Napęd skutera - części
Arctic Cat TRV 700
Na co warto zwrócić uwagę przy napędzie skuterowym?
Choć napęd skuterowy należy do stosunkowo prostych układów, także i on ma swoje wymagania. Dotyczy to zarówno samego użytkowania, jak i reakcji na nieprawidłowe działanie.
Zadbaj o dopasowane elementy napędu
Napęd skuterowy wymaga przede wszystkim dopasowania elementów. Nieodpowiednie rolki wariatora, sprężyny szczęk czy pasek zaburzają pracę przekładni i nie pozwolą ci sprawnie przenieść osiągów silnika na koło. W niejednym przypadku, błąd w doborze przyśpieszy zużycie elementów, a nawet doprowadzi do ich uszkodzenia i uniemożliwi przeniesienie napędu na koło.
Kontroluj zużycie kluczowych części układu
Ze względu na ich funkcję i pracę, elementy napędu skutera z czasem ulegną zużyciu. Zwróć uwagę na stan paska, sprężynek czy okładzin szczęk sprzęgła i to, czy po jakimś czasie nie straciły swoich pierwotnych właściwości. W większości przypadków odczujesz to także po coraz gorszej pracy sprzęgła czy wariatora. Rzadziej dojdzie tu do nagłego uszkodzenia i awarii, jednak skutki takiej sytuacji mogą być już bardzo poważne.
Dbaj o czystość i sprawny ruch elementów napędu
Nawet odpowiednio chroniony napęd do skutera jest narażony na rozmaite zabrudzenie. Regularnie sprawdzaj więc to, czy przy pasku, rolkach i innych elementach ruchomych nie pojawił się brud utrudniający ich ruch, i czy nie ubyło tam wymaganego smaru.
Jak zmodyfikować osiągi skutera?
Jedną z popularnych modyfikacji skutera jest zmiana pracy jego napędu. Nietypowe rolki, sprężyny czy nawet całe sprzęgła rzeczywiście poprawią parametry pojazdu, o ile zostają odpowiednio dobrane i zamontowane.
Zacznij od serwisu skutera
Choć skutery można zmodyfikować w rozmaity sposób, najprościej jest… usunąć wszelkie zaburzenia. Zużyty pasek, sprężyny czy tarcze mogą wyraźnie pogorszyć osiągi. Przed zakupem niestandardowych elementów zadbaj o stan tych obecnych, w tym ich czystość i smarowanie.
Jak poprawić osiągi skutera?
Do najprostszych sposobów na poprawę osiągów skutera należy wymiana rolek i sprężyn. Lżejsze rolki później zareagują na obroty silnika, dzięki czemu skuter ruszy z wyższych obrotów. Podobny efekt dadzą ci twardsze sprężyny dociskowe. Takie zmiany są zalecane także w przypadku większego obciążenia.
Czy warto kupić tuningowy element do napędu?
Osiągi skutera możesz zwiększyć także przez wymianę całego sprzęgła lub wariatora. Już sama konstrukcja tuningowego wariatora poprawia przyspieszenie i zwiększa prędkość maksymalną. Tuningowe elementy napędu zwykle będą też bardziej wytrzymałe. Ale uwaga! Wymiana tylko jednej części napędu wpłynie tu także na działanie pozostałych. W efekcie, szybciej zużyjesz pasek napędowy, standardowe sprzęgło czy wariator.
Jak upłynnić jazdę skuterem?
Rolki i sprężyny można też zamienić na takie, które przyspieszą załączenie sprzęgła. Cięższe rolki i miękkie sprężyny zmniejszą osiągi skutera, ale też pozwolą ci ruszyć przy niższych obrotach silnika. Taka zmiana przydaje się głównie w mieście, gdzie osiągi nie są tak ważne, jak parametry jazdy.
Ostrożnie dobieraj elementy modyfikujące układ
Rolki o nietypowej masie, mocniejsze sprężyny i inne elementy tuningowe mogą poprawić osiągi lub zwiększyć wytrzymałość względem agresywnej jazdy. Pamiętaj jednak, by odpowiednio dobrać elementy do układu. Szczególnie te do agresywnej jazdy muszą być wytrzymałe i odporne na duże siły. Elementy źle dobrane lub niskiej jakości narażą cały układ na uszkodzenie.
Pamiętaj o ograniczeniach prawnych związanych ze skuterami
Jeśli zamierzasz wyjeżdżać zmodyfikowanym skuterem na drogę publiczną, sprawdź czy nowe parametry skutera pozwalają ci nim jeździć. W przypadku skuterów z silnikiem 50 cm3, tych ograniczeń jest sporo. Konsekwencje ich przekroczenia mogą być poważne, szczególnie, gdy nawet niechcący będziesz uczestniczył w incydencie na drodze.
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
359,00 zł
Pasek napędowy Gates G-Force ATV C12 Carbon 937x37x14,4 mm - 9823-01059
Posiadamy Napęd skutera - części do Arctic Cat TRV 700
- Arctic Cat TRV 700 Cruiser EFT 2008
- Arctic Cat TRV 700 Limited Edition EFT 2008
- Arctic Cat TRV 700 Cruiser EFT 2009
- Arctic Cat TRV 700 2010
- Arctic Cat TRV 700 Cruiser EFT 2010
- Arctic Cat TRV 700 2011
- Arctic Cat TRV 700 Cruiser EPS EFT 2011
- Arctic Cat TRV 700 Cruiser EPS EFT 2012
- Arctic Cat TRV 700 Limited Edition EPS EFT 2013
- Arctic Cat TRV 700 Limited Edition EPS EFT 2014
- Arctic Cat TRV 700 Limited Edition EPS EFT 2015
- Arctic Cat TRV 700 EFT 2016
- Arctic Cat TRV 700 Limited Edition EPS EFT 2016
- Arctic Cat TRV 700 GT EPS EFT 2012
- Arctic Cat TRV 700 H1 EFT 2009
- Arctic Cat TRV 700 H1 EPS PS 2010
- Arctic Cat TRV 700 H1 EPS EFT PS 2011
- Arctic Cat TRV 700 EFT PS 2011
- Arctic Cat TRV 700 XT EPS EFT 2013
- Arctic Cat TRV 700 XT EPS EFT 2014
- Arctic Cat TRV 700 XT EPS EFT 2015
- Arctic Cat TRV 700 XT EPS EFT 2016
- Arctic Cat TRV 700 EFI 4x4 Auto Trans. 2008
- Arctic Cat TRV 700 EPS Cruiser 4x4 Auto Trans. 2013
other_motorcycle_models
- Arctic Cat TRV 1000
- Arctic Cat TRV 500
- Arctic Cat TRV 400
- Arctic Cat TRV 650
- Arctic Cat TRV 550
- Arctic Cat TRV 450
- Arctic Cat TRV 400 4x4 [automat]
- Arctic Cat Cat 700
- Arctic Cat H2 1000
- Arctic Cat H1 650
- Arctic Cat H1 500
- Arctic Cat H1 450
- Arctic Cat H1 550
- Arctic Cat H1 700
- Arctic Cat Alterra 600
- Arctic Cat Alterra 700
- Arctic Cat Alterra 1000
- Arctic Cat Textron 700 4x4 Diesel TRV
- Arctic Cat Alterra 550
- Arctic Cat Alterra 500
- Arctic Cat Alterra 1000 EPS EFT
- Arctic Cat Cat 500
- Arctic Cat Cat 550
- Arctic Cat Thundercat 1000
- Arctic Cat Cat 650
- Arctic Cat Cat 250
- Arctic Cat Cat 300
- Arctic Cat Cat 400
- Arctic Cat Cat 366
- Arctic Cat Cat 50
- Arctic Cat Cat 90
- Arctic Cat Cat 150
- Arctic Cat ZR 200
- Arctic Cat H2 950
- Arctic Cat ZR 800
- Arctic Cat ZR 1000
- Arctic Cat M 600
- Arctic Cat M 1100
- Arctic Cat NORSEMAN 800
- Arctic Cat Lynx 565
- Arctic Cat XR 550
- Arctic Cat XR 500
- Arctic Cat V2 650
- Arctic Cat XC 450
- Arctic Cat ZL 800
- Arctic Cat ZR 600
- Arctic Cat BLAST 400