Napęd skutera - części
Beta Minitrial 50
Na co warto zwrócić uwagę przy napędzie skuterowym?
Choć napęd skuterowy należy do stosunkowo prostych układów, także i on ma swoje wymagania. Dotyczy to zarówno samego użytkowania, jak i reakcji na nieprawidłowe działanie.
Zadbaj o dopasowane elementy napędu
Napęd skuterowy wymaga przede wszystkim dopasowania elementów. Nieodpowiednie rolki wariatora, sprężyny szczęk czy pasek zaburzają pracę przekładni i nie pozwolą ci sprawnie przenieść osiągów silnika na koło. W niejednym przypadku, błąd w doborze przyśpieszy zużycie elementów, a nawet doprowadzi do ich uszkodzenia i uniemożliwi przeniesienie napędu na koło.
Kontroluj zużycie kluczowych części układu
Ze względu na ich funkcję i pracę, elementy napędu skutera z czasem ulegną zużyciu. Zwróć uwagę na stan paska, sprężynek czy okładzin szczęk sprzęgła i to, czy po jakimś czasie nie straciły swoich pierwotnych właściwości. W większości przypadków odczujesz to także po coraz gorszej pracy sprzęgła czy wariatora. Rzadziej dojdzie tu do nagłego uszkodzenia i awarii, jednak skutki takiej sytuacji mogą być już bardzo poważne.
Dbaj o czystość i sprawny ruch elementów napędu
Nawet odpowiednio chroniony napęd do skutera jest narażony na rozmaite zabrudzenie. Regularnie sprawdzaj więc to, czy przy pasku, rolkach i innych elementach ruchomych nie pojawił się brud utrudniający ich ruch, i czy nie ubyło tam wymaganego smaru.
Jak zmodyfikować osiągi skutera?
Jedną z popularnych modyfikacji skutera jest zmiana pracy jego napędu. Nietypowe rolki, sprężyny czy nawet całe sprzęgła rzeczywiście poprawią parametry pojazdu, o ile zostają odpowiednio dobrane i zamontowane.
Zacznij od serwisu skutera
Choć skutery można zmodyfikować w rozmaity sposób, najprościej jest… usunąć wszelkie zaburzenia. Zużyty pasek, sprężyny czy tarcze mogą wyraźnie pogorszyć osiągi. Przed zakupem niestandardowych elementów zadbaj o stan tych obecnych, w tym ich czystość i smarowanie.
Jak poprawić osiągi skutera?
Do najprostszych sposobów na poprawę osiągów skutera należy wymiana rolek i sprężyn. Lżejsze rolki później zareagują na obroty silnika, dzięki czemu skuter ruszy z wyższych obrotów. Podobny efekt dadzą ci twardsze sprężyny dociskowe. Takie zmiany są zalecane także w przypadku większego obciążenia.
Czy warto kupić tuningowy element do napędu?
Osiągi skutera możesz zwiększyć także przez wymianę całego sprzęgła lub wariatora. Już sama konstrukcja tuningowego wariatora poprawia przyspieszenie i zwiększa prędkość maksymalną. Tuningowe elementy napędu zwykle będą też bardziej wytrzymałe. Ale uwaga! Wymiana tylko jednej części napędu wpłynie tu także na działanie pozostałych. W efekcie, szybciej zużyjesz pasek napędowy, standardowe sprzęgło czy wariator.
Jak upłynnić jazdę skuterem?
Rolki i sprężyny można też zamienić na takie, które przyspieszą załączenie sprzęgła. Cięższe rolki i miękkie sprężyny zmniejszą osiągi skutera, ale też pozwolą ci ruszyć przy niższych obrotach silnika. Taka zmiana przydaje się głównie w mieście, gdzie osiągi nie są tak ważne, jak parametry jazdy.
Ostrożnie dobieraj elementy modyfikujące układ
Rolki o nietypowej masie, mocniejsze sprężyny i inne elementy tuningowe mogą poprawić osiągi lub zwiększyć wytrzymałość względem agresywnej jazdy. Pamiętaj jednak, by odpowiednio dobrać elementy do układu. Szczególnie te do agresywnej jazdy muszą być wytrzymałe i odporne na duże siły. Elementy źle dobrane lub niskiej jakości narażą cały układ na uszkodzenie.
Pamiętaj o ograniczeniach prawnych związanych ze skuterami
Jeśli zamierzasz wyjeżdżać zmodyfikowanym skuterem na drogę publiczną, sprawdź czy nowe parametry skutera pozwalają ci nim jeździć. W przypadku skuterów z silnikiem 50 cm3, tych ograniczeń jest sporo. Konsekwencje ich przekroczenia mogą być poważne, szczególnie, gdy nawet niechcący będziesz uczestniczył w incydencie na drodze.
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
Nie udało się dopasować żadnego produktu
Posiadamy Napęd skutera - części do Beta Minitrial 50
- Beta Minitrial 50 2011
- Beta Minitrial 50 2012
- Beta Minitrial 50 2003
- Beta Minitrial 50 2004
- Beta Minitrial 50 2005
- Beta Minitrial 50 2006
- Beta Minitrial 50 2007
- Beta Minitrial 50 2008
- Beta Minitrial 50 2009
- Beta Minitrial 50 2010
- Beta Minitrial 50 2000
- Beta Minitrial 50 2001
- Beta Minitrial 50 2002
other_motorcycle_models
- Beta Minitrial 0
- Beta Minitrial 0 XL 20
- Beta Minitrial 0 20
- Beta Minitrial 0 16
- Beta Minitrial 70 LC
- Beta Supermotard 50
- Beta MiniCross 0
- Beta Minimoto 125
- Beta RS 500
- Beta ST 50
- Beta Urban 200
- Beta Urban 125
- Beta Alp 200
- Beta Alp 350
- Beta Xtrainer 300
- Beta Xtrainer 250
- Beta Ark 50
- Beta Rev3 260
- Beta Rev3 270
- Beta Evo 250
- Beta Evo 80
- Beta Evo 125
- Beta Evo 300
- Beta RR 450
- Beta RR-S 500
- Beta RR 400
- Beta RR 200
- Beta RR 300
- Beta RR 480
- Beta RR-S 430
- Beta RR 430
- Beta RR-S 350
- Beta RR 350
- Beta RR 250
- Beta RR-S 390
- Beta RR 390
- Beta RR 520
- Beta RR 125
- Beta RR 50
- Beta RRT 50
- Beta RR 525
- Beta RR 380
- Beta MiniCross 50
- Beta Tempo 50
- Beta TR 34 200
- Beta TR 34 260
- Beta Supertrail 240
- Beta TR 35 240