Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
27,04 zł
Łożysko SKF 6005 2RS - 6005-2RSH SKF
57,30 zł
Filtr oleju K&N KN153 - KN-153
26,82 zł
29,80 zł
Najniższa cena: 29,80 zł
Komplet uszczelniaczy zawieszenia przód Athena 43x54x11 - P40FORK455056
30,27 zł
Łożysko 6005 2RS C3 SKF
62,82 zł
69,80 zł
Najniższa cena: 69,80 zł
Komplet uszczelniaczy zawieszenia przód Athena 43x54x11 NOK - P40FORK455093
59,83 zł
Klucz koronkowy JMP 31 mm Ducati
113,05 zł
Wyłącznik główny zasilania - BA18
429,50 zł
477,22 zł
Najniższa cena: 477,22 zł
dostawa 0 złAkumulator bezobsługowy 12V 10Ah Yuasa YT12B-BS
92,32 zł
Blokady kół zębatych rozrządu Ducati
Posiadamy Części motocyklowe do Ducati 1098 1100
- Ducati 1098 1100 2007
- Ducati 1098 1100 S 2007
- Ducati 1098 1100 2008
- Ducati 1098 1100 S 2008
- Ducati 1098 1100 S Tricolore 2007
other_motorcycle_models
- Ducati 1098 1098
- Ducati 1098 1198
- Ducati Superbike 1098
- Ducati 848 848
- Ducati Panigale V4 1000
- Ducati 748 748
- Ducati Pantah 600
- Ducati Pantah 350
- Ducati ST4S 996
- Ducati Superleggera V4 998
- Ducati Diavel 1260
- Ducati ST3 992
- Ducati GT 750
- Ducati Sport 750
- Ducati Multistrada 1200
- Ducati Multistrada V4 1200
- Ducati S 750
- Ducati Supersport 950
- Ducati Desert X 950
- Ducati Multistrada V2 950
- Ducati Hypermotard 950
- Ducati SS 1000
- Ducati SS 750
- Ducati Streetfighter V4 1100
- Ducati S 900
- Ducati SS 900
- Ducati Scrambler 450
- Ducati Scrambler 803
- Ducati Scrambler 1100
- Ducati Streetfighter V2 955
- Ducati Panigale V2 955
- Ducati Panigale V4 1100
- Ducati Monster 1000
- Ducati Monster 620
- Ducati Monster 937
- Ducati 916 916
- Ducati XDiavel 1262
- Ducati Scrambler 400
- Ducati Scrambler 800
- Ducati Panigale 1100
- Ducati Monster 821
- Ducati Monster 797
- Ducati Monster 1200
- Ducati Panigale 1299
- Ducati Panigale 1200
- Ducati Panigale 1199
- Ducati Hypermotard 821
- Ducati Monster 796
- Ducati Streetfighter 1100
Ducati 1098 1100
The King is back, baby
Dziś Ducati 1098 to już legendarny motocykl klasy Supersport, do którego zalet nie trzeba przekonywać żadnego miłośnika emocjonujących osiągów i niepowtarzalnego design'u. Jego poprzednik (model 999) nie odniósł zbyt imponującego sukcesu na ogólnoświatowym rynku motoryzacyjnym i to właśnie dzięki 1098 cały świat znów zwrócił wzrok w stronę włoskiej marki.
Ogromny sukces modelu 1098 potwierdzają w szczególności dwa zdarzenia, jakie miały miejsce niedługo po jego oficjalnej premierze. W 2008 roku, czyli niespełna rok po tym, jak motocykl pojawił się w salonach bolońskiej marki, "1098-emka" otrzymała prestiżową nagrodę Bike of the Year 2007 przyznawaną przez czasopismo Cycle World. Co ciekawe, Ducati zmiażdżyło konkurencyjne jednoślady z ponad 10 punktową przewagą, która stanowiła około 10% sumy przyznawanych punktów. W tym samym roku model 1098 zwyciężył cykl motocyklowych mistrzostw świata WSBK, zgarniając mistrzowski tytuł raptem rok po wprowadzeniu do oficjalnej sprzedaży. Dla większości z nas, motocyklistów, te dwa fakty dały jednoznaczny sygnał, że na horyzoncie pojawił się nowy imperator motocykli sportowych z tzw. "królewskiej klasy pojemnościowej". W kolejnych latach model 1098 zdobywał kolejne wyróżnienia, które z roku na rok utwierdzały świat w tym przekonaniu. Best Bike of the Year 2008 według SWA (Supertest World Association), Best Design i Best Superbike według Motorcycle Design Association oraz tytuły Motocykla Roku przyznane przez najbardziej renomowane czasopisma na świecie (Moto, Australian Motorcycle i Motorrad) to doskonałe rekomendacje, którymi może pochwalić się tylko garstka modeli w całej motocyklowej historii.
Niepowtarzalny, włoski design, przerażające osiągi, materiały i wykonanie z najwyższej półki, rozwiązania przeniesione wprost z torów wyścigowych oraz podzespoły renomowanych producentów to połączenie tworzące motocykl, który nawet w dzisiejszych czasach, ponad 12 lat od premiery nadal wywołuje ogromne wrażenie. Nawet na tle współczesnych maszyn, nie tylko ze stajni Ducati, model 1098 prezentuje się po prostu świeżo, jakby dopiero co zjechał z linii montażowej.
Urzekające piękno
Agresywne linie nadwozia, muskularne kształty i oryginalna przednia czasza z reflektorami, które dosadnie oznajmiają chęć do rywalizacji- oto znaki rozpoznawcze nowej serii Supersport'ów ze stajni bolońskiego koncernu.
Włoskie marki, nie tylko Ducati, przyzwyczaiły świat, że motocykle wychodzące spod ich rąk są niecodzienne, a ich wygląd odważny, ale jednocześnie delikatny jak na monstrum przyspieszające do 100 km/h poniżej 3 sekund. W przypadku modelu 1098 bynajmniej nie jest inaczej. "1098-emkę" zaprojektował Giandrea Fabbro, który w kolejnych latach stworzył również wygląd modelu 1198. G. Fabbro po klapie modelu 999 o dość dyskusyjnym design'ie powrócił do korzeni piękna włoskich Supersport'ów, czyli do niezapomnianego modelu 916 z lat 90' ubiegłego wieku. Miał za zadanie przywrócić włoskim motocyklom sportowym dawnej subtelności, którą nadszarpnął Pierre Terblanche (projektant modelu 999). Liczne nagrody oraz wszechobecne uznanie motocyklistów z całego świata jednoznacznie świadczą o tym, że w pełni wywiązał się ze swojego zadania. Warto przypomnieć, że w modelu 1098 ponownie zastosowano jednostronny wahacz z lekkich stopów aluminium, który do czasów modelu 999 był poniekąd znakiem rozpoznawczym motocykli sportowych Ducati.
Desmodromiczne serce
Model 1098 został wyposażony w dwucylindrową jednostkę napędową w układzie V o pojemności skokowej 1099 cm³, w której znajdziemy charakterystyczny dla Ducati rozrząd desmodromiczny sterujący pracą ośmiu zaworów (cztery zawory na cylinder). Chłodzony cieczą twin o 90º kącie rozwarcia cylindrów generuje moc maksymalną 160 KM i maksymalny moment obrotowy 123 Nm, które przy masie własnej 199 kilogramów (ze wszystkimi płynami, w tym ponad 15 litrami paliwa) zapewniają drastyczne przyspieszenia i prędkość maksymalną niespełna 280 km/h. Co ciekawe, w dniu premiery model 1098 miał najlepszy stosunek momentu obrotowego do masy w zestawieniu z ówcześnie produkowanymi motocyklami klasy Supersport. Doskonałe osiągi to również zasługa manualnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach i wydajnego układu zasilania elektronicznym systemem wtrysku paliwa firmy Marelli, dzięki któremu nawet najmniejszy ruch przepustnicą wystrzeli użytkowników w inny wymiar wrażeń. Końcowym elementem silnika jest bardzo lekki układ wydechowy typu 2-1-2 ze stali nierdzewnej, który dzięki katalizatorowi i sondzie lambda w czasach swojej premiery spełniał najnowsze normy emisji spalin Euro 3.
Wokół jednostki napędowej modelu 1098 roztacza się wiele kontrowersji, ponieważ miała ona istotny wpływ na wyniki zespołu fabrycznego Ducati w Motocyklowych Mistrzostwach Świata. Po niewystarczających sukcesach modelu 999 w WSBK bolońska marka domagała się od organizatorów (pod groźbą wycofania się z cyklu wyścigów) zmiany regulaminu pod kątem maksymalnej pojemności skokowej silnika dla jednostek dwucylindrowych. Mimo fali krytyki towarzyszącej tym zmianom (w tym zapewnieniom Suzuki, że wycofa się z WSBK po wprowadzeniu nowych zasad) organizatorzy mistrzostw określili nową maksymalną pojemność, która w przypadku V-twin'ów Ducati została podniesiona do 1200 cm³. Być może to właśnie dzięki tym zmianom Ducati wygrało Mistrzostwa Świata Motocykli Sportowych w 2008 roku oraz puchar FIM Superstock 1000 w 2009 roku, a później Mistrzostwa Wielkiej Brytanii w 2011 roku (już na nowym modelu 1198 R) oraz Gran Prix Macau również w 2011 roku.
Zoptymalizowane pod kątem mocnych wrażeń
Podwozie modelu 1098 zostało skonstruowane tak, aby nabywca zaraz po wyjeździe z salonu Ducati mógł udać się na najbliższy tor wyścigowy i czerpać maksimum przyjemności z jazdy. Na kratownicowej ramie z rur stalowych o dużej sztywności oparto skuteczny układ hamulcowy marki Brembo oraz optymalnie zestrojone zawieszenie firmy Showa. Amortyzację kół powierzono masywnemu widelcowi teleskopowemu (średnica lag 43 mm) typu Upside-down oraz centralnej kolumnie resorująco-tłumiącej osadzonej na jednostronnym wahaczu wleczonym z lekkiego aluminium. Oba komponenty zawieszenia zostały wyposażone w pełen zakres regulacji oraz zapewniały odpowiedni skok (zarówno z przodu, jak i z tyłu 127 mm). Wyhamowaniem lekkiej maszyny zajmował się nowoczesny zestaw: dwie pływające tarcze hamulcowe o średnicy 330 mm i czterotłoczkowe zaciski radialne Brembo Monobloc z przodu oraz pojedyncza, 245-mm tarcza i dwutłoczkowy zacisk hydrauliczny z tyłu. W połączeniu z 10-ramiennymi felgami z lekkich stopów aluminium obutymi w opony Pirelli Dragon Supercorsa Pro układ gwarantował krótką drogę hamowania, duże możliwości na torze wyścigowym oraz wysoki poziom bezpieczeństwa na drogach publicznych.
Harder. Better. Faster.
Ducati przygotowało jedną wersję specjalną modelu 1098 (teoretycznie trzy, aczkolwiek wersja 1198 R i Bayliss Limited Edition ze względu na zwiększoną pojemność skokową silnika klasyfikowane są jako oddzielny model (przeczytacie o nich poniżej)), dzięki której miłośnicy torowej jazdy będą mogli uzyskiwać jeszcze lepsze wyniki. W porównaniu do wersji bazowej w wersji S zastosowano w pełni regulowane zawieszenie renomowanej marki Ӧhlins oraz kute felgi z aluminium, które obniżyły masę własną motocykla o aż 2 kilogramy. Charakterystyczną cechą niektórych wersji S jest również wersja kolorystyczna Tricolore, nawiązująca do barw włoskiej flagi, którą skomponowano z felgami w kolorze Racing Gold.