Przełączniki zespolone motocyklowe
Barton Orlando 50 2T
Co warto wiedzieć o przełączniku zespolonym?
Przełączniki zespolone motocyklowe sporo ci ułatwią, o ile będą sprawne i odpowiednio dobrane do jednośladu. Ze względu na położenie, przełączniki są narażone na szereg czynników, w tym warunki atmosferyczne i uderzenia. W efekcie, do najczęstszych awarii przełączników zespolonych należą:
- Uszkodzenia mechaniczne
- Zużycie elementów ruchomych
- Zabrudzenie
- Korozja
Tylko niektóre z tych uszkodzeń będziesz mógł usunąć samodzielnie, czyszcząc lub wymieniając dany element przełącznika. Większość będzie wymagała wymiany przełącznika. A warto to zrobić nie tylko ze względu na względnie niewielkie koszty wymiany, ale i ze względu na funkcję, jaką pełni nawet prosty przełącznik zespolony w twoim motocyklu.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze przełączników zespolonych?
Przyciski na przełącznikach są ułożone według typowego wzorca. Nie oznacza to jednak, że możesz bez problemu wymienić dany przełącznik na inny. Pamiętaj, że w przypadku przełącznika zespolonego ważne są także:
- Położenie przełącznika na kierownicy
- Sposób montażu
- Łączenie przełącznika z poszczególnymi układami motocykla
Z tych powodów, przełączniki są elementami dedykowanymi, przypisanymi konkretnym modelom lub co najmniej grupom modeli motocykli. Z uniwersalnych przełączników motocyklowych korzystają w zasadzie tylko najprostsze pojazdy.
Czy do motocykla mogę zamontować nietypowe przełączniki?
Nietypowe przełączniki zespolone to produkty niepopularne, ale dostępne. Zwykle są one przygotowane pod nietypowy styl retro lub urozmaicone kolorystycznie. Wybierając taki przełącznik zwróć jednak uwagę na to:
- Czy przełącznik pasuje do kierownicy?
- Czy przełącznik ma odpowiednie połączenie z układami motocykla?
- Czy zamontowany przełącznik pozwala łatwo operować przyciskami?
Tylko po spełnieniu tych kryteriów będziesz mógł sprawnie i bezpiecznie kontrolować mechanizmami za pomocą nowego przełącznika zespolonego.
other_motorcycle_models
- Barton DB 125
- Barton DB 250
- Barton Pentora 125
- Barton Blade 125
- Barton E Energy 50
- Barton DB27 125
- Barton Cafe Racer 125
- Barton Eagle 125
- Barton Huragan 125 4T
- Barton DB10 110
- Barton Scalpel 50
- Barton DB14 110
- Barton Pentora 180
- Barton Travel 125
- Barton Mikilon 180
- Barton Falcon 125
- Barton FR2 50
- Barton Primo 50
- Barton Primo 125
- Barton FR2 125
- Barton CRF 50
- Barton ATV 125-X 125
- Barton ATV 125-9 125
- Barton CRF 70
- Barton E-Max
- Barton Tres
- Barton Fighter 50
- Barton Wezyr 50 4T
- Barton RS 50 2T
- Barton Hyper 125 4T
- Barton Patrol 50 4T
- Barton Galactic 50 2T
- Barton Classic 125 4T
- Barton Blade 125 4T
- Barton B-max 125 4T
- Barton Falcon 50
- Barton Volcano 50
- Barton Rapid 50
- Barton Sprint 2 50
- Barton FR 50
- Barton Ranger 50 Classic
- Barton N 125
- Barton FNX 125
- Barton TZ 125
- Barton Tzr 50 4T
- Barton Sprint 50 4T
- Barton Ranger 50 4T
- Barton Flex 50 4T
- Barton Voyager 50 2T