Przełączniki zespolone motocyklowe
Harley Davidson FLTRT 1868 Road Glide 3 114 ABS 2023
Co warto wiedzieć o przełączniku zespolonym?
Przełączniki zespolone motocyklowe sporo ci ułatwią, o ile będą sprawne i odpowiednio dobrane do jednośladu. Ze względu na położenie, przełączniki są narażone na szereg czynników, w tym warunki atmosferyczne i uderzenia. W efekcie, do najczęstszych awarii przełączników zespolonych należą:
- Uszkodzenia mechaniczne
- Zużycie elementów ruchomych
- Zabrudzenie
- Korozja
Tylko niektóre z tych uszkodzeń będziesz mógł usunąć samodzielnie, czyszcząc lub wymieniając dany element przełącznika. Większość będzie wymagała wymiany przełącznika. A warto to zrobić nie tylko ze względu na względnie niewielkie koszty wymiany, ale i ze względu na funkcję, jaką pełni nawet prosty przełącznik zespolony w twoim motocyklu.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze przełączników zespolonych?
Przyciski na przełącznikach są ułożone według typowego wzorca. Nie oznacza to jednak, że możesz bez problemu wymienić dany przełącznik na inny. Pamiętaj, że w przypadku przełącznika zespolonego ważne są także:
- Położenie przełącznika na kierownicy
- Sposób montażu
- Łączenie przełącznika z poszczególnymi układami motocykla
Z tych powodów, przełączniki są elementami dedykowanymi, przypisanymi konkretnym modelom lub co najmniej grupom modeli motocykli. Z uniwersalnych przełączników motocyklowych korzystają w zasadzie tylko najprostsze pojazdy.
Czy do motocykla mogę zamontować nietypowe przełączniki?
Nietypowe przełączniki zespolone to produkty niepopularne, ale dostępne. Zwykle są one przygotowane pod nietypowy styl retro lub urozmaicone kolorystycznie. Wybierając taki przełącznik zwróć jednak uwagę na to:
- Czy przełącznik pasuje do kierownicy?
- Czy przełącznik ma odpowiednie połączenie z układami motocykla?
- Czy zamontowany przełącznik pozwala łatwo operować przyciskami?
Tylko po spełnieniu tych kryteriów będziesz mógł sprawnie i bezpiecznie kontrolować mechanizmami za pomocą nowego przełącznika zespolonego.
other_motorcycle_models
- Harley Davidson FLTRT 1868
- Harley Davidson FLTRX 1750
- Harley Davidson FLTRXS 1868
- Harley Davidson FLTRK 1868
- Harley Davidson FLRT 1868
- Harley Davidson FLTR 1450
- Harley Davidson FLTRI 1450
- Harley Davidson FLTR 1584
- Harley Davidson FLTRX 1584
- Harley Davidson FLTRI 1340
- Harley Davidson FLTRU 1584
- Harley Davidson FLTRU 1690
- Harley Davidson FLTRX 1690
- Harley Davidson FLTRXS 1745
- Harley Davidson FLTRU 1745
- Harley Davidson FLRT 1690
- Harley Davidson FLTRXS 1690
- Harley Davidson FLTRSE 1800
- Harley Davidson FLTRX 1340
- Harley Davidson FLTRX 1750 Road Glide 107
- Harley Davidson FLRT 1868 Freewheeler 114
- Harley Davidson FLRT 1750 Freewheeler 107
- Harley Davidson FLTRXS 1868 Road Glide Special 114
- Harley Davidson FLTRK 1868 Road Glide Limited 114
- Harley Davidson FLTRX 1750 Road Glide 107
- Harley Davidson FLRT 1868 Freewheeler
- Harley Davidson FLTRI 1450 Electra Glide Road Glide EFI
- Harley Davidson FLTRXS 1868 Road Glide Special
- Harley Davidson FLTRX 1745 Road Glide
- Harley Davidson FLTRK 1868 Road Glide Limited
- Harley Davidson FLTRU 1868 Road Glide Ultra
- Harley Davidson FLTRXS 1745 Road Glide Special
- Harley Davidson FLTRU 1690 Road Glide Ultra
- Harley Davidson FLTRXS 1690 Road Glide Special
- Harley Davidson FLTRU 1745 Road Glide Ultra
- Harley Davidson FLRT 1745 Freewheeler
- Harley Davidson FLTRSE 1800 CVO Road Glide
- Harley Davidson FLTRXSE 1923
- Harley Davidson FLTRUSE 1800
- Harley Davidson FLTRXSE 1923 Road Glide CVO 117
- Harley Davidson FLTRXSE 1923 CVO Road Glide
- Harley Davidson FLTRUSE 1800 CVO Road Glide Ultra
- Harley Davidson FLTRUSE 1800 CVO Screamin Eagle Road Glide Ultra
- Harley Davidson FLTRXSE 1800 CVO Road Glide Custom
- Harley Davidson FXRP 1340
- Harley Davidson FXR3 1340
- Harley Davidson FXR2 1340
- Harley Davidson FXR4 1340
- Harley Davidson FLHX 1340
- Harley Davidson FXDG 1340