Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
13,35 zł
15,70 zł
Najniższa cena: 15,70 zł
Filtr oleju HifloFiltro HF 112 Honda/Kawasaki/Polaris - HF112
28,08 zł
31,20 zł
Najniższa cena: 31,20 zł
Komplet uszczelniaczy zawieszenia przód Athena 35x48x11 - P40FORK455032
20,75 zł
23,06 zł
Najniższa cena: 23,06 zł
Uszczelka kolektora wydechowego Athena 31,5x40x4 miedziana - S410210012002
75,63 zł
79,61 zł
Najniższa cena: 79,61 zł
Komplet uszczelniaczy zawieszenia przód z kapturkami Tourmax 35x48x11 - FSD-002
18,74 zł
19,73 zł
Najniższa cena: 17,27 zł
Tuleja gumowa do zacisku hamulcowego Tourmax 45133-MA3-006 - 45133-MA3-006
8,93 zł
9,40 zł
Najniższa cena: 9,40 zł
Zabezpieczenie uszczelniacza przedniego zawieszenia - CIR-1/1
26,82 zł
29,80 zł
Najniższa cena: 29,80 zł
Komplet uszczelniaczy zawieszenia przód Athena 37x50x11 - P40FORK455042
6,24 zł
Żarówka Osram 12V 10W BA15s
26,82 zł
29,80 zł
Najniższa cena: 29,80 zł
Komplet uszczelniaczy zawieszenia przód Athena 43x54x11 - P40FORK455056
128,42 zł
160,53 zł
Najniższa cena: 160,53 zł
Łańcuch napędowy DID 520 108 otwarty z zapinką - DID520-108
39,62 zł
Filtr oleju K&N KN112 - KN-112
17,39 zł
18,31 zł
Najniższa cena: 18,31 zł
Tuleja gumowa do zacisku hamulcowego Tourmax 45133-166-016 - 45133-166-016
Posiadamy Części motocyklowe do Honda XR 500
- Honda XR 500 1979
- Honda XR 500 1980
- Honda XR 500 R Pro Link 1981
- Honda XR 500 R Pro Link 1982
- Honda XR 500 R Pro Link 1983
- Honda XR 500 R Pro Link 1984
other_motorcycle_models
- Honda XR 190
- Honda XR 150
- Honda XR 650
- Honda XR 250
- Honda XR 80
- Honda XR 200
- Honda XR 100
- Honda XR 350
- Honda XR 125
- Honda XR 75
- Honda XR 400
- Honda XR 50
- Honda XR 185
- Honda XR 70
- Honda XR 600
- Honda SK 50
- Honda CRF 450
- Honda XRV 750 Africa Twin
- Honda XRV 650 Africa Twin
- Honda CRF 250
- Honda GL 1500
- Honda CB 300
- Honda CBR 300
- Honda CRF-E 450
- Honda 4RT 301
- Honda 4RT 260
- Honda 4RT 250
- Honda ND 50
- Honda NC 750
- Honda SW-T 600
- Honda SW-T 400
- Honda NH 125
- Honda MB5 50
- Honda CB 125
- Honda CB 450
- Honda RVF 400
- Honda NT 400
- Honda NRX 1800
- Honda PS 250
- Honda XL 125
- Honda XL 50
- Honda NE 50
- Honda NH 80
- Honda PC 800
- Honda CB 150
- Honda NQ 50
- Honda TLM 200
- Honda NS 250
- Honda RS 250
Honda XR 500
XR 500 to motocykl terenowy produkowany przez japoński koncern Honda w latach 1979-1984. Lekka maszyna off-road'owa została wyposażona we wszystko, co było konieczne do efektownej jazdy w każdych warunkach.
Jednocylindrowa jednostka napędowa o pojemności 498 cm³ generowała moc 36 KM i moment obrotowy ponad 40 Nm. W głowicy czterosuwowego "singla" znajdziemy cztery zawory sterowane pojedynczym wałkiem rozrządu, a w układzie zasilania klasyczny gaźnik uznanej marki Keihin. Pięciostopniowa skrzynia biegów o krótkich przełożeniach zapewniała doskonałe przyspieszenia, co niestety odbijało się na prędkości maksymalnej (wynoszącej jedynie 85 km/h). Na dłuższych przejazdach po asfalcie komfort podróżowania poprawia wałek wyrównoważający, który pochłania część wibracji jednocylindrowego silnika o dużej pojemności, które i tak w dużej mierze były przenoszone na kierowcę. Dla poprawienia chłodzenia bezpośredniego zastosowano aluminiowy cylinder, a żeliwną tuleję pokryto powłoką zmniejszającą tarcie Nicasil. Na pokładzie XR 500 znajdziemy również kickstarter oraz automatyczny zawór dekompresyjny ułatwiający rozruch dużej jednostki.
Pierwsza generacja XR 500 została wyposażona w tradycyjne tylne zawieszenie, w którego skład wchodziły dwa amortyzatory olejowe. Po roku produkcji zdecydowano się na wprowadzenie zawieszenia typu Monoshock opartego na wahaczu Pro-Link, dodatkowo instalując regulację napięcia wstępnego. Prze cały okres sprzedaży na przedzie widniał klasyczny widelec teleskopowy amortyzujący koło o dość nietypowym rozmiarze 23 cali. Ogromna średnica miała na celu poprawienie prowadzenia w kopnym terenie, co zdawało dobry egzamin, ale przez mały wybór ogumienia nie zyskało zbyt dużej aprobaty wśród użytkowników. Podobną renomę miał bębnowy układ hamulcowy o niezbyt dobrej skuteczności, szczególnie na asfalcie, gdzie nie zapewniał krótkiej drogi hamowania.
W 1985 roku "500-tkę" zastąpił model XR 600, który godnie zastąpił jeden z najlepszych motocykli terenowych ubiegłego wieku. Dziś XR 500 to klasyka gatunku, która mimo kilkudziesięciu lat na karku nadal chętnie wybierana jest przez motocyklistów i osiąga wysokie ceny na rynku wtórnym.