check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Napęd skutera - części
Honda CB 400

Na co warto zwrócić uwagę przy napędzie skuterowym? 

Choć napęd skuterowy należy do stosunkowo prostych układów, także i on ma swoje wymagania. Dotyczy to zarówno samego użytkowania, jak i reakcji na nieprawidłowe działanie.

Zadbaj o dopasowane elementy napędu

Napęd skuterowy wymaga przede wszystkim dopasowania elementów. Nieodpowiednie rolki wariatora, sprężyny szczęk czy pasek zaburzają pracę przekładni i nie pozwolą ci sprawnie przenieść osiągów silnika na koło. W niejednym przypadku, błąd w doborze przyśpieszy zużycie elementów, a nawet doprowadzi do ich uszkodzenia i uniemożliwi przeniesienie napędu na koło.

Kontroluj zużycie kluczowych części układu

Ze względu na ich funkcję i pracę, elementy napędu skutera z czasem ulegną zużyciu. Zwróć uwagę na stan paska, sprężynek czy okładzin szczęk sprzęgła i to, czy po jakimś czasie nie straciły swoich pierwotnych właściwości. W większości przypadków odczujesz to także po coraz gorszej pracy sprzęgła czy wariatora. Rzadziej dojdzie tu do nagłego uszkodzenia i awarii, jednak skutki takiej sytuacji mogą być już bardzo poważne.

Dbaj o czystość i sprawny ruch elementów napędu

Nawet odpowiednio chroniony napęd do skutera jest narażony na rozmaite zabrudzenie. Regularnie sprawdzaj więc to, czy przy pasku, rolkach i innych elementach ruchomych nie pojawił się brud utrudniający ich ruch, i czy nie ubyło tam wymaganego smaru.

Jak zmodyfikować osiągi skutera?

Jedną z popularnych modyfikacji skutera jest zmiana pracy jego napędu. Nietypowe rolki, sprężyny czy nawet całe sprzęgła rzeczywiście poprawią parametry pojazdu, o ile zostają odpowiednio dobrane i zamontowane. 

Zacznij od serwisu skutera

Choć skutery można zmodyfikować w rozmaity sposób, najprościej jest… usunąć wszelkie zaburzenia. Zużyty pasek, sprężyny czy tarcze mogą wyraźnie pogorszyć osiągi. Przed zakupem niestandardowych elementów zadbaj o stan tych obecnych, w tym ich czystość i smarowanie.

Jak poprawić osiągi skutera?

Do najprostszych sposobów na poprawę osiągów skutera należy wymiana rolek i sprężyn. Lżejsze rolki później zareagują na obroty silnika, dzięki czemu skuter ruszy z wyższych obrotów. Podobny efekt dadzą ci twardsze sprężyny dociskowe. Takie zmiany są zalecane także w przypadku większego obciążenia. 

Czy warto kupić tuningowy element do napędu?

Osiągi skutera możesz zwiększyć także przez wymianę całego sprzęgła lub wariatora. Już sama konstrukcja tuningowego wariatora poprawia przyspieszenie i zwiększa prędkość maksymalną. Tuningowe elementy napędu zwykle będą też bardziej wytrzymałe. Ale uwaga! Wymiana tylko jednej części napędu wpłynie tu także na działanie pozostałych. W efekcie, szybciej zużyjesz pasek napędowy, standardowe sprzęgło czy wariator.

Jak upłynnić jazdę skuterem?

Rolki i sprężyny można też zamienić na takie, które przyspieszą załączenie sprzęgła. Cięższe rolki i miękkie sprężyny zmniejszą osiągi skutera, ale też pozwolą ci ruszyć przy niższych obrotach silnika. Taka zmiana przydaje się głównie w mieście, gdzie osiągi nie są tak ważne, jak parametry jazdy.

Ostrożnie dobieraj elementy modyfikujące układ

Rolki o nietypowej masie, mocniejsze sprężyny i inne elementy tuningowe mogą poprawić osiągi lub zwiększyć wytrzymałość względem agresywnej jazdy. Pamiętaj jednak, by odpowiednio dobrać elementy do układu. Szczególnie te do agresywnej jazdy muszą być wytrzymałe i odporne na duże siły. Elementy źle dobrane lub niskiej jakości narażą cały układ na uszkodzenie.

Pamiętaj o ograniczeniach prawnych związanych ze skuterami

Jeśli zamierzasz wyjeżdżać zmodyfikowanym skuterem na drogę publiczną, sprawdź czy nowe parametry skutera pozwalają ci nim jeździć. W przypadku skuterów z silnikiem 50 cm3, tych ograniczeń jest sporo. Konsekwencje ich przekroczenia mogą być poważne, szczególnie, gdy nawet niechcący będziesz uczestniczył w incydencie na drodze.

 

Napęd skuterowy to tani, prosty i praktyczny typ przeniesienia napędu na tylne koło. Choć Honda CB 400 nie da ci tego, co dałby duży, mocny jednoślad, i tu możesz poczuć frajdę z jazdy. Wystarczy, byś odpowiednio zadbał o układ, od paska, przez rolki i sprężyny, po stan wariatora i sprzęgła. Zależnie od twoich preferencji, Honda CB 400 odwdzięczy ci się sprawną pracą i żwawym przeniesieniem napędu na koło lub spokojnym działaniem połączonym z minimalnym zużyciem paliwa.

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Nie udało się dopasować żadnego produktu

Artykuły z bloga

Posiadamy Napęd skutera - części do Honda CB 400

  • Honda CB 400 T 1980
  • Honda CB 400 T 1978
  • Honda CB 400 T 1981
  • Honda CB 400 T 1977
  • Honda CB 400 T 1979
  • Honda CB 400 X 2013
  • Honda CB 400 X ABS 2013
  • Honda CB 400 X 2014
  • Honda CB 400 X ABS 2014
  • Honda CB 400 X 2015
  • Honda CB 400 X ABS 2015
  • Honda CB 400 X 2016
  • Honda CB 400 X ABS 2016
  • Honda CB 400 X 2017
  • Honda CB 400 X ABS 2017
  • Honda CB 400 X ABS 2018
  • Honda CB 400 X ABS 2019
  • Honda CB 400 X ABS 2020
  • Honda CB 400 Automatic 1978
  • Honda CB 400 Four 1997
  • Honda CB 400 F 1989
  • Honda CB 400 F Super Four 1992
  • Honda CB 400 F Super Four 1997
  • Honda CB 400 F Super Four 1998
  • Honda CB 400 F Super Four 1993
  • Honda CB 400 F Super Four 1994
  • Honda CB 400 F Super Four 1995
  • Honda CB 400 F Super Four 1996
  • Honda CB 400 F Super Four 50th Anniversary Edition 1998
  • Honda CB 400 F Super Four V-Tec ABS 2007
  • Honda CB 400 F Super Four V-Tec ABS 2008
  • Honda CB 400 F Super Four V-Tec ABS 2009
  • Honda CB 400 F Super Four V-Tec ABS 2010
  • Honda CB 400 F Super Bol dor V-Tec ABS 2010
  • Honda CB 400 F Super Bol dor V-Tec ABS 2009
  • Honda CB 400 F Super Bol dor V-Tec ABS 2008
  • Honda CB 400 F Super Bol dor V-Tec ABS 2007
  • Honda CB 400 F Super Bol dor V-Tec 2010
  • Honda CB 400 F Super Bol dor V-Tec 2009
  • Honda CB 400 F Super Bol dor V-Tec 2008
  • Honda CB 400 F Super Bol dor V-Tec 2007
  • Honda CB 400 F Super Four V-Tec 2010
  • Honda CB 400 F Super Four V-Tec 2009
  • Honda CB 400 F Super Four V-Tec 2008
  • Honda CB 400 F Super Four V-Tec 2007
  • Honda CB 400 F Super Four Spec III 2005
  • Honda CB 400 F Super Four Spec III 2006
  • Honda CB 400 F Super Four Spec II 2002
  • Honda CB 400 F Super Four Spec II 2003
  • Honda CB 400 F Super Four Spec II 2004
  • Honda CB 400 F Super Four Spec I 1999
  • Honda CB 400 F Super Four Spec I 2000
  • Honda CB 400 F Super Four Spec I 2001
  • Honda CB 400 F Super Four Spec I 1998
  • Honda CB 400 F Super Bol dor Spec III 2006
  • Honda CB 400 F Super Bol dor Spec III 2005
  • Honda CB 400 F Super Bol dor Spec II 2004
  • Honda CB 400 F Super Bol dor Spec II 2003
  • Honda CB 400 F Super Bol dor Spec II 2002
  • Honda CB 400 F Super Bol dor Spec I 1998
  • Honda CB 400 F Super Bol dor Spec I 1999
  • Honda CB 400 F Super Bol dor Spec I 2000
  • Honda CB 400 F Super Bol dor Spec I 2001
  • Honda CB 400 SF Super Four 1994
  • Honda CB 400 SF Super Four 1996
  • Honda CB 400 SF Super Four 1995
  • Honda CB 400 SF Super Four 1992
  • Honda CB 400 R Super Four 1995
  • Honda CB 400 A Hawk Hondamatic 1978
  • Honda CB 400 T Hawk 1980
  • Honda CB 400 T Hawk 1981
  • Honda CB 400 TI koła szprychowe hamulec bębnowy 1978
  • Honda CB 400 TI koła szprychowe hamulec bębnowy 1979
  • Honda CB 400 TII koła odlewane hamulec tarczowy 1979
  • Honda CB 400 TII koła odlewane hamulec tarczowy 1978

other_motorcycle_models