Motobi Orlik II 50
Motobi Orlik 50 to miejski skuter o sportowym charakterze, który zadebiutował na polskim rynku jednośladów z najniższej klasy pojemnościowej w 2006 roku. Model Orlik 50 przykuwa wzrok dynamiczną linią nadwozia, ciekawymi wersjami kolorystycznymi i wysoką jakością wykonania. Podczas eksploatacji na jaw wychodzą kolejne plusy budżetowego skutera. Niskie spalanie, bezawaryjna konstrukcja i przyjemne prowadzenie - a to dopiero początek listy zalet Motobi Orlik 50.
Motobi Orlik 50 został wyposażony w jednocylindrową jednostkę napędową o pojemności skokowej 49 ccm, więc można go prowadzić na podstawie prawa jazdy kategorii AM lub dowodu osobistego (osoby pełnoletnie). Chłodzony powietrzem silnik czterosuwowy (139QMB/GY-6) posiada rozrząd SOHC (dwa zawory na cylinder sterowane za pomocą jednego wałka rozrządu), gaźnikowy układ zasilania, zapłon CDI i dwa rozruszniki (nożny/kopniak i elektryczny). Osiągi skutera nie powalają na kolana, jednocześnie nie odstając od standardów towarzyszących skuterom z najniższej półki cenowej. Małolitrażowy singiel generuje moc maksymalną 3,2 KM przy 6750 obr./min i maksymalny moment obrotowy 4 Nm przy 5500 obr./min. Przy masie zaledwie 76 kilogramów takie parametry pozwalają na satysfakcjonujące przyspieszenia w ruchu miejskim i umożliwiają jazdę z prędkością maksymalną 75 km/h (po demontażu blokad fabrycznych, ograniczających v-max do ustawowej wartości 45 km/h). Moc i moment obrotowy trafiają na tylne koło za pomocą bezstopniowej przekładni automatycznej CVT, w której pracują wariator, sprzęgło odśrodkowe i pasek napędowy. Na pokładzie Motobi Orlik 50 znajdziemy zbiornik paliwa o pojemności 5,5 litra. Przy średnim spalaniu 2,5 l/100 kilometrów gwarantuje on zasięg ponad 200 kilometrów na jednym tankowaniu.
Konstrukcja Motobi Orlik 50 opiera się na ramie kołyskowej z rur stalowych, na której osadzono miękko zestrojone zawieszenie i wydajny układ hamulcowy. Z przodu znajdziemy konwencjonalny widelec teleskopowy i wentylowaną tarczę hamulcową z 1-tłoczkowym zaciskiem hamulcowym. Z tyłu zastosowano jeden amortyzator hydrauliczny i mechaniczny hamulec bębnowy. Motobi Orlik 50 porusza się na 12 calowych felgach z lekkiego aluminium, które obuto w opony szosowe o rozmiarach 120/70-12 i 130/70-12 (przód/tył).