check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Części motocyklowe
Peugeot 103 50

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 141
Świeca zapłonowa NGK BR8HIX irydowa - BR8HIX -10%

62,82 zł

69,80 zł

Najniższa cena: 69,80 zł

Świeca zapłonowa NGK BR8HIX irydowa - BR8HIX

stars    (4)
Świeca zapłonowa NGK BR8EIX irydowa - BR8EIX -10%

58,41 zł

64,90 zł

Najniższa cena: 64,90 zł

Świeca zapłonowa NGK BR8EIX irydowa - BR8EIX

stars    (4)
Świeca zapłonowa NGK BP6ES - BP6ES -10%

10,62 zł

11,80 zł

Najniższa cena: 11,80 zł

Świeca zapłonowa NGK BP6ES - BP6ES

Świeca zapłonowa NGK B5HS - B5HS -10%

12,60 zł

14,00 zł

Najniższa cena: 14,00 zł

Świeca zapłonowa NGK B5HS - B5HS

Świeca zapłonowa NGK BP5HS - BP5HS -10%

11,43 zł

12,70 zł

Najniższa cena: 12,70 zł

Świeca zapłonowa NGK BP5HS - BP5HS

Szczęki hamulcowe TRW Lucas MCS 828 - MCS828 -5%

45,60 zł

48,00 zł

Najniższa cena: 48,00 zł

Szczęki hamulcowe TRW Lucas MCS 828 - MCS828

Koło pasowe z zębatką 11z Peugeot 103
Reflektor Peugeot 103 Si VSi LSi
Amortyzatory 320mm Regulowane Puch
Element optyczny Peugeot 103
Amortyzatory 340mm Regulowane Puch
Kierownica chrom Peugeot 103 MVL Vogue
Wał korbowy Peugeot 103
Zębnik rozrusznika 24z Peugeot 103
Amortyzatory 340mm Regulowane Puch
Uszczelki silnika Peugeot   - NK160.86
Amortyzatory 320mm Regulowane Puch
Gaźnik Naraku V2 19mm ssanie ręczne - NK200.29

Posiadamy Części motocyklowe do Peugeot 103 50

  • Peugeot 103 50 SP
  • Peugeot 103 50 SP MVL
  • Peugeot 103 50 SPX
  • Peugeot 103 50 1998
  • Peugeot 103 50 1997
  • Peugeot 103 50 1996
  • Peugeot 103 50 1995

other_motorcycle_models

Peugeot 103

Części motocyklowe

Peugeot 103 to popularny motorower produkcji francuskiej, którego sprzedaż ruszyła na początku 1971 roku. W kraju narodzin model 103 był tak lubianym, a wręcz niezastąpionym, środkiem transportu w zatłoczonych miastach, że zszedł z taśm produkcyjnych dopiero w 2017 roku. Przez niespełna 50 lat wytwarzano go w prawie niezmienionej formie, co tylko potwierdza, jak dopracowana była jego konstrukcja, która znalazła się w rękach setek tysięcy użytkowników z całej Europy Zachodniej.

Model 103 został wyposażony w jednocylindrowy silnik dwusuwowy o pojemności 49 cm³, dzięki czemu mogli dosiadać go niemal wszyscy, nawet 14-latkowie z kartą motorowerową lub prawem jazdy kategorii AM. W zależności od roku produkcji jednostka napędowa była chłodzona cieczą lub powietrzem, a start silnika odbywał się za pomocą pedałów lub rozrusznika mechanicznego. Moc maksymalna 2 KM (w najnowszej generacji wzrosła do 3 KM) była przekazywana na koło za pośrednictwem jednobiegowej skrzyni manualnej lub dwustopniowej przekładni automatycznej, przez co sposób końcowego przeniesienia mocy na koło również ulegał zmianie. W pierwszych wersjach był to łańcuch, zaś później- pas napędowy. Przez te wszystkie lata nigdy nie zmienił się układ zasilania, a był to tradycyjny gaźnik, oraz niskie zużycie paliwa, którego mogą zazdrościć Peugeotowi nawet najnowsze konstrukcje czterosuwowe z tej samej klasy pojemnościowej. Na zbiorniku paliwa o pojemności 3,7 litra zasięg wynosił ponad 150 kilometrów na jednym tankowaniu. Biorąc pod uwagę fakt, że taka wartość była uzyskiwana w dynamicznym ruchu francuskich miast i to prawie 50 lat temu, taki wynik dziś nadal robi ogromne wrażenie. Oczywiście osiągi modelu 103 były przystosowane do uniwersalnych przepisów dot. kierowców, więc prędkość maksymalna nie przekraczała 45 km/h. Jedynie w pewnych latach zmieniające się prawo we Francji spowodowało, że użytkownicy mogli cieszyć się prędkością od 60 do 80 km/h.

Jak można się łatwo domyślić, podwozie Peugeota 103 nie należało do skomplikowanych. Jego prosta budowa pozwalała zmniejszyć koszty produkcji, co w finalnym rozrachunku pozwoliło osiągnąć bardzo atrakcyjną cenę wyjściowego produktu. Amortyzacją przedniego koła zajmował się klasyczny widelec teleskopowy o niewielkim skoku 50 mm, co pozwalało na w miarę wygodne podróżowanie po drogach gorszej jakości. W pierwszych modelach tylne koło nie posiadało amortyzacji, jednak po kilkunastu latach producent wprowadził dwa elementy resorująco-tłumiące o takim samym skoku, co przednie zawieszenie. W skład układu hamulcowego wchodziły dwa konwencjonalne bębny o niewielkich średnicach lub zestaw tarczowo-bębnowy z pojedynczą tarczą na przednim kole i jednotłoczkowym zaciskiem hydraulicznym. Niska masa własna jednośladu (od 39 do 50 kilogramów ze wszystkimi płynami- w zależności od roku produkcji) pozwalała, aby ten nieskomplikowany zestaw spełniał podstawowe warunki bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

W 2017 roku Peugeot'a 103 zabiła norma emisji spalin Euro 4, która zakładała produkcję dwutlenku węgla na każde 100 kilometrów na tak niskim poziomie, że bez większych modernizacji dwusuwowy silnik nie mógłby ich spełnić. Mimo niemalejącej sprzedaży, wynikającej głównie z niskiej ceny nowych egzemplarzy (999 euro), takie posunięcie nie przyniosłoby marce zysków. Tak długi okres utrzymania się na europejskim rynku Peugeot może zaliczyć do wielkiego sukcesu, tym bardziej, że przez te wszystkie lata konkurencja nie spała, a jego największy rywal, czyli Motobecane 51 (a wcześniej model 50), stale odbierał mu potencjalnych nabywców.


Dziś, pierwsze generacje modelu 103 z lat 70' ubiegłego wieku są dużą gratką dla pasjonatów francuskiej motoryzacji z całego świata, zaś w samej Francji stanowią nostalgiczny element współczesnego krajobrazu, tak jak jest to u nas w przypadku np. motocykli WSK.