check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Hamulce motocyklowe
MBK 51 50

Co warto wiedzieć o użytkowaniu hamulców motocyklowych?

Hamulce w motocyklu są narażone na typowe zużycie i rozmaite uszkodzenia. Z drugiej strony, hamulce możesz też w rozmaity sposób zmodyfikować i zwiększyć ich wytrzymałość lub skuteczność działania. Niektóre prace przeprowadzisz sam z pomocą odpowiednich narzędzi, inne będą wymagały wizyty w specjalistycznym zakładzie. W każdym przypadku warto, byś wiedział, jak użytkować i dbać o hamulce motocyklowe

Jakie są najczęstsze uszkodzenia hamulców w motocyklu?

Uszkodzenia hamulców motocykla mogą dać o sobie znać głównie na dwa sposoby. W pierwszym hamulce nie reagują na twój nacisk na klamkę lub dźwignię. W drugim hamulce pracują, ale dźwignia stawia ci zdecydowanie większy opór, niż zwykle. Przyczyny takich sytuacji mogą być różne, jednak możesz je podzielić na trzy zasadnicze grupy:

  • typowe zużycie
  • nagłe uszkodzenia
  • zabrudzenie

Uszkodzenia hamulców wskutek typowego zużycia

Ze względu na funkcję i sposób działania, elementy hamulca motocyklowego będą zużywały się wraz z przejeżdżaniem kolejnych kilometrów. W pierwszej kolejności będziesz musiał wymienić klocki lub okładziny szczęk, a po dłuższym czasie także tarcze czy bębny. Zwróć jednak uwagę także na przewody hamulcowe i ich uszczelnienia. Starzenie się materiału może doprowadzić do wypłynięcia płynu hamulcowego i pogorszenia hamowania.

Co jest powodem nagłego uszkodzenia hamulców?

Drugim źródłem problemów są uszkodzenia nagłe. Elementy układu hamulcowego są na nie nieustannie narażone, przez co niezwykle ważna jest ich jakość i poprawny montaż. Ma to znaczenie szczególnie przy mocno wysilonych układach. Tam nagłe uszkodzenie nie musi być skutkiem uderzenia, a po prostu zbyt dużych sił i innych czynników działających na elementy podczas pracy.

Jak duże znaczenie ma czystość układu hamulcowego?

W przypadku hamulców motocyklowych, niebagatelne znaczenie ma też ich czystość. Brud nie tylko utrudni pracę układu, ale wpłynie na równomierne zużycie elementów. W przypadku układu hydraulicznego, jego zabrudzenie utrudni przeniesienie nacisku z dźwigni na układ. 

Jak dbać o hamulce w motocyklu?

To, jak utrzymać hamulce motocyklowe w dobrym stanie, zależy przede wszystkim od regularnej kontroli. Dotyczy to zarówno elementów narażonych na zużycie, jak i tych, które uszkodzeniu ulegają nagle. W przypadku działań związanych z hamulcami, najważniejsze to:

  • Wymieniaj zużyte elementy zgodnie z zaleceniami producenta lub po zauważeniu wpływu zużycia na skuteczność hamowania
  • Regularnie czyść układ specjalnymi preparatami i dbaj o szczelność i czystość układu z płynem hydraulicznym.
  • Regularnie sprawdzaj poszczególne części hamulca motocyklowego, by odpowiednio wcześnie zauważyć uszkodzenie i zapobiec większym problemom z hamowaniem pojazdu.

Pamiętaj: brak reakcji na zużycie, uszkodzenia, a nawet zabrudzenie grozi nie tylko pogorszeniem sprawności hamowania, ale i uszkodzeniem całego układu hamulcowego oraz innych związanych z kołem.

Jak poprawić działanie hamulców w motocyklu?

Przy normalnej jeździe, standardowe hamulce w motocyklu powinny ci wystarczyć nawet w nagłej potrzebie. Jeśli jednak to dla ciebie za mało, zwróć uwagę na sposoby na to, jak poprawisz skuteczność hamowania motocykla:

Wymień klocki i tarcze hamulcowe na te lepszej jakości

Oferta pozwala ci wybrać różne typy klocków i tarcz, w tym te o nietypowych materiałach. Niektóre z nich zwiększy skuteczność hamowania motocykla, i to niekoniecznie kosztem ich żywotności

Zainstaluj nowy układ hamulcowy w motocyklu

Kolejnym krokiem jest wymiana całego układu hamulcowego. W tym przypadku otrzymasz nie tylko nowe tarcze i klocki, ale też zmodyfikowane zaciski z większymi tłoczkami.

Zamień typowe przewody hamulcowe na wzmocnione

Czasem przyczyną rzeczy jest nie sam układ hamulcowy, ale to, jak twój nacisk na dźwignię jest przekazywany na koło. Rozwiązaniem są tutaj nietypowe, wzmocnione przewody hamulcowe, dzięki którym lepiej odczujesz działanie hamulca.

Czy można przerobić hamulce bębnowe na tarczowe?

Możliwe, że spotkałeś się już z takim pomysłem. Niestety, motocykle ograniczają tu możliwości. Przy tych większych musiałbyś zmodyfikować wiele układów przy tylnym kole; w mniejszych korzyści byłyby minimalne. Zamiast głowić się nad taką zmianą, lepiej pomyśl jak zadbać o hamulce bębnowe motocykla. 

Przy każdej takiej zmianie skonsultuj ją z profesjonalistą, a najlepiej oddają ją w ręce specjalistycznego zakładu. Ten nie tylko wymieni elementy, ale i odpowiednio wyreguluje nowe hamulce, w tym dostosuje ich działanie do innych układów motocykla.

Hamulce to niezwykle ważny układ motocykla. To głównie on odpowiada za dostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze. MBK 51 50 jest wyposażony w wytrzymałe hamulce przygotowane do typowej dla niego jazdy. Nie rezygnuj z tego i, w razie zużycia lub uszkodzenia elementów, wymień je na wysokiej jakości produkty standardowe. Jeśli natomiast MBK 51 50 ma hamować lepiej, zwróć uwagę na zamienniki o podwyższonej wytrzymałości. Dopiero to da ci pewność, że nowe hamulce będą skuteczniejsze przez dłuższy czas. I pamiętaj: MBK 51 50 zapewnia ci bezpieczeństwo w dużej części właśnie dzięki dopracowanym hamulcom.

Posiadamy Hamulce motocyklowe do MBK 51 50

  • MBK 51 50 Club Salsa 1992
  • MBK 51 50 Hard Rock 1992
  • MBK 51 50 Mag Max 1992
  • MBK 51 50 Club Salsa 1993
  • MBK 51 50 Hard Rock 1993
  • MBK 51 50 Mag Max 1993
  • MBK 51 50 Magnum 1993
  • MBK 51 50 Magnum Racing 1993
  • MBK 51 50 Passion Evasion 1993
  • MBK 51 50 Swing 1993
  • MBK 51 50 V 1993
  • MBK 51 50 Club 1994
  • MBK 51 50 Club Salsa 1994
  • MBK 51 50 Evasion 1994
  • MBK 51 50 Hard Rock 1994
  • MBK 51 50 Mag Max 1994
  • MBK 51 50 Magnum Racing 1994
  • MBK 51 50 Swing 1994
  • MBK 51 50 V 1994
  • MBK 51 50 Club 1995
  • MBK 51 50 Club Clutch 1995
  • MBK 51 50 Club Limited Edition 1995
  • MBK 51 50 Club Salsa 1995
  • MBK 51 50 Club Variator 1995
  • MBK 51 50 Evasion 1995
  • MBK 51 50 Hard Rock 1995
  • MBK 51 50 Mag Max 1995
  • MBK 51 50 Magnum Racing 1995
  • MBK 51 50 Passion 1995
  • MBK 51 50 Swing 1995
  • MBK 51 50 V 1995
  • MBK 51 50 Club 1996
  • MBK 51 50 Club Belgium 1996
  • MBK 51 50 Club Salsa 1996
  • MBK 51 50 Club Variator 1996
  • MBK 51 50 Evasion 1996
  • MBK 51 50 Hard Rock 1996
  • MBK 51 50 Mag Max 1996
  • MBK 51 50 Magnum Racing 1996
  • MBK 51 50 Magnum Racing XR 1996
  • MBK 51 50 Passion 1996
  • MBK 51 50 Swing 1996
  • MBK 51 50 V 1996
  • MBK 51 50 Club 1997
  • MBK 51 50 Club Swing 1997
  • MBK 51 50 Club Tex Mex 1997
  • MBK 51 50 Club Variator 1997
  • MBK 51 50 Hard Rock 1997
  • MBK 51 50 Magnum Racing 1997
  • MBK 51 50 Magnum Racing XR 1997
  • MBK 51 50 Magnum Racing 1998
  • MBK 51 50 Magnum Racing XR 1998
  • MBK 51 50 Magnum Racing 1999
  • MBK 51 50 Magnum Racing XR 1999
  • MBK 51 50 Magnum Racing 2000
  • MBK 51 50 Magnum Racing XR 2000
  • MBK 51 50 Dakota
  • MBK 51 50 Kansas
  • MBK 51 50 Phenix
  • MBK 51 50 Dakota 2004
  • MBK 51 50 Kansas 2004
  • MBK 51 50 Phenix 2004
  • MBK 51 50 Dakota 2005
  • MBK 51 50 Kansas 2005
  • MBK 51 50 Phenix 2005
  • MBK 51 50 Magnum 1987
  • MBK 51 50 Magnum 1988
  • MBK 51 50 Magnum 1989
  • MBK 51 50 Magnum Racing 1987
  • MBK 51 50 Magnum Racing 1988
  • MBK 51 50 Magnum Racing 1989
  • MBK 51 50 Magnum Mag Max 1991
  • MBK 51 50 Magnum Mag Max 1990
  • MBK 51 50 Club Salsa 1991
  • MBK 51 50 Club Jazz 1991
  • MBK 51 50 Club Jazz 1992
  • MBK 51 50 Club Jazz 1993
  • MBK 51 50 Club Swing 1998
  • MBK 51 50 Club Swing 1999
  • MBK 51 50 Club 1993
  • MBK 51 50 Club 1992
  • MBK 51 50 Club 1991
  • MBK 51 50 City Club 2001
  • MBK 51 50 City Club 2002
  • MBK 51 50 City Club 2003
  • MBK 51 50 Evasion 1991
  • MBK 51 50 Evasion 1990
  • MBK 51 50 Evasion 1989
  • MBK 51 50 Super 1979
  • MBK 51 50 Super 1980
  • MBK 51 50 Super 1981
  • MBK 51 50 Lee Cooper 1987
  • MBK 51 50 Lee Cooper 1988
  • MBK 51 50 Lee Cooper 1989
  • MBK 51 50 Mobcross 1981
  • MBK 51 50 Mobcross 1980
  • MBK 51 50 Mobcross 1979
  • MBK 51 50 Swing 1988
  • MBK 51 50 Swing 1989
  • MBK 51 50 Swing 1990
  • MBK 51 50 Trail 1981
  • MBK 51 50 Trail 1980
  • MBK 51 50 Trail 1979
  • MBK 51 50 CF 1988
  • MBK 51 50 CF 1987
  • MBK 51 50 CF 1986
  • MBK 51 50 Club VR 1998
  • MBK 51 50 Club VR Tex Mex 1998
  • MBK 51 50 Roadster 1999
  • MBK 51 50 Roadster 1998
  • MBK 51 50 Roadster 1997
  • MBK 51 50 Rock 1987
  • MBK 51 50 Rock 1988
  • MBK 51 50 Rock 1989
  • MBK 51 50 Rock Racing 1989
  • MBK 51 50 Rock Racing 1990
  • MBK 51 50 Rock Racing 1991
  • MBK 51 50 Hard Rock 1991
  • MBK 51 50 Passion 1991
  • MBK 51 50 Passion 1990
  • MBK 51 50 Passion 1989
  • MBK 51 50 New West 1982
  • MBK 51 50 New West 1983
  • MBK 51 50 New West 1984
  • MBK 51 50 New West Daytona Cruiser 1987
  • MBK 51 50 New West Daytona Cruiser 1988
  • MBK 51 50 New West Daytona Cruiser 1989
  • MBK 51 50 West White Horse 1982
  • MBK 51 50 West White Horse 1983
  • MBK 51 50 West White Horse 1984
  • MBK 51 50 West Copper Black 1983
  • MBK 51 50 West Copper Black 1982
  • MBK 51 50 West Copper Black 1981
  • MBK 51 50 Red Light 1987
  • MBK 51 50 Red Light 1988
  • MBK 51 50 Red Light 1989
  • MBK 51 50 J 2T 1992
  • MBK 51 50 J 2T 1991
  • MBK 51 50 J 2T 1990

other_motorcycle_models