Elektryka i oświetlenie motocyklowe
MBK 51 50
Na co zwrócić uwagę w układzie elektrycznym motocykli?
Każdy z elementów elektryki motocyklowej wymaga uwagi i szybkiej reakcji na uszkodzenie. Nawet niewielkie awarie mogą przyczynić się do poważnych niebezpieczeństw na drodze czy w terenie i kosztownych uszkodzeń motocykla. Na co warto zwrócić uwagę przy elektryce do motocykla? Oto kilka wskazówek:
Zadbaj o źródło prądu i akumulator
Podstawą układu elektrycznego motocykla jest źródło prądu. Prądnica czy alternator zapewni ci prąd niezbędny dla pracy silnika, urządzeń elektrycznych czy podstawowego oświetlenia. Dbaj o połączenie z silnikiem, pracę, a także o regulator napięcia przekształcający prąd na odpowiedni dla elektryki motocyklowej. W przypadku akumulatora, zwróć uwagę nie tylko na jego ładowanie, ale i stan. Nieszczelność i zużycie elementów nie pozwoli ci zgromadzić nadmiaru energii i grozi uszkodzeniem innych elementów jednośladu.
Zwracaj uwagę na motocyklowe przewody i ich łączenie
Żaden układ elektryczny do motocykla nie będzie działał sprawnie, jeśli jego poszczególne elementy nie połączysz odpowiednimi przewodami. W przypadku elektryki motocyklowej, kable i ich wiązki muszą być dostosowane do parametrów przekazywanego prądu i warunków, w jakich chronią rdzeń. Równie ważne są ich zakończenia, bez których przewód nie zbierze lub nie przekaże prądu.
Reaguj na zużycie typowych elementów elektrycznych
Wiele elementów elektryki motocykla z czasem ulega zużyciu. Typowym przykładem są żarówki, które przestają świecić nie tylko wskutek gwałtownego uszkodzenia. Niektóre elementy elektryki do motocykla możesz wymienić profilaktycznie, przy innych musisz szybko reagować na brak ich pracy. Zwróć na to uwagę, gdyż brak reakcji może ci przynieść znacznie większe koszty, niż wymiana elementu elektryki.
Nie czekaj z wymianą lub naprawą elementów elektryki motocyklowej
Elektryka motocykla ma kluczowe znaczenie dla sprawności i bezpieczeństwa jazdy. Awaria zapłonu nie pozwoli na sprawną pracę silnika, a uszkodzenie lamp nie poinformuje innych użytkowników ruchu o twoich zamiarach, działaniach, a nawet obecności na drodze. Nawet w przypadku elementów, które uszkodzone początkowo nie utrudniają ci jazdy, reaguj natychmiast. W wielu przypadkach, odkładanie naprawy lub wymiany przyniesie znacznie większe koszty lub poważne zagrożenie na drodze.
Co jeszcze warto wiedzieć w kwestii elektryki motocyklowej?
Wybierając elementy do układu elektrycznego motocykla, warto byś wziął pod uwagę przynajmniej podstawowe czynniki. Dotyczy to szczególnie elementów nietypowych, które zamierzasz umieścić w miejsce standardowego produktu.
Elementy dedykowane dobierz ściśle do danego modelu
W przypadku doboru, elementy elektryczne można podzielić na dwie grupy. Pierwsze z nich są przygotowane pod dany pojazd. Takie elementy bez problemu wyszukasz w produktach dedykowanych. Ale uwaga! Produkt musi być przeznaczony ściśle do danego modelu i wersji. Różnice mogą być tu niewielkie, ale wystarczające, by poważnie wpłynąć na pracę mechanizmów pojazdu.
Ostrożnie dobieraj elementy uniwersalne
Drugą grupą są elementy uniwersalne. Tu kluczowe znaczenie zyskują parametry, jakich od elementu wymaga dany motocykl. Nawet niewielkie odstępstwa w parametrach żarówki, przewodu czy lampy nie pozwolą na ich sprawne działanie w danym motocyklu. Przed wybraniem elementu elektryki motocykla zapoznaj się więc z niezbędnymi parametrami.
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
Nie udało się dopasować żadnego produktu
Posiadamy Elektryka i oświetlenie motocyklowe do MBK 51 50
- MBK 51 50 Club Salsa 1992
- MBK 51 50 Hard Rock 1992
- MBK 51 50 Mag Max 1992
- MBK 51 50 Club Salsa 1993
- MBK 51 50 Hard Rock 1993
- MBK 51 50 Mag Max 1993
- MBK 51 50 Magnum 1993
- MBK 51 50 Magnum Racing 1993
- MBK 51 50 Passion Evasion 1993
- MBK 51 50 Swing 1993
- MBK 51 50 V 1993
- MBK 51 50 Club 1994
- MBK 51 50 Club Salsa 1994
- MBK 51 50 Evasion 1994
- MBK 51 50 Hard Rock 1994
- MBK 51 50 Mag Max 1994
- MBK 51 50 Magnum Racing 1994
- MBK 51 50 Swing 1994
- MBK 51 50 V 1994
- MBK 51 50 Club 1995
- MBK 51 50 Club Clutch 1995
- MBK 51 50 Club Limited Edition 1995
- MBK 51 50 Club Salsa 1995
- MBK 51 50 Club Variator 1995
- MBK 51 50 Evasion 1995
- MBK 51 50 Hard Rock 1995
- MBK 51 50 Mag Max 1995
- MBK 51 50 Magnum Racing 1995
- MBK 51 50 Passion 1995
- MBK 51 50 Swing 1995
- MBK 51 50 V 1995
- MBK 51 50 Club 1996
- MBK 51 50 Club Belgium 1996
- MBK 51 50 Club Salsa 1996
- MBK 51 50 Club Variator 1996
- MBK 51 50 Evasion 1996
- MBK 51 50 Hard Rock 1996
- MBK 51 50 Mag Max 1996
- MBK 51 50 Magnum Racing 1996
- MBK 51 50 Magnum Racing XR 1996
- MBK 51 50 Passion 1996
- MBK 51 50 Swing 1996
- MBK 51 50 V 1996
- MBK 51 50 Club 1997
- MBK 51 50 Club Swing 1997
- MBK 51 50 Club Tex Mex 1997
- MBK 51 50 Club Variator 1997
- MBK 51 50 Hard Rock 1997
- MBK 51 50 Magnum Racing 1997
- MBK 51 50 Magnum Racing XR 1997
- MBK 51 50 Magnum Racing 1998
- MBK 51 50 Magnum Racing XR 1998
- MBK 51 50 Magnum Racing 1999
- MBK 51 50 Magnum Racing XR 1999
- MBK 51 50 Magnum Racing 2000
- MBK 51 50 Magnum Racing XR 2000
- MBK 51 50 Dakota
- MBK 51 50 Kansas
- MBK 51 50 Phenix
- MBK 51 50 Dakota 2004
- MBK 51 50 Kansas 2004
- MBK 51 50 Phenix 2004
- MBK 51 50 Dakota 2005
- MBK 51 50 Kansas 2005
- MBK 51 50 Phenix 2005
- MBK 51 50 Magnum 1987
- MBK 51 50 Magnum 1988
- MBK 51 50 Magnum 1989
- MBK 51 50 Magnum Racing 1987
- MBK 51 50 Magnum Racing 1988
- MBK 51 50 Magnum Racing 1989
- MBK 51 50 Magnum Mag Max 1991
- MBK 51 50 Magnum Mag Max 1990
- MBK 51 50 Club Salsa 1991
- MBK 51 50 Club Jazz 1991
- MBK 51 50 Club Jazz 1992
- MBK 51 50 Club Jazz 1993
- MBK 51 50 Club Swing 1998
- MBK 51 50 Club Swing 1999
- MBK 51 50 Club 1993
- MBK 51 50 Club 1992
- MBK 51 50 Club 1991
- MBK 51 50 City Club 2001
- MBK 51 50 City Club 2002
- MBK 51 50 City Club 2003
- MBK 51 50 Evasion 1991
- MBK 51 50 Evasion 1990
- MBK 51 50 Evasion 1989
- MBK 51 50 Super 1979
- MBK 51 50 Super 1980
- MBK 51 50 Super 1981
- MBK 51 50 Lee Cooper 1987
- MBK 51 50 Lee Cooper 1988
- MBK 51 50 Lee Cooper 1989
- MBK 51 50 Mobcross 1981
- MBK 51 50 Mobcross 1980
- MBK 51 50 Mobcross 1979
- MBK 51 50 Swing 1988
- MBK 51 50 Swing 1989
- MBK 51 50 Swing 1990
- MBK 51 50 Trail 1981
- MBK 51 50 Trail 1980
- MBK 51 50 Trail 1979
- MBK 51 50 CF 1988
- MBK 51 50 CF 1987
- MBK 51 50 CF 1986
- MBK 51 50 Club VR 1998
- MBK 51 50 Club VR Tex Mex 1998
- MBK 51 50 Roadster 1999
- MBK 51 50 Roadster 1998
- MBK 51 50 Roadster 1997
- MBK 51 50 Rock 1987
- MBK 51 50 Rock 1988
- MBK 51 50 Rock 1989
- MBK 51 50 Rock Racing 1989
- MBK 51 50 Rock Racing 1990
- MBK 51 50 Rock Racing 1991
- MBK 51 50 Hard Rock 1991
- MBK 51 50 Passion 1991
- MBK 51 50 Passion 1990
- MBK 51 50 Passion 1989
- MBK 51 50 New West 1982
- MBK 51 50 New West 1983
- MBK 51 50 New West 1984
- MBK 51 50 New West Daytona Cruiser 1987
- MBK 51 50 New West Daytona Cruiser 1988
- MBK 51 50 New West Daytona Cruiser 1989
- MBK 51 50 West White Horse 1982
- MBK 51 50 West White Horse 1983
- MBK 51 50 West White Horse 1984
- MBK 51 50 West Copper Black 1983
- MBK 51 50 West Copper Black 1982
- MBK 51 50 West Copper Black 1981
- MBK 51 50 Red Light 1987
- MBK 51 50 Red Light 1988
- MBK 51 50 Red Light 1989
- MBK 51 50 J 2T 1992
- MBK 51 50 J 2T 1991
- MBK 51 50 J 2T 1990
other_motorcycle_models
- MBK X-Over 125
- MBK X-Limit 50
- MBK YP 125
- MBK YA 25
- MBK YP 250
- MBK XC 125
- MBK Hot Champ 50
- MBK Oceo 125
- MBK Waap 125
- MBK Equalis 50
- MBK Nitro 50
- MBK CW 50
- MBK YN 50
- MBK Active 50
- MBK Ovetto 50
- MBK Evolis 400
- MBK Evolis 125
- MBK TRYPTIK 125
- MBK Skyliner 125
- MBK Evolis 250
- MBK Skyliner 400
- MBK X-Power 50
- MBK Skycruiser 250
- MBK Skycruiser 125
- MBK X-over 125
- MBK Stunt 50
- MBK Kilibre 300
- MBK YH 50
- MBK Skyliner 180
- MBK Skyliner 250
- MBK Skyliner 150
- MBK Vertex 150
- MBK Sorriso 50
- MBK Forte 50
- MBK 41 50
- MBK Active 80
- MBK TZR 50 X-Power
- MBK CW 50 Booster
- MBK EW 50
- MBK YQ 50
- MBK XN 150
- MBK XQ 150
- MBK XN 125
- MBK CS 50 Mach G
- MBK Cityliner 125
- MBK Tryptik 125
- MBK Ocito 125
- MBK YH 115