Napęd skutera - części
BMW S 1000 RR
Na co warto zwrócić uwagę przy napędzie skuterowym?
Choć napęd skuterowy należy do stosunkowo prostych układów, także i on ma swoje wymagania. Dotyczy to zarówno samego użytkowania, jak i reakcji na nieprawidłowe działanie.
Zadbaj o dopasowane elementy napędu
Napęd skuterowy wymaga przede wszystkim dopasowania elementów. Nieodpowiednie rolki wariatora, sprężyny szczęk czy pasek zaburzają pracę przekładni i nie pozwolą ci sprawnie przenieść osiągów silnika na koło. W niejednym przypadku, błąd w doborze przyśpieszy zużycie elementów, a nawet doprowadzi do ich uszkodzenia i uniemożliwi przeniesienie napędu na koło.
Kontroluj zużycie kluczowych części układu
Ze względu na ich funkcję i pracę, elementy napędu skutera z czasem ulegną zużyciu. Zwróć uwagę na stan paska, sprężynek czy okładzin szczęk sprzęgła i to, czy po jakimś czasie nie straciły swoich pierwotnych właściwości. W większości przypadków odczujesz to także po coraz gorszej pracy sprzęgła czy wariatora. Rzadziej dojdzie tu do nagłego uszkodzenia i awarii, jednak skutki takiej sytuacji mogą być już bardzo poważne.
Dbaj o czystość i sprawny ruch elementów napędu
Nawet odpowiednio chroniony napęd do skutera jest narażony na rozmaite zabrudzenie. Regularnie sprawdzaj więc to, czy przy pasku, rolkach i innych elementach ruchomych nie pojawił się brud utrudniający ich ruch, i czy nie ubyło tam wymaganego smaru.
Jak zmodyfikować osiągi skutera?
Jedną z popularnych modyfikacji skutera jest zmiana pracy jego napędu. Nietypowe rolki, sprężyny czy nawet całe sprzęgła rzeczywiście poprawią parametry pojazdu, o ile zostają odpowiednio dobrane i zamontowane.
Zacznij od serwisu skutera
Choć skutery można zmodyfikować w rozmaity sposób, najprościej jest… usunąć wszelkie zaburzenia. Zużyty pasek, sprężyny czy tarcze mogą wyraźnie pogorszyć osiągi. Przed zakupem niestandardowych elementów zadbaj o stan tych obecnych, w tym ich czystość i smarowanie.
Jak poprawić osiągi skutera?
Do najprostszych sposobów na poprawę osiągów skutera należy wymiana rolek i sprężyn. Lżejsze rolki później zareagują na obroty silnika, dzięki czemu skuter ruszy z wyższych obrotów. Podobny efekt dadzą ci twardsze sprężyny dociskowe. Takie zmiany są zalecane także w przypadku większego obciążenia.
Czy warto kupić tuningowy element do napędu?
Osiągi skutera możesz zwiększyć także przez wymianę całego sprzęgła lub wariatora. Już sama konstrukcja tuningowego wariatora poprawia przyspieszenie i zwiększa prędkość maksymalną. Tuningowe elementy napędu zwykle będą też bardziej wytrzymałe. Ale uwaga! Wymiana tylko jednej części napędu wpłynie tu także na działanie pozostałych. W efekcie, szybciej zużyjesz pasek napędowy, standardowe sprzęgło czy wariator.
Jak upłynnić jazdę skuterem?
Rolki i sprężyny można też zamienić na takie, które przyspieszą załączenie sprzęgła. Cięższe rolki i miękkie sprężyny zmniejszą osiągi skutera, ale też pozwolą ci ruszyć przy niższych obrotach silnika. Taka zmiana przydaje się głównie w mieście, gdzie osiągi nie są tak ważne, jak parametry jazdy.
Ostrożnie dobieraj elementy modyfikujące układ
Rolki o nietypowej masie, mocniejsze sprężyny i inne elementy tuningowe mogą poprawić osiągi lub zwiększyć wytrzymałość względem agresywnej jazdy. Pamiętaj jednak, by odpowiednio dobrać elementy do układu. Szczególnie te do agresywnej jazdy muszą być wytrzymałe i odporne na duże siły. Elementy źle dobrane lub niskiej jakości narażą cały układ na uszkodzenie.
Pamiętaj o ograniczeniach prawnych związanych ze skuterami
Jeśli zamierzasz wyjeżdżać zmodyfikowanym skuterem na drogę publiczną, sprawdź czy nowe parametry skutera pozwalają ci nim jeździć. W przypadku skuterów z silnikiem 50 cm3, tych ograniczeń jest sporo. Konsekwencje ich przekroczenia mogą być poważne, szczególnie, gdy nawet niechcący będziesz uczestniczył w incydencie na drodze.
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
Nie udało się dopasować żadnego produktu
Posiadamy Napęd skutera - części do BMW S 1000 RR
- BMW S 1000 RR 2011
- BMW S 1000 RR ABS 2009
- BMW S 1000 RR ABS 2011
- BMW S 1000 RR 2012
- BMW S 1000 RR ABS 2012
- BMW S 1000 RR 2009
- BMW S 1000 RR ABS 2013
- BMW S 1000 RR ABS 2014
- BMW S 1000 RR ABS 2015
- BMW S 1000 RR ABS 2016
- BMW S 1000 RR ABS 2017
- BMW S 1000 RR Pro ABS 2017
- BMW S 1000 RR ABS 2018
- BMW S 1000 RR Pro ABS 2018
- BMW S 1000 RR ABS 2010
- BMW S 1000 RR 2010
- BMW S 1000 RR ABS 2019
- BMW S 1000 RR M-Paket ABS 2019
- BMW S 1000 RR pakiet wyścigowy ABS 2019
- BMW S 1000 RR Dynamic ABS 2019
- BMW S 1000 RR DTC ABS 2020
- BMW S 1000 RR Dynamik Paket DTC DDC ABS 2020
- BMW S 1000 RR M-Paket DTC ABS 2020
- BMW S 1000 RR Race-Paket DTC ABS 2020
- BMW S 1000 RR Sport DTC DDC ABS 2020
- BMW S 1000 RR ABS 2022
- BMW S 1000 RR ABS 2021
other_motorcycle_models
- BMW S 1000
- BMW S 1000 XR
- BMW S 1000 R
- BMW R 1100
- BMW K 1300
- BMW K 1200
- BMW F 800
- BMW K 1300 S
- BMW K 1200 S
- BMW R 1200 S
- BMW R 1100 S
- BMW F 800 S
- BMW R 90 900
- BMW R 69 600
- BMW R 50 500
- BMW R 45 500
- BMW R 100 1000 S
- BMW K 75 750 S
- BMW C 650
- BMW F 650
- BMW R 1200 ST
- BMW F 650 ST
- BMW F 800 ST
- BMW C 600 Sport
- BMW K 1600
- BMW R 1200
- BMW R 1250
- BMW K 1100 LT
- BMW R 1200 NineT Scrambler
- BMW R 1250 GS
- BMW K 1200 R
- BMW K 1300 R
- BMW R 1200 HP2 Sport
- BMW R 80 800 ST
- BMW R 1250 RT
- BMW R 1250 RS
- BMW R 1250 R
- BMW K 1600 GT
- BMW K 1600 B
- BMW F 900 R
- BMW F 850 GS
- BMW C 400 GT
- BMW R 850 C
- BMW R Nine T 1200
- BMW R 65 650
- BMW R 1250 GS Adventure
- BMW F 650 GS
- BMW R 1200 NineT
- BMW R 850 R