczą, dwusuwowy silnik otrzymał gaźnikowy układ zasilania marki Dell’Orto. Małolitrażowy singiel generuje moc maksymalną 4,5 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 4 Nm. Niska masa i mocny silnik dają gwarancję dobrych przyspieszeń i wysokiej prędkości maksymalnej - po demontażu fabrycznych blokad model Eikon 50 osiąga nawet 85 km/h.
Szkieletem dynamicznego modelu Eikon 50 jest standardowa rama z rur stalowych, na której osadzono sztywno zestrojone zawieszenie idealnie pasujące do narowistego charakteru Bety. Z przodu znajdziemy klasyczny widelec teleskopowy, z tyłu zaś - pojedynczy element resorująco-tłumiący z regulacją napięcia wstępnego sprężyny. Wysokie osiągi - jak na tę klasę pojemnościową - wymagają wydajnego układu hamulcowego. Zarówno przy przednim, jak i tylnym kole zamontowano hamulce tarczowe z pojedynczymi zaciskami hamulcowymi. Model Eikon 50 toczy się na 13 calowych felgach z lekkich stopów aluminium, które świetnie uzupełniają sportowy charakter skutera.
Beta Eikon 50 to dobra propozycja dla początkujących, którzy uwielbiają włoski styl i dynamiczne przyspieszenia. Co więcej, pojemny zbiornik paliwa (aż 7,5 litra) zagwarantuje zasięg nawet 300 kilometrów na jednym tankowaniu.