Przełączniki zespolone motocyklowe
E-Ton Viper 50 ST EXL 2013
Co warto wiedzieć o przełączniku zespolonym?
Przełączniki zespolone motocyklowe sporo ci ułatwią, o ile będą sprawne i odpowiednio dobrane do jednośladu. Ze względu na położenie, przełączniki są narażone na szereg czynników, w tym warunki atmosferyczne i uderzenia. W efekcie, do najczęstszych awarii przełączników zespolonych należą:
- Uszkodzenia mechaniczne
- Zużycie elementów ruchomych
- Zabrudzenie
- Korozja
Tylko niektóre z tych uszkodzeń będziesz mógł usunąć samodzielnie, czyszcząc lub wymieniając dany element przełącznika. Większość będzie wymagała wymiany przełącznika. A warto to zrobić nie tylko ze względu na względnie niewielkie koszty wymiany, ale i ze względu na funkcję, jaką pełni nawet prosty przełącznik zespolony w twoim motocyklu.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze przełączników zespolonych?
Przyciski na przełącznikach są ułożone według typowego wzorca. Nie oznacza to jednak, że możesz bez problemu wymienić dany przełącznik na inny. Pamiętaj, że w przypadku przełącznika zespolonego ważne są także:
- Położenie przełącznika na kierownicy
- Sposób montażu
- Łączenie przełącznika z poszczególnymi układami motocykla
Z tych powodów, przełączniki są elementami dedykowanymi, przypisanymi konkretnym modelom lub co najmniej grupom modeli motocykli. Z uniwersalnych przełączników motocyklowych korzystają w zasadzie tylko najprostsze pojazdy.
Czy do motocykla mogę zamontować nietypowe przełączniki?
Nietypowe przełączniki zespolone to produkty niepopularne, ale dostępne. Zwykle są one przygotowane pod nietypowy styl retro lub urozmaicone kolorystycznie. Wybierając taki przełącznik zwróć jednak uwagę na to:
- Czy przełącznik pasuje do kierownicy?
- Czy przełącznik ma odpowiednie połączenie z układami motocykla?
- Czy zamontowany przełącznik pozwala łatwo operować przyciskami?
Tylko po spełnieniu tych kryteriów będziesz mógł sprawnie i bezpiecznie kontrolować mechanizmami za pomocą nowego przełącznika zespolonego.
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
Nie udało się dopasować żadnego produktu
other_motorcycle_models
- E-Ton EXL 150
- E-Ton Viper 150
- E-Ton Viper 50
- E-Ton Yukon 150 EXL
- E-Ton Viper 50 EXL
- E-Ton IXL 40
- E-Ton AXL 90
- E-Ton AXL 50
- E-Ton RXL 70
- E-Ton VXL 250
- E-Ton CXL 150
- E-Ton RXL 0
- E-Ton RXL 50
- E-Ton RXL 40
- E-Ton RXL 150
- E-Ton RXL 90
- E-Ton Vector VLX 250
- E-Ton Vector LX 300
- E-Ton TXL 90
- E-Ton TXL 50
- E-Ton NXL 90
- E-Ton NXL 50
- E-Ton DXL 90
- E-Ton YXL 150
- E-Ton Vector 250
- E-Ton Viper 90
- E-Ton Sierra 90 DXL 2T
- E-Ton Sierra 90 DXL 2T
- E-Ton Challenger 150
- E-Ton Draco 50
- E-Ton Draco 100
- E-Ton Vector 300
- E-Ton Viper 70
- E-Ton Tornado 50
- ATU E-Ton 150 Yukon
- Generic E-TON e-Mo 0