Napęd skutera - części
Harley Davidson FLHTCUSE3 1800 CVO Screamin Eagle Electra Glide Ultra Classic ABS 2008
Na co warto zwrócić uwagę przy napędzie skuterowym?
Choć napęd skuterowy należy do stosunkowo prostych układów, także i on ma swoje wymagania. Dotyczy to zarówno samego użytkowania, jak i reakcji na nieprawidłowe działanie.
Zadbaj o dopasowane elementy napędu
Napęd skuterowy wymaga przede wszystkim dopasowania elementów. Nieodpowiednie rolki wariatora, sprężyny szczęk czy pasek zaburzają pracę przekładni i nie pozwolą ci sprawnie przenieść osiągów silnika na koło. W niejednym przypadku, błąd w doborze przyśpieszy zużycie elementów, a nawet doprowadzi do ich uszkodzenia i uniemożliwi przeniesienie napędu na koło.
Kontroluj zużycie kluczowych części układu
Ze względu na ich funkcję i pracę, elementy napędu skutera z czasem ulegną zużyciu. Zwróć uwagę na stan paska, sprężynek czy okładzin szczęk sprzęgła i to, czy po jakimś czasie nie straciły swoich pierwotnych właściwości. W większości przypadków odczujesz to także po coraz gorszej pracy sprzęgła czy wariatora. Rzadziej dojdzie tu do nagłego uszkodzenia i awarii, jednak skutki takiej sytuacji mogą być już bardzo poważne.
Dbaj o czystość i sprawny ruch elementów napędu
Nawet odpowiednio chroniony napęd do skutera jest narażony na rozmaite zabrudzenie. Regularnie sprawdzaj więc to, czy przy pasku, rolkach i innych elementach ruchomych nie pojawił się brud utrudniający ich ruch, i czy nie ubyło tam wymaganego smaru.
Jak zmodyfikować osiągi skutera?
Jedną z popularnych modyfikacji skutera jest zmiana pracy jego napędu. Nietypowe rolki, sprężyny czy nawet całe sprzęgła rzeczywiście poprawią parametry pojazdu, o ile zostają odpowiednio dobrane i zamontowane.
Zacznij od serwisu skutera
Choć skutery można zmodyfikować w rozmaity sposób, najprościej jest… usunąć wszelkie zaburzenia. Zużyty pasek, sprężyny czy tarcze mogą wyraźnie pogorszyć osiągi. Przed zakupem niestandardowych elementów zadbaj o stan tych obecnych, w tym ich czystość i smarowanie.
Jak poprawić osiągi skutera?
Do najprostszych sposobów na poprawę osiągów skutera należy wymiana rolek i sprężyn. Lżejsze rolki później zareagują na obroty silnika, dzięki czemu skuter ruszy z wyższych obrotów. Podobny efekt dadzą ci twardsze sprężyny dociskowe. Takie zmiany są zalecane także w przypadku większego obciążenia.
Czy warto kupić tuningowy element do napędu?
Osiągi skutera możesz zwiększyć także przez wymianę całego sprzęgła lub wariatora. Już sama konstrukcja tuningowego wariatora poprawia przyspieszenie i zwiększa prędkość maksymalną. Tuningowe elementy napędu zwykle będą też bardziej wytrzymałe. Ale uwaga! Wymiana tylko jednej części napędu wpłynie tu także na działanie pozostałych. W efekcie, szybciej zużyjesz pasek napędowy, standardowe sprzęgło czy wariator.
Jak upłynnić jazdę skuterem?
Rolki i sprężyny można też zamienić na takie, które przyspieszą załączenie sprzęgła. Cięższe rolki i miękkie sprężyny zmniejszą osiągi skutera, ale też pozwolą ci ruszyć przy niższych obrotach silnika. Taka zmiana przydaje się głównie w mieście, gdzie osiągi nie są tak ważne, jak parametry jazdy.
Ostrożnie dobieraj elementy modyfikujące układ
Rolki o nietypowej masie, mocniejsze sprężyny i inne elementy tuningowe mogą poprawić osiągi lub zwiększyć wytrzymałość względem agresywnej jazdy. Pamiętaj jednak, by odpowiednio dobrać elementy do układu. Szczególnie te do agresywnej jazdy muszą być wytrzymałe i odporne na duże siły. Elementy źle dobrane lub niskiej jakości narażą cały układ na uszkodzenie.
Pamiętaj o ograniczeniach prawnych związanych ze skuterami
Jeśli zamierzasz wyjeżdżać zmodyfikowanym skuterem na drogę publiczną, sprawdź czy nowe parametry skutera pozwalają ci nim jeździć. W przypadku skuterów z silnikiem 50 cm3, tych ograniczeń jest sporo. Konsekwencje ich przekroczenia mogą być poważne, szczególnie, gdy nawet niechcący będziesz uczestniczył w incydencie na drodze.
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
Nie udało się dopasować żadnego produktu
other_motorcycle_models
- Harley Davidson FLHTCUSE3 1800 CVO Screamin Eagle Electra Glide Ultra Classic
- Harley Davidson FLHTCUSE8 1800 Electra Glide Ultra Classic CVO 110th Anniversty A
- Harley Davidson FLHTCUSE 1690 CVO Electra Glide Ultra Classic EFI
- Harley Davidson FLHTCUSE8 1800 CVO Electra Glide Ultra Classic
- Harley Davidson FLHTCUSE7 1800 CVO Screamin Eagle Electra Glide Ultra Classic
- Harley Davidson FLHTCUSE5 1800 CVO Screamin Eagle Electra Glide Ultra Classic
- Harley Davidson FLHTCUSE6 1800 CVO Screamin Eagle Electra Glide Ultra Classic
- Harley Davidson FLHTCUSE4 1800 CVO Screamin Eagle Electra Glide Ultra Classic
- Harley Davidson FLHTCUSE2 1800 CVO Electra Glide Ultra Classic
- Harley Davidson FLHTCUSE 1800 CVO Electra Glide Ultra Classic
- Harley Davidson FLHTCUSE 1800 CVO Screamin Eagle Electra Glide Ultra Classic
- Harley Davidson FXRP 1340
- Harley Davidson FXR3 1340
- Harley Davidson FXR2 1340
- Harley Davidson FXR4 1340
- Harley Davidson FLHX 1340
- Harley Davidson FXDG 1340
- Harley Davidson FLHC 1750
- Harley Davidson FXST 1750
- Harley Davidson FLHT 1750
- Harley Davidson FLHTCU 1750
- Harley Davidson FXFB 1750
- Harley Davidson FLHR 1750
- Harley Davidson FLSB 1750
- Harley Davidson FLTRX 1750
- Harley Davidson FLHX 1750
- Harley Davidson RH 1250
- Harley Davidson FLHTCUTGSE 1923
- Harley Davidson FLTRXSE 1923
- Harley Davidson FXLRS 1923
- Harley Davidson FLHXSE 1923
- Harley Davidson FXLRST 1923
- Harley Davidson FLTRXST 1923
- Harley Davidson FLTRKSE 1923
- Harley Davidson FLHXST 1923
- Harley Davidson FLHTCUTG 1868
- Harley Davidson FXBRS 1868
- Harley Davidson FLTRXS 1868
- Harley Davidson FLFBS 1868
- Harley Davidson FLHCS 1868
- Harley Davidson FXBBS 1868
- Harley Davidson FLTRT 1868
- Harley Davidson FXFBS 1868
- Harley Davidson FLHRXS 1868
- Harley Davidson FLTRK 1868
- Harley Davidson FLRT 1868
- Harley Davidson FLHTK 1868
- Harley Davidson FLHXS 1868
- Harley Davidson FLTRUSE2 1800
- Harley Davidson FLSTSI 1450