Yamaha WR 250 to małolitrażowy motocykl klasy cross (w wersji F), enduro (w wersji R) lub supermoto (w wersji X), produkowany przez japoński koncern Yamaha Motor Company od 2001 roku. WR 250 to kolejny model, którym Japończycy zamierzali trafić do szerokiej grupy odbiorców: od miłośników jazdy po torach motocrossowych, przez fanów podróżowania po nieprzetartych szlakach, aż do wirtuozów szybkiej jazdy po zakrętach asfaltowych dróg.
Yamaha WR 250 została wyposażona w jednocylindrową jednostkę napędową o pojemności skokowej 249 ccm. Chłodzony cieczą silnik czterosuwowy posiada rozrząd DOHC (cztery zawory na cylinder sterowane przez jeden wałek rozrządu), zapłon TCI, elektryczny rozrusznik i elektroniczny system wtrysku paliwa (w wersji R i X, wersja F posiada gaźnik z czujnikiem położenia przepustnicy). Serce WR 250 generuje moc maksymalną ponad 30 KM i maksymalny moment obrotowy 24 Nm, które trafiają na tylne koło za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach, mokrego sprzęgła wielotarczowego i klasycznego łańcucha napędowego. Niska masa własna motocykla (127 kilogramów w wersji X, 126 kg w wersji R i 106 w wersji F) sprawia, że taka specyfikacja gwarantuje naprawdę dynamiczne przyspieszenia i prędkość maksymalną ponad 150 km/h (w wersji X). Na pokładzie modelu WR 250 znajdziemy zbiornik paliwa o pojemności od 7,6 do 8 litrów, który zapewnia zasięg około 200 kilometrów na jednym tankowaniu.
Szkieletem Yamahy WR 250 jest rama kołyskowa i dwustronny wahacz wleczony - oba elementy wykonano z lekkich stopów aluminium. Niezależnie od wybranej wersji użytkownicy mogą liczyć na optymalnie zestrojone zawieszenie (dopasowane do charakteru danego wariantu modelu) oraz skuteczny układ hamulcowy, który świetnie radzi sobie z masą i osiągami motocykla. Z przodu jednośladu znajdziemy widelec teleskopowy Upside-down i wentylowaną tarczę hamulcową o średnicy 298 mm z dwutłoczkowym zaciskiem hamulcowym, zaś z tyłu - centralną kolumnę z amortyzatorem olejowym oraz tarczę o średnicy 230 mm i zacisk jednotłoczkowy.