check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Napęd skutera - części
Harley Davidson FLHTCU 1340 Electra Glide Ultra Classic

Na co warto zwrócić uwagę przy napędzie skuterowym? 

Choć napęd skuterowy należy do stosunkowo prostych układów, także i on ma swoje wymagania. Dotyczy to zarówno samego użytkowania, jak i reakcji na nieprawidłowe działanie.

Zadbaj o dopasowane elementy napędu

Napęd skuterowy wymaga przede wszystkim dopasowania elementów. Nieodpowiednie rolki wariatora, sprężyny szczęk czy pasek zaburzają pracę przekładni i nie pozwolą ci sprawnie przenieść osiągów silnika na koło. W niejednym przypadku, błąd w doborze przyśpieszy zużycie elementów, a nawet doprowadzi do ich uszkodzenia i uniemożliwi przeniesienie napędu na koło.

Kontroluj zużycie kluczowych części układu

Ze względu na ich funkcję i pracę, elementy napędu skutera z czasem ulegną zużyciu. Zwróć uwagę na stan paska, sprężynek czy okładzin szczęk sprzęgła i to, czy po jakimś czasie nie straciły swoich pierwotnych właściwości. W większości przypadków odczujesz to także po coraz gorszej pracy sprzęgła czy wariatora. Rzadziej dojdzie tu do nagłego uszkodzenia i awarii, jednak skutki takiej sytuacji mogą być już bardzo poważne.

Dbaj o czystość i sprawny ruch elementów napędu

Nawet odpowiednio chroniony napęd do skutera jest narażony na rozmaite zabrudzenie. Regularnie sprawdzaj więc to, czy przy pasku, rolkach i innych elementach ruchomych nie pojawił się brud utrudniający ich ruch, i czy nie ubyło tam wymaganego smaru.

Jak zmodyfikować osiągi skutera?

Jedną z popularnych modyfikacji skutera jest zmiana pracy jego napędu. Nietypowe rolki, sprężyny czy nawet całe sprzęgła rzeczywiście poprawią parametry pojazdu, o ile zostają odpowiednio dobrane i zamontowane. 

Zacznij od serwisu skutera

Choć skutery można zmodyfikować w rozmaity sposób, najprościej jest… usunąć wszelkie zaburzenia. Zużyty pasek, sprężyny czy tarcze mogą wyraźnie pogorszyć osiągi. Przed zakupem niestandardowych elementów zadbaj o stan tych obecnych, w tym ich czystość i smarowanie.

Jak poprawić osiągi skutera?

Do najprostszych sposobów na poprawę osiągów skutera należy wymiana rolek i sprężyn. Lżejsze rolki później zareagują na obroty silnika, dzięki czemu skuter ruszy z wyższych obrotów. Podobny efekt dadzą ci twardsze sprężyny dociskowe. Takie zmiany są zalecane także w przypadku większego obciążenia. 

Czy warto kupić tuningowy element do napędu?

Osiągi skutera możesz zwiększyć także przez wymianę całego sprzęgła lub wariatora. Już sama konstrukcja tuningowego wariatora poprawia przyspieszenie i zwiększa prędkość maksymalną. Tuningowe elementy napędu zwykle będą też bardziej wytrzymałe. Ale uwaga! Wymiana tylko jednej części napędu wpłynie tu także na działanie pozostałych. W efekcie, szybciej zużyjesz pasek napędowy, standardowe sprzęgło czy wariator.

Jak upłynnić jazdę skuterem?

Rolki i sprężyny można też zamienić na takie, które przyspieszą załączenie sprzęgła. Cięższe rolki i miękkie sprężyny zmniejszą osiągi skutera, ale też pozwolą ci ruszyć przy niższych obrotach silnika. Taka zmiana przydaje się głównie w mieście, gdzie osiągi nie są tak ważne, jak parametry jazdy.

Ostrożnie dobieraj elementy modyfikujące układ

Rolki o nietypowej masie, mocniejsze sprężyny i inne elementy tuningowe mogą poprawić osiągi lub zwiększyć wytrzymałość względem agresywnej jazdy. Pamiętaj jednak, by odpowiednio dobrać elementy do układu. Szczególnie te do agresywnej jazdy muszą być wytrzymałe i odporne na duże siły. Elementy źle dobrane lub niskiej jakości narażą cały układ na uszkodzenie.

Pamiętaj o ograniczeniach prawnych związanych ze skuterami

Jeśli zamierzasz wyjeżdżać zmodyfikowanym skuterem na drogę publiczną, sprawdź czy nowe parametry skutera pozwalają ci nim jeździć. W przypadku skuterów z silnikiem 50 cm3, tych ograniczeń jest sporo. Konsekwencje ich przekroczenia mogą być poważne, szczególnie, gdy nawet niechcący będziesz uczestniczył w incydencie na drodze.

 

Napęd skuterowy to tani, prosty i praktyczny typ przeniesienia napędu na tylne koło. Choć Harley Davidson FLHTCU 1340 Electra Glide Ultra Classic nie da ci tego, co dałby duży, mocny jednoślad, i tu możesz poczuć frajdę z jazdy. Wystarczy, byś odpowiednio zadbał o układ, od paska, przez rolki i sprężyny, po stan wariatora i sprzęgła. Zależnie od twoich preferencji, Harley Davidson FLHTCU 1340 Electra Glide Ultra Classic odwdzięczy ci się sprawną pracą i żwawym przeniesieniem napędu na koło lub spokojnym działaniem połączonym z minimalnym zużyciem paliwa.

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 18
Pasek napędowy tylny 1.125''X139T S&S Cycle - 106-0363
Pasek napędowy tylny 1.125''X135T S&S Cycle - 106-0362
Pasek napędowy tylny 1.5''X139T S&S Cycle - 106-0356
Pasek napędowy tylny 1.125''X128T S&S Cycle - 106-0358
Pasek napędowy tylny 1.125''X125T S&S Cycle - 106-0357
Pasek napędowy tylny 1.125''X130T S&S Cycle - 106-0359
Pasek napędowy tylny 1.125''X132T S&S Cycle - 106-0360
Pasek napędowy tylny 1.5''X136T S&S Cycle - 106-0355
Pasek napędowy tylny 1.5''X1335T S&S Cycle - 106-0354
Pasek napędowy tylny 1.5''X133T S&S Cycle - 106-0353
Pasek napędowy tylny 1.5''X128T S&S Cycle - 106-0350
Pasek napędowy tylny 1.5''X132T S&S Cycle - 106-0352
Pasek napędowy tylny 1.5''X130T S&S Cycle - 106-0351
Pasek napędowy tylny 1.125''X133T S&S Cycle - 106-0361
Pasek napędowy Belt Drives 136z 1,5 cala - PCCB-136
Pasek napędowy tylny Panther 139z - 62-1178
Pasek napędowy tylny Panther 136z - 62-0964
Pasek napędowy Belt Drives 135z 1,5 cala - PCCB-135

978,10 zł

dostawa 0 zł
Niedostępny

Pasek napędowy Belt Drives 135z 1,5 cala - PCCB-135

Posiadamy Napęd skutera - części do Harley Davidson FLHTCU 1340 Electra Glide Ultra Classic

  • Harley Davidson FLHTCU 1340 Electra Glide Ultra Classic 1989
  • Harley Davidson FLHTCU 1340 Electra Glide Ultra Classic 1990
  • Harley Davidson FLHTCU 1340 Electra Glide Ultra Classic 1991
  • Harley Davidson FLHTCU 1340 Electra Glide Ultra Classic 1992
  • Harley Davidson FLHTCU 1340 Electra Glide Ultra Classic 1993
  • Harley Davidson FLHTCU 1340 Electra Glide Ultra Classic 1994
  • Harley Davidson FLHTCU 1340 Electra Glide Ultra Classic 1995
  • Harley Davidson FLHTCU 1340 Electra Glide Ultra Classic 1996
  • Harley Davidson FLHTCU 1340 Electra Glide Ultra Classic 1997

other_motorcycle_models