check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Napęd skutera - części
MBK 51 50

Na co warto zwrócić uwagę przy napędzie skuterowym? 

Choć napęd skuterowy należy do stosunkowo prostych układów, także i on ma swoje wymagania. Dotyczy to zarówno samego użytkowania, jak i reakcji na nieprawidłowe działanie.

Zadbaj o dopasowane elementy napędu

Napęd skuterowy wymaga przede wszystkim dopasowania elementów. Nieodpowiednie rolki wariatora, sprężyny szczęk czy pasek zaburzają pracę przekładni i nie pozwolą ci sprawnie przenieść osiągów silnika na koło. W niejednym przypadku, błąd w doborze przyśpieszy zużycie elementów, a nawet doprowadzi do ich uszkodzenia i uniemożliwi przeniesienie napędu na koło.

Kontroluj zużycie kluczowych części układu

Ze względu na ich funkcję i pracę, elementy napędu skutera z czasem ulegną zużyciu. Zwróć uwagę na stan paska, sprężynek czy okładzin szczęk sprzęgła i to, czy po jakimś czasie nie straciły swoich pierwotnych właściwości. W większości przypadków odczujesz to także po coraz gorszej pracy sprzęgła czy wariatora. Rzadziej dojdzie tu do nagłego uszkodzenia i awarii, jednak skutki takiej sytuacji mogą być już bardzo poważne.

Dbaj o czystość i sprawny ruch elementów napędu

Nawet odpowiednio chroniony napęd do skutera jest narażony na rozmaite zabrudzenie. Regularnie sprawdzaj więc to, czy przy pasku, rolkach i innych elementach ruchomych nie pojawił się brud utrudniający ich ruch, i czy nie ubyło tam wymaganego smaru.

Jak zmodyfikować osiągi skutera?

Jedną z popularnych modyfikacji skutera jest zmiana pracy jego napędu. Nietypowe rolki, sprężyny czy nawet całe sprzęgła rzeczywiście poprawią parametry pojazdu, o ile zostają odpowiednio dobrane i zamontowane. 

Zacznij od serwisu skutera

Choć skutery można zmodyfikować w rozmaity sposób, najprościej jest… usunąć wszelkie zaburzenia. Zużyty pasek, sprężyny czy tarcze mogą wyraźnie pogorszyć osiągi. Przed zakupem niestandardowych elementów zadbaj o stan tych obecnych, w tym ich czystość i smarowanie.

Jak poprawić osiągi skutera?

Do najprostszych sposobów na poprawę osiągów skutera należy wymiana rolek i sprężyn. Lżejsze rolki później zareagują na obroty silnika, dzięki czemu skuter ruszy z wyższych obrotów. Podobny efekt dadzą ci twardsze sprężyny dociskowe. Takie zmiany są zalecane także w przypadku większego obciążenia. 

Czy warto kupić tuningowy element do napędu?

Osiągi skutera możesz zwiększyć także przez wymianę całego sprzęgła lub wariatora. Już sama konstrukcja tuningowego wariatora poprawia przyspieszenie i zwiększa prędkość maksymalną. Tuningowe elementy napędu zwykle będą też bardziej wytrzymałe. Ale uwaga! Wymiana tylko jednej części napędu wpłynie tu także na działanie pozostałych. W efekcie, szybciej zużyjesz pasek napędowy, standardowe sprzęgło czy wariator.

Jak upłynnić jazdę skuterem?

Rolki i sprężyny można też zamienić na takie, które przyspieszą załączenie sprzęgła. Cięższe rolki i miękkie sprężyny zmniejszą osiągi skutera, ale też pozwolą ci ruszyć przy niższych obrotach silnika. Taka zmiana przydaje się głównie w mieście, gdzie osiągi nie są tak ważne, jak parametry jazdy.

Ostrożnie dobieraj elementy modyfikujące układ

Rolki o nietypowej masie, mocniejsze sprężyny i inne elementy tuningowe mogą poprawić osiągi lub zwiększyć wytrzymałość względem agresywnej jazdy. Pamiętaj jednak, by odpowiednio dobrać elementy do układu. Szczególnie te do agresywnej jazdy muszą być wytrzymałe i odporne na duże siły. Elementy źle dobrane lub niskiej jakości narażą cały układ na uszkodzenie.

Pamiętaj o ograniczeniach prawnych związanych ze skuterami

Jeśli zamierzasz wyjeżdżać zmodyfikowanym skuterem na drogę publiczną, sprawdź czy nowe parametry skutera pozwalają ci nim jeździć. W przypadku skuterów z silnikiem 50 cm3, tych ograniczeń jest sporo. Konsekwencje ich przekroczenia mogą być poważne, szczególnie, gdy nawet niechcący będziesz uczestniczył w incydencie na drodze.

 

Napęd skuterowy to tani, prosty i praktyczny typ przeniesienia napędu na tylne koło. Choć MBK 51 50 nie da ci tego, co dałby duży, mocny jednoślad, i tu możesz poczuć frajdę z jazdy. Wystarczy, byś odpowiednio zadbał o układ, od paska, przez rolki i sprężyny, po stan wariatora i sprzęgła. Zależnie od twoich preferencji, MBK 51 50 odwdzięczy ci się sprawną pracą i żwawym przeniesieniem napędu na koło lub spokojnym działaniem połączonym z minimalnym zużyciem paliwa.

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Nie udało się dopasować żadnego produktu

Posiadamy Napęd skutera - części do MBK 51 50

  • MBK 51 50 Club Salsa 1992
  • MBK 51 50 Hard Rock 1992
  • MBK 51 50 Mag Max 1992
  • MBK 51 50 Club Salsa 1993
  • MBK 51 50 Hard Rock 1993
  • MBK 51 50 Mag Max 1993
  • MBK 51 50 Magnum 1993
  • MBK 51 50 Magnum Racing 1993
  • MBK 51 50 Passion Evasion 1993
  • MBK 51 50 Swing 1993
  • MBK 51 50 V 1993
  • MBK 51 50 Club 1994
  • MBK 51 50 Club Salsa 1994
  • MBK 51 50 Evasion 1994
  • MBK 51 50 Hard Rock 1994
  • MBK 51 50 Mag Max 1994
  • MBK 51 50 Magnum Racing 1994
  • MBK 51 50 Swing 1994
  • MBK 51 50 V 1994
  • MBK 51 50 Club 1995
  • MBK 51 50 Club Clutch 1995
  • MBK 51 50 Club Limited Edition 1995
  • MBK 51 50 Club Salsa 1995
  • MBK 51 50 Club Variator 1995
  • MBK 51 50 Evasion 1995
  • MBK 51 50 Hard Rock 1995
  • MBK 51 50 Mag Max 1995
  • MBK 51 50 Magnum Racing 1995
  • MBK 51 50 Passion 1995
  • MBK 51 50 Swing 1995
  • MBK 51 50 V 1995
  • MBK 51 50 Club 1996
  • MBK 51 50 Club Belgium 1996
  • MBK 51 50 Club Salsa 1996
  • MBK 51 50 Club Variator 1996
  • MBK 51 50 Evasion 1996
  • MBK 51 50 Hard Rock 1996
  • MBK 51 50 Mag Max 1996
  • MBK 51 50 Magnum Racing 1996
  • MBK 51 50 Magnum Racing XR 1996
  • MBK 51 50 Passion 1996
  • MBK 51 50 Swing 1996
  • MBK 51 50 V 1996
  • MBK 51 50 Club 1997
  • MBK 51 50 Club Swing 1997
  • MBK 51 50 Club Tex Mex 1997
  • MBK 51 50 Club Variator 1997
  • MBK 51 50 Hard Rock 1997
  • MBK 51 50 Magnum Racing 1997
  • MBK 51 50 Magnum Racing XR 1997
  • MBK 51 50 Magnum Racing 1998
  • MBK 51 50 Magnum Racing XR 1998
  • MBK 51 50 Magnum Racing 1999
  • MBK 51 50 Magnum Racing XR 1999
  • MBK 51 50 Magnum Racing 2000
  • MBK 51 50 Magnum Racing XR 2000
  • MBK 51 50 Dakota
  • MBK 51 50 Kansas
  • MBK 51 50 Phenix
  • MBK 51 50 Dakota 2004
  • MBK 51 50 Kansas 2004
  • MBK 51 50 Phenix 2004
  • MBK 51 50 Dakota 2005
  • MBK 51 50 Kansas 2005
  • MBK 51 50 Phenix 2005
  • MBK 51 50 Magnum 1987
  • MBK 51 50 Magnum 1988
  • MBK 51 50 Magnum 1989
  • MBK 51 50 Magnum Racing 1987
  • MBK 51 50 Magnum Racing 1988
  • MBK 51 50 Magnum Racing 1989
  • MBK 51 50 Magnum Mag Max 1991
  • MBK 51 50 Magnum Mag Max 1990
  • MBK 51 50 Club Salsa 1991
  • MBK 51 50 Club Jazz 1991
  • MBK 51 50 Club Jazz 1992
  • MBK 51 50 Club Jazz 1993
  • MBK 51 50 Club Swing 1998
  • MBK 51 50 Club Swing 1999
  • MBK 51 50 Club 1993
  • MBK 51 50 Club 1992
  • MBK 51 50 Club 1991
  • MBK 51 50 City Club 2001
  • MBK 51 50 City Club 2002
  • MBK 51 50 City Club 2003
  • MBK 51 50 Evasion 1991
  • MBK 51 50 Evasion 1990
  • MBK 51 50 Evasion 1989
  • MBK 51 50 Super 1979
  • MBK 51 50 Super 1980
  • MBK 51 50 Super 1981
  • MBK 51 50 Lee Cooper 1987
  • MBK 51 50 Lee Cooper 1988
  • MBK 51 50 Lee Cooper 1989
  • MBK 51 50 Mobcross 1981
  • MBK 51 50 Mobcross 1980
  • MBK 51 50 Mobcross 1979
  • MBK 51 50 Swing 1988
  • MBK 51 50 Swing 1989
  • MBK 51 50 Swing 1990
  • MBK 51 50 Trail 1981
  • MBK 51 50 Trail 1980
  • MBK 51 50 Trail 1979
  • MBK 51 50 CF 1988
  • MBK 51 50 CF 1987
  • MBK 51 50 CF 1986
  • MBK 51 50 Club VR 1998
  • MBK 51 50 Club VR Tex Mex 1998
  • MBK 51 50 Roadster 1999
  • MBK 51 50 Roadster 1998
  • MBK 51 50 Roadster 1997
  • MBK 51 50 Rock 1987
  • MBK 51 50 Rock 1988
  • MBK 51 50 Rock 1989
  • MBK 51 50 Rock Racing 1989
  • MBK 51 50 Rock Racing 1990
  • MBK 51 50 Rock Racing 1991
  • MBK 51 50 Hard Rock 1991
  • MBK 51 50 Passion 1991
  • MBK 51 50 Passion 1990
  • MBK 51 50 Passion 1989
  • MBK 51 50 New West 1982
  • MBK 51 50 New West 1983
  • MBK 51 50 New West 1984
  • MBK 51 50 New West Daytona Cruiser 1987
  • MBK 51 50 New West Daytona Cruiser 1988
  • MBK 51 50 New West Daytona Cruiser 1989
  • MBK 51 50 West White Horse 1982
  • MBK 51 50 West White Horse 1983
  • MBK 51 50 West White Horse 1984
  • MBK 51 50 West Copper Black 1983
  • MBK 51 50 West Copper Black 1982
  • MBK 51 50 West Copper Black 1981
  • MBK 51 50 Red Light 1987
  • MBK 51 50 Red Light 1988
  • MBK 51 50 Red Light 1989
  • MBK 51 50 J 2T 1992
  • MBK 51 50 J 2T 1991
  • MBK 51 50 J 2T 1990

other_motorcycle_models