check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Napęd skutera - części
Honda SH 300 A i ABS 2013

Na co warto zwrócić uwagę przy napędzie skuterowym? 

Choć napęd skuterowy należy do stosunkowo prostych układów, także i on ma swoje wymagania. Dotyczy to zarówno samego użytkowania, jak i reakcji na nieprawidłowe działanie.

Zadbaj o dopasowane elementy napędu

Napęd skuterowy wymaga przede wszystkim dopasowania elementów. Nieodpowiednie rolki wariatora, sprężyny szczęk czy pasek zaburzają pracę przekładni i nie pozwolą ci sprawnie przenieść osiągów silnika na koło. W niejednym przypadku, błąd w doborze przyśpieszy zużycie elementów, a nawet doprowadzi do ich uszkodzenia i uniemożliwi przeniesienie napędu na koło.

Kontroluj zużycie kluczowych części układu

Ze względu na ich funkcję i pracę, elementy napędu skutera z czasem ulegną zużyciu. Zwróć uwagę na stan paska, sprężynek czy okładzin szczęk sprzęgła i to, czy po jakimś czasie nie straciły swoich pierwotnych właściwości. W większości przypadków odczujesz to także po coraz gorszej pracy sprzęgła czy wariatora. Rzadziej dojdzie tu do nagłego uszkodzenia i awarii, jednak skutki takiej sytuacji mogą być już bardzo poważne.

Dbaj o czystość i sprawny ruch elementów napędu

Nawet odpowiednio chroniony napęd do skutera jest narażony na rozmaite zabrudzenie. Regularnie sprawdzaj więc to, czy przy pasku, rolkach i innych elementach ruchomych nie pojawił się brud utrudniający ich ruch, i czy nie ubyło tam wymaganego smaru.

Jak zmodyfikować osiągi skutera?

Jedną z popularnych modyfikacji skutera jest zmiana pracy jego napędu. Nietypowe rolki, sprężyny czy nawet całe sprzęgła rzeczywiście poprawią parametry pojazdu, o ile zostają odpowiednio dobrane i zamontowane. 

Zacznij od serwisu skutera

Choć skutery można zmodyfikować w rozmaity sposób, najprościej jest… usunąć wszelkie zaburzenia. Zużyty pasek, sprężyny czy tarcze mogą wyraźnie pogorszyć osiągi. Przed zakupem niestandardowych elementów zadbaj o stan tych obecnych, w tym ich czystość i smarowanie.

Jak poprawić osiągi skutera?

Do najprostszych sposobów na poprawę osiągów skutera należy wymiana rolek i sprężyn. Lżejsze rolki później zareagują na obroty silnika, dzięki czemu skuter ruszy z wyższych obrotów. Podobny efekt dadzą ci twardsze sprężyny dociskowe. Takie zmiany są zalecane także w przypadku większego obciążenia. 

Czy warto kupić tuningowy element do napędu?

Osiągi skutera możesz zwiększyć także przez wymianę całego sprzęgła lub wariatora. Już sama konstrukcja tuningowego wariatora poprawia przyspieszenie i zwiększa prędkość maksymalną. Tuningowe elementy napędu zwykle będą też bardziej wytrzymałe. Ale uwaga! Wymiana tylko jednej części napędu wpłynie tu także na działanie pozostałych. W efekcie, szybciej zużyjesz pasek napędowy, standardowe sprzęgło czy wariator.

Jak upłynnić jazdę skuterem?

Rolki i sprężyny można też zamienić na takie, które przyspieszą załączenie sprzęgła. Cięższe rolki i miękkie sprężyny zmniejszą osiągi skutera, ale też pozwolą ci ruszyć przy niższych obrotach silnika. Taka zmiana przydaje się głównie w mieście, gdzie osiągi nie są tak ważne, jak parametry jazdy.

Ostrożnie dobieraj elementy modyfikujące układ

Rolki o nietypowej masie, mocniejsze sprężyny i inne elementy tuningowe mogą poprawić osiągi lub zwiększyć wytrzymałość względem agresywnej jazdy. Pamiętaj jednak, by odpowiednio dobrać elementy do układu. Szczególnie te do agresywnej jazdy muszą być wytrzymałe i odporne na duże siły. Elementy źle dobrane lub niskiej jakości narażą cały układ na uszkodzenie.

Pamiętaj o ograniczeniach prawnych związanych ze skuterami

Jeśli zamierzasz wyjeżdżać zmodyfikowanym skuterem na drogę publiczną, sprawdź czy nowe parametry skutera pozwalają ci nim jeździć. W przypadku skuterów z silnikiem 50 cm3, tych ograniczeń jest sporo. Konsekwencje ich przekroczenia mogą być poważne, szczególnie, gdy nawet niechcący będziesz uczestniczył w incydencie na drodze.

 

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 38
Pasek napędowy Mitsuboshi 26,7x1023
Pasek napędowy JT Kevlar - JTB1403KR -10%

220,77 zł

245,30 zł

Najniższa cena: 245,30 zł

Pasek napędowy JT Kevlar - JTB1403KR

Sprzęgło 135mm Honda Foresight SH Peugeot SV 250
Wariator J.Costa Honda SH/ NSS Forza - IT646PRO
Sprzęgło Malossi Maxi Delta

999,28 zł

dostawa 0 zł

Sprzęgło Malossi Maxi Delta

Sprężyna sprzęgła Malossi
Uszczelka pokrywy wariatora Produkt OEM
Wariator Polini Hi-Speed - Honda SH 300i - 241.650
Dzwon sprzęgła Newfren - G0697

353,58 zł

dostawa 0 zł

Dzwon sprzęgła Newfren - G0697

Wariator Malossi Multivar 2000 MHR

1 229,20 zł

dostawa 0 zł

Wariator Malossi Multivar 2000 MHR

Pasek napędowy Athena Platinum Honda - S41PLAT068 -10%

398,66 zł

442,96 zł

Najniższa cena: 442,96 zł

dostawa 0 zł
Niedostępny

Pasek napędowy Athena Platinum Honda - S41PLAT068

Dzwon sprzęgła Polini  - 250.009

274,19 zł

dostawa 0 zł
Niedostępny

Dzwon sprzęgła Polini - 250.009

Sprzęgło odśrodkowe Adige HO-186 - HO-186

326,21 zł

dostawa 0 zł
Niedostępny

Sprzęgło odśrodkowe Adige HO-186 - HO-186

Wariator Malossi Multivar 2000

1 045,99 zł

dostawa 0 zł
Niedostępny

Wariator Malossi Multivar 2000

Pasek napędowy Mitsuboshi 27,5x1026

341,44 zł

dostawa 0 zł
Niedostępny

Pasek napędowy Mitsuboshi 27,5x1026

Pasek napędowy Malossi 26,4x13x1026 aramidowy X-K

681,30 zł

dostawa 0 zł
Niedostępny

Pasek napędowy Malossi 26,4x13x1026 aramidowy X-K

Pasek napędowy kewlarowy Dayco 26,7x1024

553,45 zł

dostawa 0 zł
Niedostępny

Pasek napędowy kewlarowy Dayco 26,7x1024