check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Części motocyklowe
SHL M04 125

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 175
Tarcza sprzęgła WSK 125 - 55306
Żarówka rurka 6V 5W - 77632

3,99 zł

Żarówka rurka 6V 5W - 77632

stars    (115)
Uszczelka kolanka wydechu WSK 125 - 55316
Przekładka tarczy sprzęgła WSK 125 - 55281
Popychacz sprzęgła komplet WSK 125 - 121326
Łańcuch sprzęgłowy WSK 125 - 55246
Podkładka pod kosz sprzęgłowy WSK 125 - 121444
Nakrętka cylindra WSK 125 - 55253
Zębatka mała 12 zębów WSK WFM 125 - 55334
Śruba mocowanie lampy przód chrom WFM SHL WSK - 91157
Kulka popychacza sprzęgła WSK 125 - 121325
Zapinka łańcucha 428H YBN

5,99 zł

Zapinka łańcucha 428H YBN

stars    (40)
Śruba spustowa - korek oleju z magnesem WSK 125
Podkładka zabieraka sprzęgłowego WSK 125
Komplet łożysk SKF simeringów WSK 125
Żarówka rurka Awina T11 x 39mm 12V 5W - BU9014T
Tarcze sprzęgłowe 3 szt. WSK 125 - 109243
Podstawka pod kierownice - 97242
Okładzina szczęk Jawa 50 WFM M06 - 81523
Przewód wysokiego napiecia Beru 7mm 1m - 7MMPVC
Szprycha ocynk 1szt 190mm WFM M06 - 80142
Łożyska SKF + uszczelniacze komplet silnik WSK 125
Szprycha ocynk 1szt 223mm WFM M06 - 80144
Żarówka JMP 6V 5W SV8.5-8 11X35mm 1 szt
Łańcuch sprzęgłowy Duells WSK 125
Podkładka sprężynowa wału korbowego - 126098
Nakrętka wałka sprzęgłowego - 62610
Śruba kierownicy chrom WFM SHL WSK 1szt - 86261
Opaska instalacji 18 cm WSK 125 175 Romet - 274943
Kalamitka - smarowniczka - 188622
Tarcza sprzęgła komplet Duells WSK 125 - 274894
Uszczelka korka paliwa - 91113
Guma rączki kierownicy kpl oryginalny wzór
Łożysko SKF 6202 2RS

22,90 zł

Łożysko SKF 6202 2RS

stars    (3)
Łożysko SKF 6201 2RS

16,99 zł

Łożysko SKF 6201 2RS

stars    (3)

other_motorcycle_models

SHL M04

Motocykl SHL 04 wyprodukowany w Suchedniowskiej Hucie Ludwików zachwycał od samego początku. Kiedyś ceniony za swą prostotę wykonania i solidną konstrukcję, dziś urzeka klasyczną linią odziedziczoną po przedwojennym modelu 100 i surowością wykończenia. Wraz z pozostałymi polskimi jednośladami z dawnych lat tworzy pasjonujący obraz powojennej motoryzacji, lecz to właśnie on, dzięki niewielkiej ilości wyprodukowanych egzemplarzy, stanowi dziś prawdziwą gratkę dla kolekcjonerów.


Produkcja modelu 04 rozpoczęła się w 1949 roku w Kielcach, gdzie postanowiono odbudować zakłady SHL i przywrócić je do przedwojennego funkcjonowania. Do końca 1951 roku na świętokrzyskiej ziemi wyprodukowano (w zależności od źródeł) 16- 31,5 tys. egzemplarzy. Na następny rok linie produkcyjne przeniesiono do Warszawskiej Fabryki Motocykli, gdzie do połowy 1954 roku wytworzono aż 27 tys. sztuk. Co ciekawe, produkowany do 1950 roku w WFM lekki motocykl Sokół 125 został wyeliminowany z rynku właśnie przez model SHL M04, którego wytwarzanie było znacznie tańsze, a oba motocykle posiadały tą samą jednostkę napędową.


SHL M04 zostało wyposażone w jednocylindrowy silnik o pojemności 123 cm³, znany dobrze z motocykla DKW RT 125. Prosty dwusuw o oznaczeniu fabrycznym S01 był produkowany w podwrocławskich zakładach PZL Psie Pole i stosowano go później w lekko zmodyfikowanej formie w wielu polskich motocyklach (m.in w WSK 125). Chłodzony powietrzem "singiel" generował moc 4 KM i moment obrotowy na imponującym poziomie 7,4 Nm, co w połączeniu z zaledwie 80 kilogramową konstrukcją gwarantowało dobre przyspieszenia i prędkość maksymalną ponad 60 km/h. Trzystopniowa skrzynia biegów pozwalała dobrać odpowiednie przełożenie do każdych warunków, a tradycyjny gaźnik Amal przyczyniał się do niskiego spalania niecałych 3 l/100 kilometrów. Dzięki 10 litrowemu zbiornikowi paliwa SHL M04 była idealnym rozwiązaniem na międzymiastowe podróże, a z zasięgiem ponad 300 kilometrów na jednym tankowaniu zachęcała również do dalszych wojaży.


Kultowa "SHL-ka" to synonim prostoty wykonania. Rama kołyskowa ze stalowych ceowników, przednie zawieszenie trapezowe i "sztywny" tył, dwa hamulce bębnowe sterowane linką Bowden'a i sztywnym cięgnem oraz prosta instalacja elektryczna bez akumulatora stały się idealnym przepisem na motocykl, który sprosta ciężkim realiom powojennego rynku motoryzacyjnego i drogom o bardzo słabej jakości.


To, co dziś daje współczesnym motocyklistom SHL M04 również jest godne uwagi. Układ wydechowy z tłumikiem typu "rybi ogon" rozpala zmysły specyficznym dźwiękiem, zapach mieszanki starego dwusuwu przypomina dawne czasy, a klasyczna linia w kolorach czerni ze złotymi szparunkami sprawia, że w przedwojenną bryłę można by było wpatrywać się godzinami.


Ten, kto z nowoczesnego jednośladu przesiądzie się na model M04 odbędzie prawdziwą podróż w czasie i doświadczy pełni klasycznej motoryzacji. Brak amortyzacji tylnego koła, siedzisko resorowane sprężynami śrubowymi i surowy osprzęt kierownicy pozwolą dostrzec podwaliny historii maszyn, w których dziś kocha się cały świat.