Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
103,26 zł
Reflektor Peugeot 103 Si VSi LSi
158,69 zł
Amortyzatory 320mm Regulowane Puch
80,65 zł
Element optyczny Peugeot 103
148,90 zł
Amortyzatory 340mm Regulowane Puch
130,98 zł
Wał korbowy Peugeot 103
40,42 zł
Zębnik rozrusznika 24z Peugeot 103
13,08 zł
Uszczelki silnika Peugeot - NK160.86
148,90 zł
Amortyzatory 320mm Regulowane Puch
Posiadamy Części motocyklowe do Peugeot 103 50
- Peugeot 103 50 SP
- Peugeot 103 50 SP MVL
- Peugeot 103 50 SPX
- Peugeot 103 50 1998
- Peugeot 103 50 1997
- Peugeot 103 50 1996
- Peugeot 103 50 1995
other_motorcycle_models
- Peugeot 103 25
- Peugeot Scoot Elec 0
- Peugeot e-Ludix 0
- Peugeot XK7 50
- Peugeot Speedfight 4 50
- Peugeot Speedfight 2 50
- Peugeot Vivacity 50
- Peugeot SV 250
- Peugeot Speedake 50
- Peugeot XPS 50
- Peugeot X-Fight 100
- Peugeot X-Fight 50
- Peugeot Pulsion 125
- Peugeot V-Clic 50
- Peugeot Citystar 50
- Peugeot Citystar 125
- Peugeot Belville 200
- Peugeot Metropolis 400
- Peugeot Tweet 125
- Peugeot Tweet 50
- Peugeot Fox 50
- Peugeot Kisbee 50
- Peugeot TKR 50
- Peugeot Ludix 50
- Peugeot Vogue 25
- Peugeot Vogue 50
- Peugeot Django 150
- Peugeot Django 125
- Peugeot SC 50
- Peugeot Django 50
- Peugeot SC 80
- Peugeot Satelis 500
- Peugeot Satelis 400
- Peugeot Satelis 125
- Peugeot Trekker 50
- Peugeot Speedfight 3 50
- Peugeot Streetzone 50
- Peugeot NK7 50
- Peugeot XPS 125
- Peugeot Rapido 50
- Peugeot XP7 50
- Peugeot XP6 50
- Peugeot XR6 50
- Peugeot Zenith 50
- Peugeot Jet Force 50
- Peugeot Geopolis 500
- Peugeot New Geopolis 300
Peugeot 103
Peugeot 103 to popularny motorower produkcji francuskiej, którego sprzedaż ruszyła na początku 1971 roku. W kraju narodzin model 103 był tak lubianym, a wręcz niezastąpionym, środkiem transportu w zatłoczonych miastach, że zszedł z taśm produkcyjnych dopiero w 2017 roku. Przez niespełna 50 lat wytwarzano go w prawie niezmienionej formie, co tylko potwierdza, jak dopracowana była jego konstrukcja, która znalazła się w rękach setek tysięcy użytkowników z całej Europy Zachodniej.
Model 103 został wyposażony w jednocylindrowy silnik dwusuwowy o pojemności 49 cm³, dzięki czemu mogli dosiadać go niemal wszyscy, nawet 14-latkowie z kartą motorowerową lub prawem jazdy kategorii AM. W zależności od roku produkcji jednostka napędowa była chłodzona cieczą lub powietrzem, a start silnika odbywał się za pomocą pedałów lub rozrusznika mechanicznego. Moc maksymalna 2 KM (w najnowszej generacji wzrosła do 3 KM) była przekazywana na koło za pośrednictwem jednobiegowej skrzyni manualnej lub dwustopniowej przekładni automatycznej, przez co sposób końcowego przeniesienia mocy na koło również ulegał zmianie. W pierwszych wersjach był to łańcuch, zaś później- pas napędowy. Przez te wszystkie lata nigdy nie zmienił się układ zasilania, a był to tradycyjny gaźnik, oraz niskie zużycie paliwa, którego mogą zazdrościć Peugeotowi nawet najnowsze konstrukcje czterosuwowe z tej samej klasy pojemnościowej. Na zbiorniku paliwa o pojemności 3,7 litra zasięg wynosił ponad 150 kilometrów na jednym tankowaniu. Biorąc pod uwagę fakt, że taka wartość była uzyskiwana w dynamicznym ruchu francuskich miast i to prawie 50 lat temu, taki wynik dziś nadal robi ogromne wrażenie. Oczywiście osiągi modelu 103 były przystosowane do uniwersalnych przepisów dot. kierowców, więc prędkość maksymalna nie przekraczała 45 km/h. Jedynie w pewnych latach zmieniające się prawo we Francji spowodowało, że użytkownicy mogli cieszyć się prędkością od 60 do 80 km/h.
Jak można się łatwo domyślić, podwozie Peugeota 103 nie należało do skomplikowanych. Jego prosta budowa pozwalała zmniejszyć koszty produkcji, co w finalnym rozrachunku pozwoliło osiągnąć bardzo atrakcyjną cenę wyjściowego produktu. Amortyzacją przedniego koła zajmował się klasyczny widelec teleskopowy o niewielkim skoku 50 mm, co pozwalało na w miarę wygodne podróżowanie po drogach gorszej jakości. W pierwszych modelach tylne koło nie posiadało amortyzacji, jednak po kilkunastu latach producent wprowadził dwa elementy resorująco-tłumiące o takim samym skoku, co przednie zawieszenie. W skład układu hamulcowego wchodziły dwa konwencjonalne bębny o niewielkich średnicach lub zestaw tarczowo-bębnowy z pojedynczą tarczą na przednim kole i jednotłoczkowym zaciskiem hydraulicznym. Niska masa własna jednośladu (od 39 do 50 kilogramów ze wszystkimi płynami- w zależności od roku produkcji) pozwalała, aby ten nieskomplikowany zestaw spełniał podstawowe warunki bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
W 2017 roku Peugeot'a 103 zabiła norma emisji spalin Euro 4, która zakładała produkcję dwutlenku węgla na każde 100 kilometrów na tak niskim poziomie, że bez większych modernizacji dwusuwowy silnik nie mógłby ich spełnić. Mimo niemalejącej sprzedaży, wynikającej głównie z niskiej ceny nowych egzemplarzy (999 euro), takie posunięcie nie przyniosłoby marce zysków. Tak długi okres utrzymania się na europejskim rynku Peugeot może zaliczyć do wielkiego sukcesu, tym bardziej, że przez te wszystkie lata konkurencja nie spała, a jego największy rywal, czyli Motobecane 51 (a wcześniej model 50), stale odbierał mu potencjalnych nabywców.
Dziś, pierwsze generacje modelu 103 z lat 70' ubiegłego wieku są dużą gratką dla pasjonatów francuskiej motoryzacji z całego świata, zaś w samej Francji stanowią nostalgiczny element współczesnego krajobrazu, tak jak jest to u nas w przypadku np. motocykli WSK.