Napęd skutera - części
Ering Warrior/Rebel 50 4T
Na co warto zwrócić uwagę przy napędzie skuterowym?
Choć napęd skuterowy należy do stosunkowo prostych układów, także i on ma swoje wymagania. Dotyczy to zarówno samego użytkowania, jak i reakcji na nieprawidłowe działanie.
Zadbaj o dopasowane elementy napędu
Napęd skuterowy wymaga przede wszystkim dopasowania elementów. Nieodpowiednie rolki wariatora, sprężyny szczęk czy pasek zaburzają pracę przekładni i nie pozwolą ci sprawnie przenieść osiągów silnika na koło. W niejednym przypadku, błąd w doborze przyśpieszy zużycie elementów, a nawet doprowadzi do ich uszkodzenia i uniemożliwi przeniesienie napędu na koło.
Kontroluj zużycie kluczowych części układu
Ze względu na ich funkcję i pracę, elementy napędu skutera z czasem ulegną zużyciu. Zwróć uwagę na stan paska, sprężynek czy okładzin szczęk sprzęgła i to, czy po jakimś czasie nie straciły swoich pierwotnych właściwości. W większości przypadków odczujesz to także po coraz gorszej pracy sprzęgła czy wariatora. Rzadziej dojdzie tu do nagłego uszkodzenia i awarii, jednak skutki takiej sytuacji mogą być już bardzo poważne.
Dbaj o czystość i sprawny ruch elementów napędu
Nawet odpowiednio chroniony napęd do skutera jest narażony na rozmaite zabrudzenie. Regularnie sprawdzaj więc to, czy przy pasku, rolkach i innych elementach ruchomych nie pojawił się brud utrudniający ich ruch, i czy nie ubyło tam wymaganego smaru.
Jak zmodyfikować osiągi skutera?
Jedną z popularnych modyfikacji skutera jest zmiana pracy jego napędu. Nietypowe rolki, sprężyny czy nawet całe sprzęgła rzeczywiście poprawią parametry pojazdu, o ile zostają odpowiednio dobrane i zamontowane.
Zacznij od serwisu skutera
Choć skutery można zmodyfikować w rozmaity sposób, najprościej jest… usunąć wszelkie zaburzenia. Zużyty pasek, sprężyny czy tarcze mogą wyraźnie pogorszyć osiągi. Przed zakupem niestandardowych elementów zadbaj o stan tych obecnych, w tym ich czystość i smarowanie.
Jak poprawić osiągi skutera?
Do najprostszych sposobów na poprawę osiągów skutera należy wymiana rolek i sprężyn. Lżejsze rolki później zareagują na obroty silnika, dzięki czemu skuter ruszy z wyższych obrotów. Podobny efekt dadzą ci twardsze sprężyny dociskowe. Takie zmiany są zalecane także w przypadku większego obciążenia.
Czy warto kupić tuningowy element do napędu?
Osiągi skutera możesz zwiększyć także przez wymianę całego sprzęgła lub wariatora. Już sama konstrukcja tuningowego wariatora poprawia przyspieszenie i zwiększa prędkość maksymalną. Tuningowe elementy napędu zwykle będą też bardziej wytrzymałe. Ale uwaga! Wymiana tylko jednej części napędu wpłynie tu także na działanie pozostałych. W efekcie, szybciej zużyjesz pasek napędowy, standardowe sprzęgło czy wariator.
Jak upłynnić jazdę skuterem?
Rolki i sprężyny można też zamienić na takie, które przyspieszą załączenie sprzęgła. Cięższe rolki i miękkie sprężyny zmniejszą osiągi skutera, ale też pozwolą ci ruszyć przy niższych obrotach silnika. Taka zmiana przydaje się głównie w mieście, gdzie osiągi nie są tak ważne, jak parametry jazdy.
Ostrożnie dobieraj elementy modyfikujące układ
Rolki o nietypowej masie, mocniejsze sprężyny i inne elementy tuningowe mogą poprawić osiągi lub zwiększyć wytrzymałość względem agresywnej jazdy. Pamiętaj jednak, by odpowiednio dobrać elementy do układu. Szczególnie te do agresywnej jazdy muszą być wytrzymałe i odporne na duże siły. Elementy źle dobrane lub niskiej jakości narażą cały układ na uszkodzenie.
Pamiętaj o ograniczeniach prawnych związanych ze skuterami
Jeśli zamierzasz wyjeżdżać zmodyfikowanym skuterem na drogę publiczną, sprawdź czy nowe parametry skutera pozwalają ci nim jeździć. W przypadku skuterów z silnikiem 50 cm3, tych ograniczeń jest sporo. Konsekwencje ich przekroczenia mogą być poważne, szczególnie, gdy nawet niechcący będziesz uczestniczył w incydencie na drodze.
Posiadamy Napęd skutera - części do Ering Warrior/Rebel 50 4T
- Ering Warrior/Rebel 50 4T 2007
- Ering Warrior/Rebel 50 4T 2008
- Ering Warrior/Rebel 50 4T 2006
other_motorcycle_models
- Ering Silverfox 50
- Ering Rapido 50
- Ering Jet 50
- Ering Cat 50
- Ering AT 50
- Ering Cat 125
- Ering Thunderbike 50
- Ering Thunderbike 125
- Ering Warrior 125
- Ering Smart Rider 50 4T
- Ering Retro 50
- Ering Italo 125
- Ering Adly 50
- Ering Skyteam 50 4T
- Ering SMC Titan 300
- Ering SMC Stinger 250
- Ering Rocky 125
- Ering Big Panther 125
- Ering Smart Rider 125
- Ering Tanco 125
- Ering Hero 125
- Ering Sprint 50 4T
- Ering Rocky 50 4T
- Ering Minibike 50 4T
- Ering Big Panther 50 4T
- Ering Tanco 50 4T
- Ering Hero 50 4T
- Ering Smart Rider 25 4T
- Ering Sprint 25 4T
- Ering Speedy 25 4T
- Ering SMC Stinger 200
- Ering SMC Stinger 170
- Ering Speedy 50 4T
- Ering RT 50 Road Trace AC
- Ering Chopper 125