Części motocyklowe
Honda XRV 750 Africa Twin
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
27,37 zł
32,20 zł
Najniższa cena: 32,20 zł
Filtr oleju HifloFiltro HF 303 Honda/Kawasaki/Yamaha - HF303
10,62 zł
11,80 zł
Najniższa cena: 11,80 zł
Uszczelka kolektora wydechowego Athena 35x43x4 - S410210012008
14,49 zł
16,10 zł
Najniższa cena: 16,10 zł
Uszczelka kolektora wydechowego Athena 38x45x5,3 - S410510012003
10,99 zł
Żarówka H4 12V 60/55W
8,93 zł
9,40 zł
Najniższa cena: 9,40 zł
Zabezpieczenie uszczelniacza przedniego zawieszenia - CIR-1/1
18,74 zł
19,73 zł
Najniższa cena: 19,73 zł
Tuleja gumowa do zacisku hamulcowego Tourmax 45133-MA3-006 - 45133-MA3-006
16,43 zł
17,29 zł
Najniższa cena: 17,29 zł
Tuleja gumowa do zacisku hamulcowego Tourmax 45132-166-016 - 45132-166-016
105,10 zł
110,63 zł
Najniższa cena: 110,63 zł
Temperaturowy włącznik wentylatora chłodnicy - RFS-502F
Artykuły z bloga
Posiadamy Części motocyklowe do Honda XRV 750 Africa Twin
- Honda XRV 750 RD07 Africa Twin 2001
- Honda XRV 750 RD07 Africa Twin 2002
- Honda XRV 750 RD07 Africa Twin 2003
- Honda XRV 750 RD04 Africa Twin 1990
- Honda XRV 750 RD04 Africa Twin 1991
- Honda XRV 750 RD04 Africa Twin 1992
- Honda XRV 750 RD07 Africa Twin 1993
- Honda XRV 750 RD07 Africa Twin 1994
- Honda XRV 750 RD07 Africa Twin 1995
- Honda XRV 750 RD07 Africa Twin 1996
- Honda XRV 750 RD07 Africa Twin 1997
- Honda XRV 750 RD07 Africa Twin 1998
- Honda XRV 750 RD07 Africa Twin 1999
- Honda XRV 750 RD07 Africa Twin 2000
other_motorcycle_models
- Honda XRV 650 Africa Twin
- Honda GL 1500
- Honda CB 300
- Honda CBR 300
- Honda CRF-E 450
- Honda 4RT 301
- Honda 4RT 260
- Honda 4RT 250
- Honda ND 50
- Honda NC 750
- Honda SW-T 600
- Honda SW-T 400
- Honda NH 125
- Honda MB5 50
- Honda CB 125
- Honda CB 450
- Honda RVF 400
- Honda NT 400
- Honda NRX 1800
- Honda PS 250
- Honda XL 125
- Honda XL 50
- Honda NE 50
- Honda NH 80
- Honda PC 800
- Honda CB 150
- Honda NQ 50
- Honda TLM 200
- Honda NS 250
- Honda RS 250
- Honda TLM 220
- Honda TL 125
- Honda SL 100
- Honda SL 125
- Honda NS 50
- Honda NSA 700
- Honda SL 90
- Honda NB 50
- Honda SL 70
- Honda SCV 100
- Honda NHX 110
- Honda NSC 110
- Honda NC 700
- Honda Z 125
- Honda VT 500
- Honda MUV 700
- Honda MT 125
- Honda MSX 125
- Honda FES 125
Honda XRV 750 Africa Twin
Nie będzie przesadą stwierdzić, że Africa Twin to motocykl wykuty rękami Dakaru. To właśnie ten rajd, rozgrywany na polach dziewiczej Afryki, zrodził wiele terenowych jednośladów, które już od połowy lat 80' cieszyły się ogromną popularnością wśród amatorów jazdy po wertepach. Wielu japońskich producentów znalazło w tym morderczym, pustynnym wyścigu idealne źródło reklamy dla swoich wyrobów. Jednakże pierwszą maszyną Hondy, która wybiła się na prestiżu zawodów nie była Africa, lecz model Transalp. To on początkowo korzystał z dobrodziejstw rozdmuchanego marketingu, mimo że jego właściwości szosowe znacznie przewyższały dzielność w terenie, a seryjna wersja zapewne miałaby problemy z dojechaniem do pierwszego punktu kontrolnego.
Pierwszym, prawdziwie off-roadowym pojazdem związanym z rajdem Paryż-Dakar było XRV 650. Był to bezkompromisowy model dla obieżyświatów, mimo dużej masy i ujarzmionej mocy V-Twina w tamtych czasach nie miał sobie równych w segmencie turystycznych enduro. W 1990 roku Honda zaprezentowała większy model XRV 750, w którym zniwelowano największe wady poprzednika. Główny nacisk położono na jednostkę napędową, dzięki zmianom w układzie zasilania (powiększenie średnicy gardzieli gaźników) i rozrządzie podniesiono moc do prawie 60 KM, co miało istotny wpływ na dynamikę w niesprzyjającym terenie. Chłodzona cieczą V-ka o 52 º kącie rozwidlenia cylindrów została powiększona do pojemności 742 cm ³, maksymalny moment obrotowy wzrósł do 61 Nm, a filtr powietrza został przeniesiony w obszar główki ramy. Dzięki temu wyeliminowano kolejną dużą wadę "650-tki", bowiem wcześniejsze umiejscowienie głównego elementu air-boxa przed tylnym kołem sprawiało spore kłopoty na piaszczystych trasach i powodowało powolny spadek wydajności silnika. Konstrukcja jednostki pozostała niezwykle zwarta, a dzięki specyficznej budowie wału korbowego praca silnika była wyjątkowo kulturalna i nie przenosiła męczących wibracji na podróżujących, co było istotną zaletą na długich dystansach.
Wygląd maszyny w stu procentach oddawał jej przeznaczenie. Masywna osłona pod silnikiem, ogromny, 24 litrowy zbiornik paliwa, obszerna owiewka z niewielką szybą, rozbudowany zestaw wskaźników i charakterystyczny podwójny, przedni reflektor to cechy, dzięki którym Africa Twin skutecznie imitowała rajdowe motocykle. Co więcej, takie zestawienie dobrze sprawowało się w ciężkim terenie, większość narzekań użytkowników skupia się na kanapie, która według nich była zbyt wąska. W naprawdę trudnych warunkach daje o sobie znać także duża masa własna, dlatego do szybkiej jazdy po nierównościach niezbędne będzie wieloletnie doświadczenie. Do reszty nie można mieć zastrzeżeń. Układ hamulcowy na przedniej osi składa się z dwóch tarcz o średnicy 280mm i dwutłoczkowych zacisków, więc na bezkompromisową skuteczność można liczyć w każdych warunkach, tylne zawieszenie w systemie Pro-Link posiada pełną regulację, a na prostej jednoślad ważący prawie 210 kilogramów rozpędza się do 170 km/h.
Zadowalającym odkryciem podczas kompletowania ekwipunku będzie udźwig motocykla. Według danych producenta wyprawowa Honda pozwala się objuczyć ponad 200 kilogramowym ładunkiem bez ryzyka uszkodzeń, co jest zasługą solidnej ramy z rur stalowych. Od początków produkcji model wybierany był do realizacji bardzo ambitnych wyzwań. Nie ma kraju w którym Africa nie pozostawiła po sobie śladu, zapewne w każdej, najbardziej odizolowanej wiosce słyszano kiedyś spokojną pracę V-Twina. Obecnie nadal, mimo że pierwsze wersje docierają już do trzydziestki, wielozadaniowe Hondy wybierane są przez wielu podróżników i cieszą się niebywałą popularnością na rynku wtórnym.