Posiadamy Części motocyklowe do Junak Vintage 50
- Junak Vintage 50 4T
- Junak Vintage 50 2019
- Junak Vintage 50 2018
- Junak Vintage 50 2017
other_motorcycle_models
- Junak Vintage 125
- Junak M12 125
- Junak E-Classic 0
- Junak Raw 50
- Junak 108 50
- Junak 806 125
- Junak 711 125
- Junak 609 125
- Junak 607 50
- Junak 106 50
- Junak 103 50
- Junak 104 50 4T
- Junak 806 50
- Junak 805 50
- Junak 701 125
- Junak 804 50
- Junak 611 50
- Junak 609-4 50
- Junak 611 125
- Junak 609-2 50
- Junak 608 50
- Junak 305-2 50
- Junak 106-4 50
- Junak 107-2 50
- Junak 104-2 50 2T
- Junak 104 50 2T
- Junak 103-2 50
- Junak 106-2 50 2T
- Junak Jetmax 250
- Junak 607-4 50
- Junak 607-2 50
- Junak 606 50
- Junak 305 50
- Junak S 125
- Junak RX 125
- Junak RZ 125
- Junak Racer 125
- Junak RSX 125
- Junak M11 125
- Junak 126 125
- Junak 121 125
- Junak M14 125
- Junak M16 320
- Junak M16 125
- Junak M11 400
- Junak M11 320
Junak Vintage 50 4T
Model Vintage 50 to pierwszy skuter utrzymany w stylistyce retro w ofercie polskiej marki Junak, dzięki któremu młodsze pokolenie będzie mogło przenieść się w dawne czasy motoryzacji, kiedy to jednoślady takich producentów jak Vespa wyznaczały standardy piękna dla całego świata skuterów.
Już na pierwszy rzut oka widać, że Vintage 50 (oraz jego większy brat- model 125) garściami czerpie z włoskiej klasyki. Nie znajdziemy tu jednak nadwozia samonośnego ze stali, tak jak ma to miejsce w przypadku Vespy, a klasyczną konstrukcję- karoserię z tworzyw sztucznych osadzoną na przestrzennej ramie z rur stalowych. Nadwoziu Junak'a nie można jednakże odmówić uroku. Klasyczna linia została połączona z nowoczesnymi smaczkami, takimi jak np. oświetlenie w technologii LED i zestaw wskaźników wykorzystujący ciekłokrystaliczny wyświetlacz, który poinformuje kierowcę o ilość posiadanego paliwa w zbiorniku oraz godzinie. Warto zwrócić również uwagę na dużą ilość chromowanych elementów oraz stonowaną paletę wersji kolorystycznych. Uwagę przykuwa także wysoka jakość wykonania, spasowanie elementów nadwozia oraz wykończenie detali, np. pieczołowicie obszytej kanapy.
Model Vintage 50 został wyposażony w jednocylindrową jednostkę napędową o pojemności skokowej 49 cm³, dzięki której każdy, kto posiada prawo jazdy kategorii AM lub kartę motorowerową będzie mógł zaznać jazdy w duchu dawnych lat. W głowicy chłodzonego powietrzem czterosuwu znajdziemy dwa zawory sterowane pojedynczym wałkiem rozrządu, zaś w układzie zasilania pewną hybrydę. Nie zastosowano w nim ani klasycznego gaźnika, ani elektronicznego systemu wtrysku paliwa, lecz coś pomiędzy. Elektroniczny gaźnik to wariacja tych dwóch rozwiązań, która przyczynia się do oszczędnego gospodarowania paliwem i bezobsługowej pracy jednostki. Średnie spalanie utrzymuje się na poziomie 2,5 l/100 kilometrów (w cyklu mieszanym), co przy zbiorniku paliwa o pojemności 4,6 litra zapewnia zasięg niespełna 200 kilometrów na jednym tankowaniu. Warto wspomnieć, że zastosowanie czterosuwowego silnika i układu wydechowego z katalizatorem pozwala spełnić modelowi Vintage 50 najnowsze normy emisji spalin Euro 4.
W podwoziu Vintage 50 również znajdziemy kilka interesujących rozwiązań konstrukcyjnych, które pozwalają Junak'owi na dostosowanie się do obecnie panujących przepisów. Tarczowo-bębnowy układ hamulcowy (z przodu wentylowana tarcza hamulcowa z dwutłoczkowym zaciskiem hydraulicznym) został połączony z systemem CBS (Combined Braking System), dzięki któremu kierowca naciskając dźwignię przedniego hamulca uruchamia jednocześnie hamulec tylny, co zwiększa skuteczność wytracania prędkości i przyczynia się do większego poziomu bezpieczeństwa jazdy. W dzisiejszych czasach zastosowanie hamulca bębnowego może budzić pewne kontrowersje, aczkolwiek dzięki niskiej masie własnej pojazdu (zaledwie 101 kilogramów ze wszystkimi płynami) jest on w wydajny nawet w niespodziewanych sytuacjach. Amortyzację 12-calowych kół powierzono klasycznemu widelcowi teleskopowemu i pojedynczej kolumnie resorująco-tłumiącej osadzonej na jednostronnym wahaczu wleczonym. Komfortowa charakterystyka zawieszenia zapewnia wygodę użytkowania na co dzień, szczególnie jeśli poruszamy się po drogach o słabej jakości.
Junak Vintage 50 to doskonała propozycja dla osób, które potrzebują dynamicznego i stylowego środka transportu do codziennej eksploatacji w mieście. Oszczędny, kompaktowy i elegancki skuter o mocy ponad 3 KM (pozwalającą na jazdę z prędkością około 70 km/h po demontażu blokad fabrycznych producenta) z pewnością spełni ich wszystkie oczekiwania, a taki właśnie jest model Vintage 50. Dla niektórych jego głównym atutem może okazać się cena- na sezon 2019 został wyceniony na niecałe 5 800 złotych, co mając na uwadze jego wszystkie zalety wcale nie jest wygórowaną kwotą.